• Lottie350

Korsett?

Jag vill ha en riktig korsett under min brudklänning, en med snörning bak så att man kan dra åt riktigt (Bullmagen syns utanpå klänningen).
    Dock tycker jag att det är svårt att hitta på internet. Någon som kan tipsa om en bra sida med fina axelbandslösa korsetter som inte kostar multum?

• Svar på tråden Korsett?
  • Ciccci

Vet tyvärr inte vart man får köpa korsett, men MIN personliga åsikt om korsett är att dom är gryyymt obekväma efter ett tag..
    Men du kanske är van att ha en sån..

Tänk på att man kommer sitta ner ganska mycket och det kan vara jobbigt.. :)

Jag hade korsett på ett bröllop jag var på förra sommaren och det var pest o pina.. :D
    Men du kanske är mer van än mig...

• Loche

Riktiga korsetter är dyra om du menar en sådan med stålskenor och planchetter och allt? Det är ett enormt jobb att sy en korsett så det är inte konstigt att dom kostar några tusen,,,

• Loche
    Hoppe skrev 2011-05-16 22:36:16 följande:
    Jag tycker att den här är väldigt fin
    www.evasunderklader.se/korsetter/korsetter/ko...
    Ja, den är verkligen jättefin, men det ser inte ut att vara riktiga planchetter på den och då håller inte knäppningen för att dra åt i ryggen dessvärre. Skulle tro att det är plastskenor i den åxå och inte riktiga stålskenor. En sån korsett är jättefin, men inget man kan forma till sin figur med dessvärre!
  • zvartaliljan

Jag har köpt denna

www.korsetten.se/sv/artiklar/korsetter-metallskenor-stalskenor/tight-lace-korsett-de-luxe-brudkorsett.html

Helt OTROLIG! Jag känner mig supersmal i den, får en otroligt fin figur, trollar bort där hängande skinnet/fettet jag har kvar på midjan efter 2 graviditeter.
    Skön också, visst blir det lite jobbigt o sitta i den men jag tycker den gör att man automatiskt sitter väldigt rakryggad o fint. Jag har otroliga problem med min hållning så jag borde nog använda en sån här varje dag.

Så rekommenderar absolut att du köper den, helt klart värd pengarna. Så snygg så jag hade kunnat gifta mig i bara den och en puffig brudkjol!

• Loche
    zvartaliljan skrev 2011-05-17 08:05:23 följande:
    Jag har köpt denna

www.korsetten.se/sv/artiklar/korsetter-metall...

Helt OTROLIG! Jag känner mig supersmal i den, får en otroligt fin figur, trollar bort där hängande skinnet/fettet jag har kvar på midjan efter 2 graviditeter.
    Skön också, visst blir det lite jobbigt o sitta i den men jag tycker den gör att man automatiskt sitter väldigt rakryggad o fint. Jag har otroliga problem med min hållning så jag borde nog använda en sån här varje dag.

Så rekommenderar absolut att du köper den, helt klart värd pengarna. Så snygg så jag hade kunnat gifta mig i bara den och en puffig brudkjol!
    Åh, metallskenor och riktiga planchetter!! Det var grejer det,,, och billig var den med! :)
  • zvartaliljan
    Loche skrev 2011-05-17 08:14:56 följande:
    Åh, metallskenor och riktiga planchetter!! Det var grejer det,,, och billig var den med! :)
    ja verkligen billig för den kvalitén! Den både känns och ser DYR ut. Den är rejält tung kan jag säga men det är värt det
    Den kommer jag använda många gånger också känner jag, så då kan man ju lägga en 1000-lapp på den liksom.
    Köpte en svart victoriansk med metallskenor också för 598kr, även den är superbra. Inte riktigt lika många metallskenor men tillräckligt för att forma kroppen ordentligt.
  • Lottie350
    zvartaliljan skrev 2011-05-17 08:05:23 följande:
    Jag har köpt denna

www.korsetten.se/sv/artiklar/korsetter-metall...

Jo den har jag kollat på! Jättefin och inte alls så dyr. Dock verkar den inte ha min storlek. Jag är 85cm kring midjan och 100cm över boobisarna. Rynkar på näsan
Svar på tråden Korsett?