• Rebeccan

    Dekoration till dukningen

    När det kommer till dukningen känner jag mig lite stressad. Det är för mig, såklart, viktigt att det blir fint och att detaljerna gör sitt jobb. Jag kommer ha knoppa-lakan istället för linnedukar, murgröna kommer slingra sig längs bordet, jag kommer ha IKEA:s vas "snärtig" med en röd ros i varje utplacerade, ljuslyktor samt röda konfetti-hjärtan utspridda längs bordet. Vad tror ni spontant om det? Låter det okej/tråkigt/för lite? (På tallrikarna kommer det ligga röda servetter med våra namn samt datum på och ovanpå dem kommer det stå en vit ask med godis i till varje gäst).

    Jag vill även ha genomskinliga "diamanter" att lägga ut längs borden för att det glittrar lite. Blir det för mycket då eller är det någonting som kan hjälpa mig dukning? ;) Vart hittar man det att köpa? Har hittat på www.calligraphen.se, men tycker att de är lite för små. Någon som har nåt tips om vart jag kan köpa lite större, om det behövs?

    Någon som har nåt annat tips eller nån tanke kring min dukning?

    //R 

  • Svar på tråden Dekoration till dukningen
  • Gwennie

    Tycker att du ska välja antingen hjärtkonfetti eller diamanter. Annars har du plötsligt hela bordet fullt med småsaker som tar ut varandra.

    Placera gärna vaserna i grupper istället för att placera ut dem ensamma med jämna mellanrum - kan ge större effekt. Du har ju murgrönan som knyter ihop det, även om avståndet mellan blommorna blir större.

    Rött är tacksamt - det blir stor kontrast mot det vita, så jag tror inte att du kommer att behöva så mycket mer på borden egentligen. Din idé låter i stort som att det kommer att bli finfint :)


     

  • In Wonderland

    Jag skulle nog också välja antingen diamanter eller konfetti. Rött är en såå fin färg, kommer bli superfint!

  • Rebeccan

    Åh tack! Då skippar jag diamanter och nöjer mig med konfetti :) Ska absolut testa att ställa vaserna i grupper istället och se hur det ser ut! Tack för svaren, känns alltid skönt att få lite feedback från andra som funderar kring samma saker :)

    //R 

Svar på tråden Dekoration till dukningen