• Sanna87

    Gifta/gift sig på Mallorca?

    Jag och min sambo vill gärna gifta oss på Mallorca, alcudia? Någon som gjort detta? Har läst att svenska kyrkan kan viga oss i palma och alcanada men går det i alcudia också? Vi vill gärna gifta oss på stranden. Bara vi två och barnen + sambons föräldrar fast dem ska bara tro det blir en vanlig semestervecka. Hur mycket behöver man räkna med att en vecka på mallis kostar, all inclusive plus bröllop. Någon här som gift sig på stranden i alcudia som kan berätta sin historia och tipsa?

  • Svar på tråden Gifta/gift sig på Mallorca?
  • Casmel

    Min syster och hennes sambo gifter sig nu den 9:e juni på Mallis i Alcanada...
    Börja kontakta svenska kyrkan här i Sverige så kan dom säkert lotsa dig vidare om ni vill gifta er kyrkligt (fast på stranden) Vet inte alls hur det går till med vigselförättare utomlands. Syrran har en präst och en fotograf, olika hotell, bröllopsmiddag och brudbukett bokade där nere men jag tror att dom fått mycket info från svenska kyrkan...
    Lycka till


    Bröllop 17/7
  • Ängla80

    Hej! Vi gifte oss på Mallorca och vid Alcanda förra året. Ta kontakt med Svenska Kyrkan på Mallorca direkt. De är jättetrevliga och vana med bröllop som innebär konstiga frågor och funderingar. Se länk http://www.svenskakyrkan.se/default.aspx?id=641232

    Prästen som jobbar där och som vigde oss är helt underbar och vi fick den hjälp vi behövde. Vi valde stranden vid Alcanada för vi ville inte ha för mycket folk runt omkring. Det kan jag varmt rekommendera.

    Vi hade en helt underbar vigsel med bara våra barn närvarande.

  • Jeram

    Jag har ingen hjälp att ge dig, men tycker det är intressant eftersom vi också planerar vigsel på Mallorca i maj 2012.

  • vitvå2011

    Vi ska gifta oss i Augusti 2012. Vi och våra två barn ska med.

    Gifter oss i Palma.

  • Sanna87

    Vad skönt med lite svar. Vi planerar för bröllop sep 2012. Så svenska kyrkan på mallis då!! Var det en fin strand i alcanada, ligger det långt från alcudia och hur tar man sig bäst dit??

Svar på tråden Gifta/gift sig på Mallorca?