• Mrs L

Fest med chartertema

Hej!

Jag behöver lite idéer!

Detta gäller inget bröllop utan en helt vanlig fest men hoppas ni kanske vill bidra med tips ändå.

Vi har bestämt oss för att ha inflyttningsfest nu till sommaren och tänkte då satsa på chartertema. Ni vet... Sällskapsresan, flygvärdinnor, inkastare osv. Men jag vill gärna ha lite hjälp med brainstormingen. Vad kan ni komma på som är typiskt charter? Musik, dryck, vad man gör, uttryck, karaktärer, kläder, mat osv osv.

Alla tips är varmt välkomna!

• Svar på tråden Fest med chartertema
  • Loche

Kaffe? Grisfest? Shorts? Sandaler? Hawaiiskjortor? Dansbandsmusik? Paraplydrinkar? ;)

• TheD

Vita strumpor i sandaler!!!!!!!!!!!!!!! Inte för att jag har sett någon med det på länge men om man ska vara petig så.. Flört

Nu vet jag inte hur många som kommer hålla i själva festen då kan ju någon vara flygvärdinna och sen andra gå runt med  "Suntrip"-tröjan och mössan t.ex......

Låter jätteroligt iaf!

• Sebastiána
    Mrs L skrev 2011-05-10 12:07:31 följande:
    Hej!

Jag behöver lite idéer!

Detta gäller inget bröllop utan en helt vanlig fest men hoppas ni kanske vill bidra med tips ändå.

Vi har bestämt oss för att ha inflyttningsfest nu till sommaren och tänkte då satsa på chartertema. Ni vet... Sällskapsresan, flygvärdinnor, inkastare osv. Men jag vill gärna ha lite hjälp med brainstormingen. Vad kan ni komma på som är typiskt charter? Musik, dryck, vad man gör, uttryck, karaktärer, kläder, mat osv osv.

Alla tips är varmt välkomna!
    Vilket kul tema! Ni får väl köra musiken från Sällskapsresam + Eviva España och sånt.
    Paraplydrinkar.
    Fågedansen kanske...
  • Mrs L

Tack för en massa kul tips! Ja, vi kände att det kunde bli kul . Självklart är det maskerad som gäller och vi hoppas få se både strandraggaren, den fulla engleskmannen i fotbolls-t-shirt som brännt sig i solen, flygvärdinnan och jetset-bruden på rivieran med LV-väska. Frågan är vad jag och min man ska va. man vill ju vara snygg men ändå inte lägga ribban högt i den bemärkelsen att man inte vill stå som skit-snygg riviera-babe när någon stackare kommer inoljad i speedos . Var inne på flygvärdinna men det känns lite för snyggt.

• Mrs L

Tror jag ska sätta på min man en Hawaii-skjorta!!! Kostym-nisse som han är hade det varit hans raka motsats.

Svar på tråden Fest med chartertema