• Tiggerflickan

Barnvakt i Karlstad?

Hejsan!
    Jag undrar om det är någon som vet någonstans man kan hitta en bra barnvakt i karlstad?

Vi ska gifta oss juni 2012 och håller just nu på att planera budgeten. Det kommer vara barn bjudna på bröllopet och det kommer kanske vara ca 15 barn. Tanken är att föräldrarna ska kunna delta i festen utan att hela tiden se efter sina barn, så vi har tänkt ha ett rum för barnen att kunna leka i och kanske se på film, men det behöver ju finnas någon vuxen där. Är det någon som har några förslag? Finns det t.ex. någon "barnvaktsagentur" man kan vända sig till?
    Tacksam för svar!
    /Tiggerflickan

• Svar på tråden Barnvakt i Karlstad?
  • MartinaWahlström

Hej, jag är en tjej på 20 år som bor i Karlstad och studerar på universitetet här. Jag har barnerfarenhet. Om du inte har hittat en barnvakt än så är jag intresserad! Jag har hjälpt till på barnkalas, haft barngrupper i svenska kyrkan i London och vart au pair i London under ett år. Vil du veta mer så hör av dig!
    Hälsningar Martina

• sagoprinsessa

Jag skulle absolut ha Martina som barnvakt, hon är en toppentjej och verkar ha riktigt bra hand med barn :)

• hellgren

Åh! Detta "problem" har jag också. Vi ska gifta oss nästa år i augusti och ska göra precis som du tiggerflickan, att ha ganska många barn på bröllopet men ha ett rum brevid som barnrum. Hur gick det för dig? Fick du någon barnvakt?

• hellgren

Nämen gud, läste fel. Trodde det var Juni 2011 du gifte dig.. Men då formulerar jag om min fråga, har du fått tag på någon? :)

• Tiggerflickan

Hej, hej!

Vi har anlitat företaget Nannybelle (http://www.nannybelle.se/tjanster/brollop-fest/).

Vi har räknat med 3000kr för hela kvällen. Då kommer barnvakten ca 10min efter att maten beräknas vara serverad och stannar tills han/hon inte behövs mer. Än så länge kan jag inte säga något om dem förutom att hon verkar trevlig och att de har fått bra recensioner.

• hellgren
    Tiggerflickan skrev 2011-12-12 10:44:15 följande:

Hej, hej!

Vi har anlitat företaget Nannybelle (www.nannybelle.se/tjanster/brollop-fest/).

Vi har räknat med 3000kr för hela kvällen. Då kommer barnvakten ca 10min efter att maten beräknas vara serverad och stannar tills han/hon inte behövs mer. Än så länge kan jag inte säga något om dem förutom att hon verkar trevlig och att de har fått bra recensioner.

Okej, tack :) Ser på deras hemsida att de inte erbjuder tjänster i karlstad, men ni kanske har gjort upp en deal om det?
  • Tiggerflickan

Ja, jag såg inte det innan jag skrivit till dem om en offert, men hon sa inget om det och då har jag varit väldigt tydlig om var vi bor och var festen ska hållas. Efter offerten när vi tackat ja ville hon även ha adressen till festlokalen, så hon vet utan tvekan att det är i karlstad.
    De har kanske inte ändrat på hemsidan...

• Luna

Finns ett företag i Karlstad som har barnvaktstjänster "Quality Time" deras hemsida heter My Quality Time.

Svar på tråden Barnvakt i Karlstad?