• LisaEleonor

    Letar efter bordsdekorationer

    Jag behöver hjälp. Har försökt googla och hitta prismor och liknande att ha som bordsdekorationer. Jag skulle kunna tänka mig pärlor, eller något format till stjärnor. Men om man köper pärlor så syns ju hålen där man ska sätta tråden och det tycker jag känns lite tråkigt.

    Är det någon som vet vart jag ska hitta sånt? Googlar jag hittar jag bara såna som ska till kristallkronor och de är det ju hål i...

  • Svar på tråden Letar efter bordsdekorationer
  • Blivande fru Swärdh

    Kolla på ebay (mitt eviga tips till alla). Du finner allt till bröllop där för mindre en tiondel av vad det kostar i Sverige (dessutom finns det roligare utbud där).
    Köpte 600 rosblad (silkes) där för knappt 15:- (då var även frakt inkluderat). Sett på vissa svenska sajter att dem säljer 100 rosblad för 70:- eller 175 för 80:- på celebrations.se bara för att dra ett exempel.

  • LisaEleonor
    Blivande fru Swärdh skrev 2011-05-17 00:51:54 följande:
    Kolla på ebay (mitt eviga tips till alla). Du finner allt till bröllop där för mindre en tiondel av vad det kostar i Sverige (dessutom finns det roligare utbud där).
    Köpte 600 rosblad (silkes) där för knappt 15:- (då var även frakt inkluderat). Sett på vissa svenska sajter att dem säljer 100 rosblad för 70:- eller 175 för 80:- på celebrations.se bara för att dra ett exempel.
    Smart, ebay är bra. Du råkar inte veta vad prisma heter :P försökte slå upp det men det gick inte så bra...
  • Blivande fru Swärdh

    Haha vet inte ens vad prisma är? Förklara så kanske jag kan hjälpa dig. :) För övrigt köpte jag bl.a. min slöja på ebay.

  • kokos

    prisma är väl att något är slipat så att det bryter ljuset med plana ytor?  Kristallerna i kristallkronor kallas prismor tror jag

  • LisaEleonor

    Jag letar efter typ såna som sitter i kristallkronor =) Vill ha något fint och glittrigt på borden

  • LoD

    Jag har köpt nästan all dekoration på ebay! Har blivit superbilligt och bra! köpt rosa och genomskinliga stenar och t.om. dukarna har jag köpt där! Finns hur mkt som helst på ebay! bara att sätta sig ner en hel kväll och leta!

  • LisaEleonor
    LoD skrev 2011-05-17 15:52:13 följande:
    Jag har köpt nästan all dekoration på ebay! Har blivit superbilligt och bra! köpt rosa och genomskinliga stenar och t.om. dukarna har jag köpt där! Finns hur mkt som helst på ebay! bara att sätta sig ner en hel kväll och leta!
    Men vad söker du på då? Måste ju vara på engelska och jag kan inte komma på vilket ord jag ska söka på.
  • queenelin

    Det finns strössel som ser ut som pärlor. Kul med ätbar dekoraktion dessutom...

    Dr Oetker har dessa):



    De är ganska små, men väldigt söta. Brukar finnas på vanliga matbutiker och garanterat inga hål igenom dem.
  • queenelin

    Sökte förresten på Tyda.se efter översättning på prisma och fick följande alternativ:

    Crystal
    Prism
    Cuboid

    Lycka till!

  • LisaEleonor

    åh, tack alla =) Sökte på wedding table decorations på ebay och hittade några saker som jag tror blir bra. Billigt också vilket alltid är trevligt =) Hoppas bara de ser ut som jag tänkt mig.

Svar på tråden Letar efter bordsdekorationer