• LizzLass

Ringarna - en rolig leksak?

Jag har dom sänaste veckorna hjelpt en kompis på hennes Cafe.
    På Cafe'en är det på förmiddagen en rekke tjeier som är där
    med sina bebisar och har sin fikapaus.
    Då jag och min sambo planerar forlovning kollar jag forstås
    lite vad andra har av ringar och tittar på ringarna på dom som sitter här.

Rätt så många tjeier sitter och "leker" med sina ringar när dom sitter
    på cafe'et. Snurrar på ringarna och ringarna åker jämt av och på
    fingeret eller dom byter plats på forlovnings och vigselsringarna.
    Vid andra tilfeller sitter nogon och "klonkar" sina ringar mot
    befintliga föremåln som en rytminstrument.

Bara en liten kul fråga.
    Jag har ingen ring enn men det värkar lite skoj at ha nogot at "leka" med.
    Man kan fråga om mycket....
    undrar på om ni som har forlovnings / vigsels ringar
    "leker" med ringarna och hur ofta dom åker av och på under dagen?
    Annat roligt en kan gjöra med ringarna?

• Svar på tråden Ringarna - en rolig leksak?
  • Lumys

Nu när jag tänker efter sitter jag nog och drar av och på min förlovningsring och snurrar på den och sånt när
    jag sitter och fikar eller pratar med någon..haha.. inte tänkt på det riktigt.

• Moemoe

Jag snurrar på min förlovningsring med tummen (alltså tummen på samma hand). Just nu är den inlämnad på puts inför bröllopet, så jag kommer på mig själv att försöka snurra på den fast den inte är där. Drömmer Men inget klonkande eller avtagande eller så för min del.

• sofi 88

Haha, jag leker också med min ring, och det är bara en vanlig slät vitguldsring utan sten så när jag snurrar så syns det ju inte ens att den är snurrad... Eftersom hela är likadan liksom... Vet faktiskt inte varför man håller på så, hehe, å sen försöker jag ibland få på den på högerhandens ringfinger och det går ibland när jag är kall har jag upptäckt :D Klonkar dock inte mot föremål så jag leker tyst.

• tweety

hejsan!

Jag leker nog med min ring oxå ganska mycket snurar den med tummen på samma hand och med pekfingret och tummen på höger hand och snurrar av den.

När jag är på jobbet får jag ej ha ringar pga hygien och märker att jag försöker leka med den då oxå hihihih men man känner sig naken utan ringen. Kommer nog känna sig ännu naknare på fingret när man får en till ring, hihih 

• Precious Love

Jag gör det jämt! Leker med förlovningsringen så fort jag inte har något annat i händerna. :)

Because love should be celebrated - 7 juli 2012
  • KhiraLii

Jag snurrar inte på min ring utan försöker mest se till att den är centrerad. Dock blir det väldigt mycket vickande på fingret för att få diamanten att glittra Skrattande

• marimekko86

När man sitter och pratar med nån eller lyssnar så pillar väl de flesta på nåt eller gör nåt med händerna elelr så...så har man en ring pillar man nog lite på den. Jag gör det. Jag snurrar den och ibland tar jag av och på den...men inte hela tiden, bara en stund Tokigt egentligen :-P

• Niini

I början höll jag på så, men efter 5 år så har man så småningom slutat ;)

• Fanny06

Jag med leker också ofta med min ring!!
    Nestan Jämnt!!Skrattande

Har bara forlovningsring enn men den
    är rett så tjock och tung och jag gillar sitta och snurra på den och låta
    den glida av och på fingeret. Tokiga jag, men gillar ta av ringen och känna tyngden på
    den och låta den av egen tyngd glida upp och ned på fingeret.
    Lite "myskjänsla" tycker jag.

Har också nästan jämntjocka fingrar så ringen passar på dom andra fingrana så jag provar den på dom andra
    fingrana och låter den nån gang få sitta nogon time på langfingeret, pekfingeret eller högrehanden.

När jag blir gift och får en vigselsring också blir det 2 ringar at leka med!

• Fanny06

Hi hi. Visst klonkar det!!Glad

Jag har en rätt så tjock och tung forlovningsring så när
    jag fattar tag i nåt föremåln "klonkar jag".

Varit forlovad i nogon månad så tycker fortfarande de är "cool't"
    at jag lagar klonkljud med handen.
    Tar ibland emot saker med venstra handen for at göra lite klonkljud.

Man vänjer sig nog så småning om, men tycker fortfarande det är roligt och häftigt
    med en maffig forlovningsring på fingeret!

• TheD

Leker? Ehh nej. Den åker halvvägs av fingret av sig själv så jag behöver inte göra något.

• förlovadflicka

Jag har alltid pillat på allting så jag har nu för vana att dra av ringen med hjälp av lillfingret och tummen och föra den till mitten av tummen och sedan tillbaka. Så jag sätter liksom ihop tummen och ringfingret på toppen när ringen går där så jag inte kan tappa den. Jätteskönt att ha något att pilla på och det är ju bra att lufta under ringen så jag låter mig hållas :P Satt och gjorde det hela tiden jag läste denna tråden, haha :P

Svar på tråden Ringarna - en rolig leksak?