Hur har ni planerat festen?
Hur kommer er fest att se ut? Eller vet ni inte det - om ni låter er toastmaster sköta allt?
Vilka lekar kommer ni t.ex. att ha? Vad gör man om man inte har lekar?
Hur kommer er fest att se ut? Eller vet ni inte det - om ni låter er toastmaster sköta allt?
Vilka lekar kommer ni t.ex. att ha? Vad gör man om man inte har lekar?
Vi har inga lekar. Jag är "anti lek" så långt det går... Det känns tvingat och olustigt tycker jag. Så det är bannlyst på vårt bröllop
Vi kommer att ha gycklare som underhåller och ett medeltidsband som spelar under maten. Sen blir det en eldshow sist på kvällen.
Själva maten är nästan underhållning i sig. Bland annat så bärs ett helgrillat vildsvin in på bår och skärs upp vid bordet
Och ja vi har medeltidstema
Vår toastmaster fixar rubbet. Jag började fråga om hållpunkter för maten, men han sa att fram till brudskålen kan vi planera men efter det ska vi bara släppa allt.
Våra toastmastrar har fått fria händer, så vi får väl se. Jag tror de planerar något spex. Ser jättemycket fram emot att se vad de hittar på!
Vi har ingen toastmaster som tar hand om allt sånt. Vi kommer ha musik i bakgrunden under själva middan o de blir spontana saker under den,
Sen när DJ:n kör igång blir de drag, dans, baren öppnar o neonstavarna/armbanden kommer fram =)
Våra gäster e ganska underhållande som de e, så de kommer nog hållas igång bra av sig själv =)
Vi har trerätters middag då vår toastmaster tar hand om alla tal och, om jag känner honom rätt, alla möjliga spex och musikaliska framträdanden. Jag har fullt förtroende för honom! Han skulle hitta på en massa hemlisar, även om jag bad honoma att låta bli... ;P
Jag kommer själv att köra en liten hemlis under middagen (kommer att sjunga för min man).
Efter middagen kommer min vokalgrupp att köra en liten minikonsert, sen tar en jazz/swingtrio över och kör lite mer styrdansvänlig musik. Under tårta och kaffe kommer en trubadur att spela ett slag och resten av kvällen kör vi en Spotifylista tills folk känner för att gå hem.
Alla artister som uppträder är vänner och släktingar till oss, så de är gratis - annars hade vi aldrig haft råd med livemusik.
Det blir brudskål och mingel med bakgrundsmusik och ett bildpel på oss och våra gäster från roliga stunder som kommer gå under tiden.
Sen blir det trerätters med några tal hoppas jag, eventuellt nån rolig grej ska vi nog komma på,men inget långdraget. Inga lekar,sånt gillar inte jag
Sedan kommer livebandet och spelar "vår" låt och så ska vi dansa riktigt fint. Sedan hoppas jag att våra gäster dansar loss ordentligt till livebandet som spelar allt från gamla godingar till lady gaga.
Men jag har ju ingen aning om vårt toastpar planerar något...eller nån annan gäst eller så