• Anonym (Barngalen)

Han har ångrat sig, kanske..?

Nu med bröllopet på lördag så säger gubben min att vi kanske ska vänta något år med att skaffa ett till barn. vi har redan en son som är 1½ år.

Vi har pratat i flera månader om att vi ska försöka skaffa ett till efter bröllopet och det verkade som att vi var överens, men igår innan vi skulle gå och lägga oss så säger han att han inte har lust med ett till barn inom närmsta tiden. Till och med att han kanske inte vill ha fler barn än den son vi redan har.

Och jag vet att jag vill ha fler barn, helst tre eller fyra till. Så nu går jag och grubblar, ska man verkligen gifta sig med någon som tydligen inte vill ha samma framtid som en själv eller är det bara det att han har fått lite kalla fötter? Jag älskar verkligen honom och jag vill leva resten av mitt liv med honom.

Jag försökte få ett ordentligt svar både igår och imorse men det är som att prata med en tegelvägg.

Allt känns hopplöst just nu. Vad tror ni andra, kan det vara lite kalla fötter över bröllopet som han överför till andra delar av livet eller kan det vara så att han verkligen inte vill ha fler barn?

• Svar på tråden Han har ångrat sig, kanske..?
  • Anonym

Hur ska någon här kunna veta o svara på om din blivande inte vill ha flera barn?!

• MaddeåMats

Jag tror det handlar om lite "kalla fötter" men samtidigt hade jag nog velat ta ett snack med honom och förklarat att det inte känns schysst att han kläcker en sådan sak nu och att du faktiskt vill ha fler barn.
    Det är ju rätt stor skillnad på 1 barn eller 5.

• Anonym (Barngalen)
    Anonym skrev 2011-05-17 11:16:34 följande:
    Hur ska någon här kunna veta o svara på om din blivande inte vill ha flera barn?!
    Om det var spydiga kommentarer jag var ute efter kunde jag ha bett om det. Jag undrar mest om någon annan märkt av ett sånt fenomen att "kalla fötter" utspelar sig i andra aspekter av ens liv!
    MaddeåMats skrev 2011-05-17 11:18:17 följande:
    Jag tror det handlar om lite "kalla fötter" men samtidigt hade jag nog velat ta ett snack med honom och förklarat att det inte känns schysst att han kläcker en sådan sak nu och att du faktiskt vill ha fler barn.
    Det är ju rätt stor skillnad på 1 barn eller 5.
    Jo jag sa det till honom för att han har vetat om att jag vill ha fler barn väldigt länge nu. och självklart tvingar jag inte på gubben 5 barn om han verkligen inte vill det men jag skulle nog iaf vilja ha 2 till.

Jag hoppas att det är kalla fötter. men men gifter mig på lördag så jag får väl se efter det
  • Loche

Inte helt schysst av honom att säga det i detta läget kan jag tycka. Men, men,,, ta nu bröllopet först och grubbla inte för mkt över detta, det kommer att lösa sig. Ni kan prata i lugn och ro om det längre fram. :)

• Anonym

Spydig kommentar?! Svarade bara på din trådstart sista raden ; "eller kan det vara så att han verkligen inte vill ha fler barn?"

• Anonym

Förklara åt honom att det tar ännu 9 månader innan bebisen kommer ut från det att ni blir gravida och att det dessutom kan ta lång tid att bli gravid. Det vet man inte. Det är ju inte så att bebisen kommer dagen efter att man börjar försöka:p Vi ska också börja försöka efter bröllopet och jag hoppas verkligen att min sambo inte ändrar sig. Du ska ta och förklara åt din blivande man hur du känner och att det är viktigt för dig. Lycka till!

• Anonym

Fundera på vad som är viktigast: att ha fler barn eller att vara gift med nån du älskar som du dessutom har en fin son med? Vad är prio nr 1? Helt klart inte schysst att han säger detta ett par dagar innan bröllopet men han har kanske känt att det varit skitjobbig period under det 1,5 år ni haft er son. Långt ifrån alla tycker det är en rolig period i livet. Jobbig sits du hamnat i.... Kan bara ge dig rådet att kommunicera med varann. Lättare när man delar sitt liv med nån som har samma framtidsplaner. Jag har tack o lov hittat en man som (precis som jag) inte vill ha barn så det är ren lättnad att slippa ta den biten.

Svar på tråden Han har ångrat sig, kanske..?