• mikita

Naglar

Hej!

Har börjat fundera på det här med naglar...överallt står det (och alla säger) om att händerna är i fokus, se till att ha fina naglar osv. Börjar nu nojja över hur jag ska göra. För det första har jag aldrig nagellack i vanliga fall. Mina naglar är alltid praktiskt kortklippta och helt "obehandlade". Ska vara ärlig och säga att jag knappt sköter om nagelbanden heller, de får smörj på köpet när jag smörjer in händerna Skäms. Jag har vid några tillfällen testat lösnaglar, men det går bara inte! Jag känner mig så obäkväm och klumpig! Så hur ska jag göra på bröllopsdagen? Självklart rena händer o naglar, smorda händer och klippta naglar. Men vad skulle ni göra för att göra naglar/händer lite extra fina? Bara ta vanligt nagellack i passande färg, det är ju mer än "bara" i mitt fall Glad. Eller låta det vara naturellt som jag tänkt hela tiden? Det finns inte utrymme i budgeten för några extravaganser, på sin höjd åtgärder/inköp för någon hundring. Såg att det finns ett paket med lack och penna för att måla på fransk manikyr (som en tuschpenna), något att prova? Åh, jag har vekligen fastnat i det där "alla andra verkar ju ha/göra si eller så" tänket.
    Kom med tips!

• Svar på tråden Naglar
  • förlovadflicka

Om du aldrig fixar naglarna annars skulle jag nog råda dig att bara lacka med genomskinligt lack- det ser ju fräscht ut iaf :) Fransk manikyr är svår att fixa själv och dessutom är iaf jag alltid liite orolig när jag har lack att det ska skavas av, och det är ju fulare än om man inte har alls :) Själv ska jag och min syrra gå och göra våra naglar inför bröllopet- mamma betalar. Blir som en minihippa :) 

• shakynose

Jag har heller aldrig nagellack och gillar inte lösnaglarna. Tycker som ovanstående att du ska satsa på genomskinligt nagellack! Det är snyggast tycker jag.
    Själv försöker jag smörja in nagelbanden ofta, har en liten tub på skrivbordet på jobb tex.

• Vi2alltid

Jag har precis upptäckt en helt underbar teknik i Bio Sculpture, som är en teknik som förstärker den ena nageln och ev förlänger den. Det ser helt naturligt ut! De kan ju göra att man känner sig lite extra fin på sin bröllopsdag men utan att det känns för mycket

• förlovadflicka
    Vi2alltid skrev 2011-05-12 19:56:54 följande:
    Jag har precis upptäckt en helt underbar teknik i Bio Sculpture, som är en teknik som förstärker den ena nageln och ev förlänger den. Det ser helt naturligt ut! De kan ju göra att man känner sig lite extra fin på sin bröllopsdag men utan att det känns för mycket
    Det är inte som gelé då? Kan inte så mycket om sånt, berätta mer! 
  • marimekko86

Det finns vita manikyrpennor som man ritar med under nageltippen, det ger en vitare och fräschare tipp...lite lack på det så ser det superfräscht ut

• Vi2alltid
    förlovadflicka skrev 2011-05-12 22:02:14 följande:
    Det är inte som gelé då? Kan inte så mycket om sånt, berätta mer! 
    Jo det är precis som en gelé, fast i ett speciellt material som inte alls skadar nageln som tex akryl och liknande

http://www.biosculpture.nu/index.htm
  • förlovadflicka
    Vi2alltid skrev 2011-05-12 22:50:00 följande:
    Jo det är precis som en gelé, fast i ett speciellt material som inte alls skadar nageln som tex akryl och liknande

www.biosculpture.nu/index.htm
    Ok :) Fanns ingen salong med det där jag bor tydligen... :S
  • Ankis88

Mina naglar är också alltid kortklippta och obehandlade, jag visste inte ens att man ska smörja in nagelbanden förrans nu och jag smörjer inte in ens händerna...

Men på bröllopet tänkte jag har kortklippta naglar med genomskinlig eller ljus rosa nagellack.
    Jag tycker inte särkilt mycket om fransk manikyr, det känns för mig att man inte ser när man har lite smuts under och man inte rensar det... Jag vet att det inte är helt rationellt, men jag kan inte låta bli att tänka så, särskilt eftersom det är vanligt med långa naglar.

• förlovadflicka
    Ankis88 skrev 2011-05-12 23:00:29 följande:
    Mina naglar är också alltid kortklippta och obehandlade, jag visste inte ens att man ska smörja in nagelbanden förrans nu och jag smörjer inte in ens händerna...

Men på bröllopet tänkte jag har kortklippta naglar med genomskinlig eller ljus rosa nagellack.
    Jag tycker inte särkilt mycket om fransk manikyr, det känns för mig att man inte ser när man har lite smuts under och man inte rensar det... Jag vet att det inte är helt rationellt, men jag kan inte låta bli att tänka så, särskilt eftersom det är vanligt med långa naglar.
    Hur kan du tycka att det ser ut så när tipparna är helt vita?
  • Vi2alltid
    förlovadflicka skrev 2011-05-12 22:58:59 följande:
    Va synd! Nä jag tror att det är ganska "nytt" så det kanske ploppar upp fler så småningom :)
  • Ankis88
    förlovadflicka skrev 2011-05-12 23:03:14 följande:
    Hur kan du tycka att det ser ut så när tipparna är helt vita?
    Just för att man inte ser vad som finns under.

När du inte har någon nagellack så ser du om du får lite smuts, det gör du inte om du målar vitt över. Då åtgärdar man inte

Jag får samma känsla av nästan alla täckande nagellack. Ni är säkert jätteduktiga på att borsta under era målade naglar, men jag inte låta bli att tänka så
  • förlovadflicka
    Ankis88 skrev 2011-05-12 23:11:58 följande:
    Just för att man inte ser vad som finns under.

När du inte har någon nagellack så ser du om du får lite smuts, det gör du inte om du målar vitt över. Då åtgärdar man inte

Jag får samma känsla av nästan alla täckande nagellack. Ni är säkert jätteduktiga på att borsta under era målade naglar, men jag inte låta bli att tänka så
    Haha, vad konstigt :P Borstar gör jag aldrig, det är rent där under ändå... Hm, kanske beror på formen på naglarna? :)
  • shakynose

O jag får ALLTID  smuts under naglarna! Har säkerligen att göra med formen el nåt.

• Drullen
    förlovadflicka skrev 2011-05-12 22:58:59 följande:
    Kolla runt lite i stan där du bor, för det finns många fler som är utbildade än som finns listade på deras hemsida.

Fråga runt hos hårfrisörer, och andra salonger.  
  • mikita

Tack för all input! Jag lutar nog åt att hålla fast vid grundplanen: genomskinligt eller svagt rosa lack. I övrigt bara som vanligt. Jag har en nagelbadnscreme någonstans...fick nog på något julklappsbyte för något år sedan...kanske läge att leta upp den! :)

• Sebastiána

Om du inte gör vid naglarna annars ska du inte göra så mycket nu heller.

Tips:

Gör en minimanikyr själv. Låt fingrarna ligga i blöt en stund, peta ner nagelbanden och jämna till naglarna med fil och smörj in händerna med handcreme. Ta på genomskinligt nagellack lite senare. Gör en vardagsmanikyr hos manikyrist, utan lösnaglar och nagellack, Du kan själv lägga på ett genomskinligt lack hemma eller be manikyristen polera naglarna lite extra - då blir de lika glansiga som med nagellack nästan
  • mikita
    Sebastiána skrev 2011-05-13 20:09:21 följande:
    Om du inte gör vid naglarna annars ska du inte göra så mycket nu heller.

Tips:
    Gör en minimanikyr själv. Låt fingrarna ligga i blöt en stund, peta ner nagelbanden och jämna till naglarna med fil och smörj in händerna med handcreme. Ta på genomskinligt nagellack lite senare. Gör en vardagsmanikyr hos manikyrist, utan lösnaglar och nagellack, Du kan själv lägga på ett genomskinligt lack hemma eller be manikyristen polera naglarna lite extra - då blir de lika glansiga som med nagellack nästan
    Tack!
  • Hushinia
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m3765207.htm...

där kan läsa mycket om olika salonger i Sthlm , men jag rekommenderar dig

www.luisas.se

föredetta ägare till Feet & Nails på Regeringsgatan , nu gör hon naglar på Sveavägen 86 och Runebergsgatan 7 (salongen där hon började med Beautyandnails.se) , också väldigt poppis här i forumet efter många år.

jätte bra priser, ligger runt 500-600 kr nya naglar , testa gärna Bio Sculpture gel (det har jag haft i 6 månader nu och det är bäst, noll släpp och ser naturligt ut) och skadar inte nageln under.
    gör även fotvård där hon en fantastisk kvinna från Sydamerika, med deras fantastiska massagefåtöljer med inkopplad jacuzzi för fossingarna!
  • Vikingprinsessan
    mikita skrev 2011-05-12 18:25:07 följande:
    Hej!

Har börjat fundera på det här med naglar...överallt står det (och alla säger) om att händerna är i fokus, se till att ha fina naglar osv. Börjar nu nojja över hur jag ska göra. För det första har jag aldrig nagellack i vanliga fall. Mina naglar är alltid praktiskt kortklippta och helt "obehandlade". Ska vara ärlig och säga att jag knappt sköter om nagelbanden heller, de får smörj på köpet när jag smörjer in händerna Skäms. Jag har vid några tillfällen testat lösnaglar, men det går bara inte! Jag känner mig så obäkväm och klumpig! Så hur ska jag göra på bröllopsdagen? Självklart rena händer o naglar, smorda händer och klippta naglar. Men vad skulle ni göra för att göra naglar/händer lite extra fina? Bara ta vanligt nagellack i passande färg, det är ju mer än "bara" i mitt fall Glad. Eller låta det vara naturellt som jag tänkt hela tiden? Det finns inte utrymme i budgeten för några extravaganser, på sin höjd åtgärder/inköp för någon hundring. Såg att det finns ett paket med lack och penna för att måla på fransk manikyr (som en tuschpenna), något att prova? Åh, jag har vekligen fastnat i det där "alla andra verkar ju ha/göra si eller så" tänket.
    Kom med tips!
    Skaffa dig en bra nagelpolerare och nagelfil. Fila till en fin form på dina korta naglar, polera upp och lacka ev med ett diskret nagellack som du känner dig fin i. Det viktigaste är faktist att du är bekväm och känner dig fin på din och din mans dag...en kort välvårdad nagel är precis lika fin som en lång, dekorerad... Å glöm inte att ge din man en omgång med handkrämen på eran dag...hans händer är ju oxå i fokus!

Lycka till <3
  • Mrs Muria

äskar Bio Sculpture på mina naglar (förstärkning), känns väldigt naturligt, gör också hos Luisas.se

efter alla dessa år fortsätter hon vara så poppis...synd hon inte jobbar med kunder som förut men duktig personal har hon.

förra veckan testade jag gel på fossingarna, det är så fint, och gele nagellacket (uv-härdas) ska tydligen sitta i mer än 5 veckor. tror det finns 30 färger att välja emellan

Svar på tråden Naglar