• Loche

70 cm breda bord

Hejsan!
    I lokalen vi hyrt till vår bröllopsfest är borden bara 70 cm breda. Jag tycker det verkar smalt!? Kan folk verkligen sitta på båda sidor av ett sånt bord utan att "krocka" med knäna ideligen?

• Svar på tråden 70 cm breda bord
  • Planer

Hej!

Våra bord är bara 60 cm. tycker oxå det är litet men andra har ju fått det att funka så det kommer nog bli jätte bra!!

• 2011bröllop

Vi kommer oso ha så smala bord  Obestämd tror inte det gör något för gästerna o samtidigt är det lätt för dom att prata över bord  !!! Det vi tycker är tråkigt är att det är svårt att dekorera borden  man kan ju inte ha så mycket  . så vi hade kanske önskat att borden var något bredare men men man  kan väll inte få allt man vill tyvärr 

• Willowfield

Vi har samma problem och funderar starkt på att hyra lite större bord, känns som att emd dessa bord där det bara kan sitta 4 vid  varje blir ju hela rummet fullt av bord...70*120 är våra bord :(

• Loche

Ok, skönt att det är fler som har samma bredd på borden eller t o m smalare. Jag mätte upp en del av vårt 90 cm breda matbord nu och provade lite och kom fram till att dukningen får plats iaf. :) Sen får dom väl samsas om benutrymmet på nåt vis, vi ska ju inte sitta vid borden hela kvällen liksom!

Hyra bord är inte aktuellt för vår del. Det finns några få större bord i lokalen, men det skulle vara se knasigt ut att blanda olika bord, så det får vara,,, vi kör på detta. :)

Våra bord är 180 långa så det får plats 6 pers på varje långsida.

Tack för respons.

• Kattpoet

Mitt köksbord är 70 cm brett,  detta bord kommer från mitt barndomshem och vi har lyckas haft festmiddagar med blommor på mitten.  När det är   fullt utdraget är det 180 cm, vi får plats 8 vid bordet och 10 om det sitter två på kanterna.

Ja vist alla dekorationer måste vara smalare och mindre men det går. 

• Loche
    Kattpoet skrev 2011-05-09 09:37:47 följande:
    Mitt köksbord är 70 cm brett,  detta bord kommer från mitt barndomshem och vi har lyckas haft festmiddagar med blommor på mitten.  När det är   fullt utdraget är det 180 cm, vi får plats 8 vid bordet och 10 om det sitter två på kanterna.

Ja vist alla dekorationer måste vara smalare och mindre men det går. 
    Skönt att höra! Ett orosmoment mindre. ;) Tack för det!
  • Gwennie

Vi har också smala bord. Vi kommer att sätta ihop dem fyra och fyra till större bord som folk sitter runt om. Det blir lika många sittplatser ändå.

• Loche
    Gwennie skrev 2011-05-09 09:41:33 följande:
    Vi har också smala bord. Vi kommer att sätta ihop dem fyra och fyra till större bord som folk sitter runt om. Det blir lika många sittplatser ändå.
    Det är ju förstås en idé, Gwennie. :) Fast jag är inte riktigt tillfreds med tanken på att folk sitter i "klickar" liksom,,,
  • Kattpoet

Fördelen med smala  bord är att man kan fotflörta med folk.... 

• Loche
    Kattpoet skrev 2011-05-09 09:49:31 följande:
    Fördelen med smala  bord är att man kan fotflörta med folk.... 

Så sant så! ;)
  • L8PR

Hahah, jag trodde jag var den ända som nojade mig över sänt här men shhit vd glad jag är att höra att det är fler som har så "smala" bord. Testdukar ni så fota gärna, vill se hur det ser ut

• Chicita

Våra bord är 80cm breda har jag för mig. Det kommer att bli lite trångt med allt som ska stå på borden. Och det är väl inte något enormt benytrymme under borden heller... men det går nog Glad

Finns det hjärterum så finns det... ähm... knäutrymme? Tungan ute

• Loche

Ja, man får helt enkelt anpassa dukningen och dekorationerna efter borden, så är det,,, får väl skippa vissa dekorationer om det blir för trångt. :)

• Julibrud2011

Våra bord är 80x180. Bord ute i lokaler brukar väl sällan vara bredare? Vid långbord och så. Man kan ju inte jämföra med köksbordet hemma . Men som sagt, nu när det börjar dra ihop sig kan man noja över mindre saker än så ;)

• Willowfield
    Gwennie skrev 2011-05-09 09:41:33 följande:
    Har ni sån tur :) att inte bena hamnar ivägen då bordsbena menar jag förstås :). vi provade det alternativet men gick inte pga att ingen kunde sitta på gaveln så att säga för dessa förbenade ben som helt plötsligt fanns i dubbel upplaga...
  • Loche

Helt sant,,, jag varierar mitt nojande och flyttar det mellan olika saker! ;) Men nu har jag släppt det här med borden iaf, tack vare responsen här. :) Nojar väl vidare på nåt annat då, haha!

• Kattpoet

Mitt köksbord, jag glömde bort att berätta det är ett 1930  bilbotek och samlingsrums bord,  gjordes en drös av dem, ser fina ut men det finns knappt några kvar idag  och det inköptes i Stockholm som en present till mina föräldrar när de förlovade sig.

• Chicita
    Loche skrev 2011-05-09 13:22:06 följande:
    Ja, man får helt enkelt anpassa dukningen och dekorationerna efter borden, så är det,,, får väl skippa vissa dekorationer om det blir för trångt. :)
    Vi har inte ens dekorationer... Dukningen och maten kommer utgöra dekoren så att säga Glad
    Men det ska finnas plats för stora kannor för vinet och vatten. Och tomma vinflaskor med ljus i... Och så faten med bröd och annat som kommer stå framme hela tiden Glad
    Så det kommer bli jättefullt, men allt har en funktion, så det är perfekt för oss Solig
  • GeneralElectric

”Våra” bord är blott 55 centimer breda..!
    Det är egentligen konferensbord, alltså tänkt att bara ha någon vid ena sidan. Men det är enda sättet att få plats med alla gäster vi vill ha, alternativet är att ta bort en hel tunga.
    Vete sjutton hur vi ska få plats med allt! Fina undertallrikar av guld har vi redan fått skippa, en enda är 33 cm i diameter. Blommor, flaskor, fin dukning och ljusstakar får verkligen trängas.
    Men en av mina tärnor lugnade mig med att det hör till att sitta som packade sillar på bröllop, så har det i alla fall varit på alla bröllop hon har varit...

• Julibrud2011
    GeneralElectric skrev 2011-05-09 19:17:28 följande:
    ”Våra” bord är blott 55 centimer breda..!
    Det är egentligen konferensbord, alltså tänkt att bara ha någon vid ena sidan. Men det är enda sättet att få plats med alla gäster vi vill ha, alternativet är att ta bort en hel tunga.
    Vete sjutton hur vi ska få plats med allt! Fina undertallrikar av guld har vi redan fått skippa, en enda är 33 cm i diameter. Blommor, flaskor, fin dukning och ljusstakar får verkligen trängas.
    Men en av mina tärnor lugnade mig med att det hör till att sitta som packade sillar på bröllop, så har det i alla fall varit på alla bröllop hon har varit...
    Haha, ja de tog till och med upp det på nåt bröllopsprogram, eller om det var i en tidning, att i år 2011 så var det trendigt att sitta trångt!!!
Svar på tråden 70 cm breda bord