Fånga buketten
Kommer ni att "kasta" buketten till ogifta, så som dom gör på film? Eller ha med det där med strumpebandet?
Kommer ni att "kasta" buketten till ogifta, så som dom gör på film? Eller ha med det där med strumpebandet?
Nej, det kommer inte jag att göra. Det känns lite för mycket Hollywood för mig. Min syster gjorde det efter att en väninna som var singel tjatat på henne tillräckligt länge. Hon ville ta alla chanser att förbättra sina chanser att träffa någon. Vänninan fångade buketten, men är fortfarande singel vad jag vet.l
Jag är inte så intresserad av att min nyblivne make kryper in under klänningen och tar a mig strumpebandet (ska inte ha något sådant heller så det bir svårt )
tack för svar, samma tankar som mig
Nej men aldrig att jag tänker slänga iväg min brudbukett, det kommer inte att hända.
Strumpebandet måste man ju ha, det är tradition men det får sitta kvar till det är sovdags ;)
Fler tankar?!
Nä, det här ser ju faktiskt inte se kul ut (se bilden med strumpebandsavtagning):
henrikek.blogspot.com/2010/09/perfection.html
Det där med att fånga buketten känns också lite fånigt (de brukar inte kasta sin egen, utan har ofta en extra). Men det funkar, faktiskt! Jag var på ett amerikanskt bröllop, och det blev jag som fångade buketten! Hänger på väggen här hemma... Har faktiskt inte kollat med brudparet, men vill gärna tro att jag var först i den kretsen av singelväninnor att gifta mig. Fast det tog några år...
Jag kommer slänga buketten, dock inte min egen men en kopia. Har bott i USA under flera år så det känns som tradition för mig
Jag funderade på att ha den gamla svenska seden att dansa kronan av bruden, men min krona kommer nog att sitta fast ordentligt så det går inte så bra