• Anonym (?)

Orolig...

Min m2b har varit gift en gång förut, men det blev inte ens ett år då hon var otrogen flera ggr. Jag har aldrig varit gift förut.
    Men nu känner jag att ju mer jag planerar desto mer stör x-et mig. Jag vet vad de lade ut på det bröllopet (ekonomiskt alltså) så varför skulle jag nöja mig med mindre? Jag måste ju kolla upp typ allt vad de gjorde och inte gjorde, vad de hade i tårta, hur den såg ut, vilka blommor m.m. Jag vill ju inte att det ska bli en taskig repris.. 
    Han säger att han verkligen vill gifta sig med mig, men jag känner att han är väldigt oengagerad.När jag tittar i bröllopsmagasin så kan han komma och titta och kommentera klänningar m.m Ock kavajer o kostymer. Så det är inte på det viset han inte verkar bry sig. Förhoppningsvis nästa år i alla fall.
    När jag försöker få till att sätta ett datum så är han mer att: Det märks när det är dax, och den typen av svar. Jag känner ju att jag vill att vi spikar ett datum snart så att vi får lite koll på framtiden med planering osv. För det är ju som sagt inte bara att säga att vi gifter oss om 2 veckor. Och det vet ju han som redan varit gift , but still...
    Han ville helst att vi skulle åka bort och gifta oss på en strand, men det kan inte jag göra för min familj skulle bli jättebesvikna då. Och jag vill inte det heller.. Jag vill inte gifta mig i kyrkan utan på någon fin plats ute, det vill i alla fall han också. Och jag vill ha en fest med familjen och våra vänner med. Gärna vår/försommar, som nu typ. Han säger vinter eller höst.. Allt det här bli ett orosmoment för mig.

• Svar på tråden Orolig...
  • Anonym (?)

Min blivande har också varit gift förut, men jag känner mer att varför skulle hon (hans x) få stå i vägen för mig? Jag gör som jag vill och skiter väl i henne. Även om jag vet att hans brors fru kommer att jämföra mig med henne o ringa och skvallra för de är såå bra vänner..
    Du får väl helt enkelt ta och prata med din m2b om hur du känner, och att det är dax att fixa ett datum nu ;)

• Syrinx

Jag förstår inte riktigt? Du har ju svarat dig själv - men det låter som att du är någon annan när du svarar? - och givit dig själv bra råd? Förvånad

• Strawberry

haha.. Stackars ts, ingen svarade = svara sig själv...

Svar på tråden Orolig...