• awarwe­n
    Äldre 9 May 13:30
    3012 visningar
    14 svar
    14
    3012

    Behöver transport! Hjälp!!

    Vi blev lovade att få välja en gammal veteranbil från ett helt stall med bilar, men när vi väl kom dit så var det visserligen fullt med bilar, men det var bara en som vi fick använda och den var inte alls som vi hade tänkt oss.
    Jag blev jättebesviken och alternativet är nu att köra vår egna bil. Det går ju och är ingen katastrof, men inte alls lika romantiskt som jag hade velat.
    Har sökt som en galning på Internet, men hittar ingenting. Varit inne på en sida som heter bmf eller nåt, men runt Jönköpingstrakten där jag bor fanns inte mycket roligt att välja på och de som var intressanta kostar 5000kr att hyra för 2 timmar. Jag tycker att det är alldeles för dyrt!
    Kan någon ge mig tips på var jag kan hitta antingen en gammal 20-, 30-, 40-talare eller kanske rent av häst och vagn?? Och inte för 5000kr! Drömmen är en sån där gammal maffiabil, en sån där svart där dörrarna går åt fel håll =0) De är coola. Eller en vackert silverfärgad alldeles bubbelformad RR, de är också fina.

    Kan någon hjälpa mig??? Skrikandes

  • Svar på tråden Behöver transport! Hjälp!!
  • awarwe­n
    Äldre 9 May 16:16
    #1

    *puffar* behöver verkligen er hjälp!

  • Moster Stina
    Äldre 9 May 17:09
    #2

    Varje kommun brukar ha egna bilklubbar. Hör av dig till sådana omkring där du bor!

  • Äldre 11 May 14:19
    #3

    Vilken dag är det?
    Mvh Tz

  • awarwe­n
    Äldre 12 May 10:24
    #4
    Tarzan66 skrev 2011-05-11 14:19:55 följande:
    Vilken dag är det?
    Mvh Tz
    Det är fredagen den 24 juni. Alltså på midsommarafton.
    Vigseln är i Nydala Klosterkyrkan och festen i Hallbystugan.
  • Mirjam­i
    Äldre 12 May 11:57
    #5

    I Borås brukar de ha vateranbilsträffar varje tisdag under sommaren. Vet ej om du finns i närheten, men där fanns vi en gamma Rolls Royce som tar 2000 för tre timmar. Superfin, med oträinredning original! Sidan jag kollar på ibland heter www.borascity.sre där de lägger ut info om dessa träffar, kanske ni har någon liknande sida i er stad? Kolla där om ni har ngn träff i närheten.

    Kolla annars: http://www.usabil.nu/kalendern.asp

    Kanske inte den sorts bilar du söker, men man vet aldrig vilka som dyker upp. Själva ska vi åka till två träffar i vårt område och hoppas där kanske finna något ännu finare än RR vi fann. Man vet aldrig!

  • awarwe­n
    Äldre 12 May 13:40
    #6
    Mirjami skrev 2011-05-12 11:57:48 följande:
    I Borås brukar de ha vateranbilsträffar varje tisdag under sommaren. Vet ej om du finns i närheten, men där fanns vi en gamma Rolls Royce som tar 2000 för tre timmar. Superfin, med oträinredning original! Sidan jag kollar på ibland heter www.borascity.sre där de lägger ut info om dessa träffar, kanske ni har någon liknande sida i er stad? Kolla där om ni har ngn träff i närheten.

    Kolla annars: www.usabil.nu/kalendern.asp

    Kanske inte den sorts bilar du söker, men man vet aldrig vilka som dyker upp. Själva ska vi åka till två träffar i vårt område och hoppas där kanske finna något ännu finare än RR vi fann. Man vet aldrig!
    Tack Mirjami. Ska undersöka även detta.
    Lyckos er som ska åka RR. Lycka till! Solig
  • awarwe­n
    Äldre 13 May 15:33
    #7

    Än har det inte löst sig, så jag puffar lite för min fråga... puff puff Skrattande

  • Äldre 13 May 19:26
    #8

    Hur gick det med RR bilen?
    Fungerade det inte?

  • awarwe­n
    Äldre 15 May 11:41
    #9
    Tarzan66 skrev 2011-05-13 19:26:30 följande:
    Hur gick det med RR bilen?
    Fungerade det inte?
    Vem ställde du frågan till?
    Vi har inte haft ngn RR på gång om det är mig du frågar. Vi har ingen bil alls som läget är just nu.
    Min syster och hennes man har sagt att de ska försöka hjälpa oss, men än har vi inte hört något.
  • awarwe­n
    Äldre 16 May 11:56
    #10

    Här kommer jag och puffar igen. Skam den som ger sig. Någon ny stjärna kanske läser... SoligSkrattande

  • awarwe­n
    Äldre 17 May 11:15
    #11

    puffar det högsta jag kan

    *PUFF PUFF PUFF*

    Skrattande

  • geleha­llon
    Äldre 17 May 11:27
    #12

    Kollat runt med raggarklubbarna? Ring deras styrelsemedlemmar, de brukar ha koll och kan förmedla! Kram

  • Bianca­25
    Äldre 17 May 15:13
    #13

    Hej!
    Kolla på www.centurylimo.se
    Jag vet att han har en fin Rolls Royce till uthyrning...
    Lycka till!

  • awarwe­n
    Äldre 17 May 15:45
    #14
    Bianca25 skrev 2011-05-17 15:13:42 följande:

    Hej!
    Kolla på www.centurylimo.se
    Jag vet att han har en fin Rolls Royce till uthyrning...
    Lycka till!


    Tack Bianca. Jag har skickat in en intresseförfrågan på deras hemsida nu, så kontaktar de en tydligen och pratar om pris.
Svar på tråden Behöver transport! Hjälp!!