• EmmaHenke

Klä in stolar i lakan, hur ?

Jag har tänkt att klä in stolarna på vårt bröllop. Problemet är att det är 150 stolar...Vet någon om man kan använda ett halvt lakan ?  Någon som har bilder på när dom gjort det ?

• Svar på tråden Klä in stolar i lakan, hur ?
  • Gwennie

Jag fuskar.
    Har köpt lakan och delat varje i fem bitar (blir 150cm*50cm), viker dem över stolsryggen och syr ihop sidorna. Täcker alltså inte hela stolen, men det som syns mest. Tycker att det ser helt ok ut, inte så bra som det skulle kunna, men det blir avsevärt billigare än ett lakan per stol och går fort och enkelt att sy - jag tycker att räcker för att ge ett trevligt intryck.

• cc2011

Här kan du kolla! Det är superenkelt!

">

Bröllopsdagen är 6/8-2011
  • Gottblåbär
    Gwennie skrev 2011-05-17 23:15:43 följande:
    Jag fuskar.
    Har köpt lakan och delat varje i fem bitar (blir 150cm*50cm), viker dem över stolsryggen och syr ihop sidorna. Täcker alltså inte hela stolen, men det som syns mest. Tycker att det ser helt ok ut, inte så bra som det skulle kunna, men det blir avsevärt billigare än ett lakan per stol och går fort och enkelt att sy - jag tycker att räcker för att ge ett trevligt intryck.
    har du någon bild på hur de blir? nyfiken..
  • EmmaHenke
    cc2011 skrev 2011-05-17 23:22:41 följande:

">

" target="_blank">

Problemet där är att hon använder ett helt lakan...Skulle vilja kunna dela på lakanet !
  • cc2011
    EmmaHenke skrev 2011-05-19 22:41:23 följande:
    Problemet där är att hon använder ett helt lakan...Skulle vilja kunna dela på lakanet !
    Jaha ok jag förstår...
  • Cammee
    cc2011 skrev 2011-05-17 23:22:41 följande:

">

" target="_blank">

Ja, detta är ju super enkelt, men om man inte vill ha band till utan vill knyta dom i ryggen med själva lakanet. Finns det ingen bra film på det? För ska man köpa band också så blir det lika dyrt som lakanen om inte ännu dyrare och då blir det inte skoj längre ....haha
  • EA83
    http://giftassugen.blogg.se/2010/march/stolsoverdrag-monster.html

Denna sida snubblade jag över när jag letade efter stolsöverdrag... Jag har själv inte sytt något ännu, ja hoppas mallen passar stolarna i min lokal! Jag ska dock använda overlocksöm och kommer inte sicksacka sömmarna, vet inte om man behöver göra det ändå, de ska ju inte användas så länge...

Men 150 stolar... liite väl många kanske... Beror ju på vilken tid du har! Jag ska sy ca 100st tills november och jag tänker börja snart :D
  • EmmaHenke

Ingen annan som ahr bild på halvt lakan ?

• Gwennie
    Gottblåbär skrev 2011-05-18 09:09:42 följande:
    har du någon bild på hur de blir? nyfiken..
    Tyvärr, inte än. Håller på att sy dem, men har ingen av de stolar vi ska använda hemma. Stolarna har rund rygg och alla stolar hemma är fyrkantiga... Syr efter måtten, bara. Lägger in en bild om jag hittar rätt stol :)
Svar på tråden Klä in stolar i lakan, hur ?