• Aili
    Äldre 16 May 20:17
    5533 visningar
    16 svar
    16
    5533

    Slips till brudgum, hjälp!

    Hej!

    Min blivande ska ha svart kostym, vit skjorta och slips på vårt bröllop. Men vart sjutton får man tag på en snygg slips! Det känns som vi har varit överallt (överdrift...) och kollat men inget känns helt hundra!

    Vår tankte var att han skulle ha en ganska mörkt lila slips, men mönstrad eller enfärgad? Näsduken i fickan, samma färg som slipsen?

    Behöver lite tips och råd! Hur gör era brudgummar med slips osv?

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Slips till brudgum, hjälp!
  • Pinkgr­ape
    Äldre 16 May 21:04
    #1

    Min blivande ville först ha slips till sin kostym, men sen ångrade han sig och valde en matchande kravatt till sin väst, båda är i rosa. Marskalkerna kommer dock ha slips. Jag hade jättesvårt att hitta fina slipsar i rosa. Tillslut hittade jag en sida, www.mytuxedo.co.uk, och där hittade vi jättefina kravatter, västar och slipsar.

    Slipsar överlag tycker jag det är svårt att hitta, speciellt om man är ute efter en som går åt lila och rosa. Jag hoppas att ni ska lyckas hitta någon, för jag tycker det låter jättefint :)


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Millem­oj
    Äldre 16 May 21:15
    #2

    Beror ju på hur pass fint det ska vara... Men det finns, enligt min mening, väldigt fina slipsar och näsdukar på Brothers och även på Malmströms. Annars suitopia eller mytuxedo på nätet...

  • Aili
    Äldre 16 May 21:24
    #3

    Stort stort tack för era svar! Ska ta en tur till på Brothers, ibland blir man för stressad och blind för att se vad som egentligen finns :) Malmströms har jag missat, googlade lite snabbt, är det den "kedjan" som  finns i södra Sverige?

    Ska visa fästmannen mytuxedo, hoppas något av ställena har något som passar!

  • mikael­a86
    Äldre 16 May 22:26
    #4

    sweeties.se har också väldigt mycket att välja mellan!!

  • mikael­a86
    Äldre 16 May 22:29
    #5

    Pinkgrape vad betalade ni för kravatten i kr??  

  • Biscui­t
    Äldre 16 May 22:51
    #6

    Nu har jag ingen koll på vart du bor men Åhléns City i Sthlm har hur mkt slipsar i lila som helst, likaså NK.

  • Pinkgr­ape
    Äldre 17 May 00:48
    #7
    mikaela86 skrev 2011-05-16 22:29:24 följande:
    Pinkgrape vad betalade ni för kravatten i kr??  
    För enbart kravatten betalade vi ca 80kr.

    Västen blev 235kr och för fyra slipsar 120kr.
    Frakten kostar 30kr.

    Det blev alltså ca 465kr för allt det.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Blivan­de fru Swärdh
    Äldre 17 May 00:58
    #8

    Pinkgrape, vi har också kikat på den sidan. Hur lång tid tog leveransen från det att ni beställde?

  • Pinkgr­ape
    Äldre 17 May 07:18
    #9
    Blivande fru Swärdh skrev 2011-05-17 00:58:53 följande:
    Pinkgrape, vi har också kikat på den sidan. Hur lång tid tog leveransen från det att ni beställde?
    Vi beställde den 4 maj och fick sakerna igår, så det tog nästan 2 veckor. Jag tror det står på hemsidan att det ska ta upp till 14 dagar när man väljer det billigaste frakt-alternativet, vilket kostar 30kr, så de höll ju tiden :)

    Man kan ju dock välja de lite dyrare alternativen och då ska det ta 1-5 dagar att få sakerna, internationellt.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Blivan­de fru Swärdh
    Äldre 17 May 09:12
    #10

    Tack! 2 veckor är helt ok. Vi tänkte beställa därifrån den här veckan. :) Ni va nöjda?

  • Pinkgr­ape
    Äldre 17 May 13:10
    #11
    Blivande fru Swärdh skrev 2011-05-17 09:12:49 följande:
    Tack! 2 veckor är helt ok. Vi tänkte beställa därifrån den här veckan. :) Ni va nöjda?
    Jättenöjda, riktigt fina var de och känns som bra kvalitet :) Vi kommer nog beställa mer därifrån sen :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Äldre 17 May 13:20
    #12
    Aili skrev 2011-05-16 21:24:08 följande:
     Malmströms har jag missat, googlade lite snabbt, är det den "kedjan" som  finns i södra Sverige?
    Ja precis! Min blivande brukar alltid hitta väldigt mycket snyggt på Malmströms, både till vardag och fest. 
    Riktigt fin kvalité (men då blir ju priset därefter...) på slipsar och kravatter och näsdukar och allt du vill, i alla tänkbara nyanser, finns på Eton! Rekommenderas verkligen! De har butik i Malmö iallafall, men nu vet jag inte var du bor? 

    Apropå "matchande" näsduk så ska det enligt etikett- och stilexperter INTE vara precis samma mönster på slips/kravatt och näsduk. Näsduken får gärna ta upp en färg som finns i slipsen förstås, men är det precis samma tyg så blir det lite "clownaktigt". Enligt stilexperterna alltså. 
  • XenaK
    Äldre 17 May 13:24
    #13
    Pinkgrape skrev 2011-05-17 00:48:30 följande:
    För enbart kravatten betalade vi ca 80kr.

    Västen blev 235kr och för fyra slipsar 120kr.
    Frakten kostar 30kr.

    Det blev alltså ca 465kr för allt det.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Hur var västen i storlek? Mätte ni och jämförde med deras måttabell?
    3 September 2011
  • Pinkgr­ape
    Äldre 17 May 13:39
    #14
    XenaK skrev 2011-05-17 13:24:41 följande:
    Hur var västen i storlek? Mätte ni och jämförde med deras måttabell?
    3 September 2011
    Ja, precis, det gjorde vi och det stämde jättebra, den satt som en smäck :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • XenaK
    Äldre 17 May 14:04
    #15
    Pinkgrape skrev 2011-05-17 13:39:24 följande:
    Ja, precis, det gjorde vi och det stämde jättebra, den satt som en smäck :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Gott att höra, vi ska beställa nästa vecka, tror att vi hittade dit på din rekomendation tidigare, tack för det :)
    3 September 2011
  • Pinkgr­ape
    Äldre 17 May 14:54
    #16
    XenaK skrev 2011-05-17 14:04:24 följande:
    Gott att höra, vi ska beställa nästa vecka, tror att vi hittade dit på din rekomendation tidigare, tack för det :)
    3 September 2011
    Hoppas att det ska bli bra då, annars blir det väl jag som får ta smällen ;P haha
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
Svar på tråden Slips till brudgum, hjälp!