• LisaEleonor

    Saker ni egentligen skulle stört er på

    Jag har funderat nu inför bröllopet. Är säkert inför tanken att jag och sambon ska leva ihop resten =)

    Sambon har vissa uttryck som jag inte gillar, saker som jag tycker låter lite töntigt. Samtidigt är det inget som stör mig. Och jag tror det beror på att jag älskar honom, att jag efter nästan fem år är blind för såna saker. Hade det varit någon annan som använt samma uttryck hade jag stört mig massor.

    Jag antar att jag också har såna saker. Som sambon skulle reta sig på ifall han inte tyckte om mig =)

    Kan ni komma på några såna grejer, som er blivande gör eller säger som ni ifall det var en annan människa skulle störa er på?

  • Svar på tråden Saker ni egentligen skulle stört er på
  • simple

    mm jag har sånna med, men när jag är på dåligt humör stör jag mig även på gubben när han gör de hehe..men så länge humöret är på topp är de lugnt ;)

  • Morneraka

    Tja, det är en sak som jag slutat störa mig på, lärt mig att leva med det;)

    Min käre sambo har en tendens att rapa o släppa väder i tid o otid när vi är ensamma,(som tur e), inget som skulle falla mig in o göra, jag är lite för pryd för det, han är de inte..;)

    Men men, jag älskar honom ändå..Kyss

    Jag vet att han kan bli tosig på mig för att jag älskar o planera min dag, han tar dagen som den kommer, kan de va för han är bonde tro? Men han låter mig hållas..

  • Kattpoet

    Det finns inte en enda  blank yta hemmet som inte skiner! Japp min man har en underbar ovana med att  städa och polera blanka ytor. 

    Ibland stör det mig för det blir lite mycket, han har hellre polerat en dator skärm än gosat med mig,  fast man får se det posetiva att iallafall så något rent så det blänker. 

  • Zelmah

    min karl sköljer ALDRIG av tallrikar, bestick eller liknande innan han sätter det i diskhon. Det stör jag mig på eftersom det gör det väldigt ofräsch i själva hon och det kommer "skit" i diskvattnet (mysigt att tappa upp fräscht skummande diskvatten som balndas med halvintorkad filmjöl, leverpastejklet och rester av köttfärs..) och det blir svårare att diska disken. Tröttsamt att alltid behöva plocka ur allt och skölja av innan man kan börja tappa upp vatten.

    Annars är det inte mkt mer än just sånt kring disk och städrelaterade grejer jag kan irritera mig på. Men det är svårt att lära gamla hundar sitta... fast inte omöjligt va.. ;)

    Jag har iaf stått ut med osköljd disk i 8,5 år så jag ska nog överleva :) allt annat väger upp tusenfalt

  • LisaEleonor

    Vi brukar hävda båda tvä hemma när såna här irritationsmoment kommer upp att ångerveckan har gått ut =)

  • Chicita

    Min kära sambo är lite väl intresserad av att diskutera.
    Så han ska diskutera saker som jag inte kan diskutera för att jag inte vet något om... Och det är störande. Det får ju mig att känna mig ointelligent när jag inte kan argumentera.
    Det kan vara diskussioner om vad som helst. Varför är gräset grönt och inte blått (bara som exempel... om jag säger att det beror på klorofyllet så undrar han varför inte klorofyllet kan vara blått eller gult eller nåt annat då Skrikandes)

    Och så vill han alltid städa och plocka sent på kvällarna eller på nätterna av nån konstig anledning *S*

    Men det här är ju småsaker... Inget som jag går och irriterar mig på i längden. Men som jag kan bli arg på just

  • Pinkgrape

    Det finns en sak med min blivande som jag stör mig som fasiken på!, men som samtidigt är en stor del av att jag älskar honom.

    Varje gång vi bråkar eller har en livlig diskussion, så börjar han göra grimaser och krama och pussa på mig. Då kan inte jag hålla masken och vara arg mer och då blir jag ännu argare tills jag bara skrattar. Det har funkat varje gång de senaste 5åren och det gör mig verkligen sur! Ja, samtidigt som det gör mig glad :P

    Sedan är det ju små uttryck som han och hans vänner anväder sig av, som det tog ett tag innan jag fattade. Men nu efter 5år, så har jag lärt mig och kan haka på jag också :P

    Jo, han snarkar så att jag ibland inte kan somna och det är nog vad jag stör mig allra mest på!

    Haha men jag vet att det finns gott om småsaker som han också stör sig på. Man lär sig ju leva med det och vänja sig vid det... ja, till och med att tycka om det och man skulle nog sakna det lite om det försvann :P Det är såna saker som gör förhållandet spännande och håller det vid liv och får det att utvecklas, tycker jag :)


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Kattpoet

    Jag vaknade upp till en brödrost som jag kan spegla mig i,  min man kunde inte sova pga hostan....    Visste inte att brödrosten kunde bli så blank, jag köpte den för att den hade matt finish....

  • Chicita
    Kattpoet skrev 2011-05-14 11:29:51 följande:
    Jag vaknade upp till en brödrost som jag kan spegla mig i,  min man kunde inte sova pga hostan....    Visste inte att brödrosten kunde bli så blank, jag köpte den för att den hade matt finish....
    hehe.. klockrent...
    Han kan komma hem till mig och putsa farmors gamla matsilver om han inte kan sova i natt Tungan ute
  • Binis11
    Kattpoet skrev 2011-05-14 11:29:51 följande:
    Jag vaknade upp till en brödrost som jag kan spegla mig i,  min man kunde inte sova pga hostan....    Visste inte att brödrosten kunde bli så blank, jag köpte den för att den hade matt finish....
    Hahaha som jag skrattade, satte nästan kaffet i fel strupe
  • Millemoj
    Kattpoet skrev 2011-05-14 11:29:51 följande:
    Jag vaknade upp till en brödrost som jag kan spegla mig i,  min man kunde inte sova pga hostan....    Visste inte att brödrosten kunde bli så blank, jag köpte den för att den hade matt finish....
    Hahahhahahah, om jag ändå hade en sådan kille. Så är jag nämligen själv, ett riktigt städfreak. Har väl blivit hjärntvättad av att jobba på McDonald´s i åtta år.Min sambo är väl inte riktigt lika pigg på att städa och putsa direkt, trots att även han har samma arbetsgivare. Men det är väl inte största problemet...

    Mest irriterande är nog hans "förmåga" att stirra upp sig och stressa runt som en tok! Då glömmer ha bort saker, förlägger nycklar, mobil, solglasögon, plånbok - Ja ALLT! Det jobbiga med detta är ju att jag måste hjälpa till och hitta allt och lugna gubbens nerver : )

    Och nej - han har egentligen ingen anledning att stressa, han är alltid ute i sjuuuukt god tid. Det är nog bara en fix idé han har som får honom att stirra runt! Numera kallas han för Stress-Gösta!!!
  • 11juni2011

    Min blivande skall alltid göra allt i sista sekunden. Hopplöst. Jag kan stå med skorna på mig i hallen, redo att åka. DÅ SKA HAN TA EN DUSCH!! Demon Gahhh... Samma sak varje gång, så vi blir alltid ca 5 minuter sena till diverse sammankomster och jag som är den utåtriktade av oss två får alltid lite småpikar för att vi jämt är sena. Jag själv ogillar starkt när andra är sena och försöker liksom behandla andra som jag vill bli behandlad själv, men min blivande är lugnet själv och tycker inte att 5 minuter hit eller dit spelar någon roll....

    Skulle min blivande svara på samma fråga hade han nog sagt att jag planerar för mycket, gör listor på allt, skall vara ute i god tid jämt osv...

  • Kattpoet

    Min karl har städ dille men det är bra för jag kan inte böja min neråt alla dagar.

    .  

Svar på tråden Saker ni egentligen skulle stört er på