• jejje004

    ingen som följer mig

    Tjenixen allihopa! Jag har ingen (ingen pappa eller farfar/morfar) som kan följa mig till altaren... hur kan jag göra? förslag? tack på förhand

  • Svar på tråden ingen som följer mig
  • Theka
    jejje004 skrev 2011-05-08 23:46:36 följande:
    Tjenixen allihopa! Jag har ingen (ingen pappa eller farfar/morfar) som kan följa mig till altaren... hur kan jag göra? förslag? tack på förhand
    Gå med din blivande? Jag kommer inte ha någon som överlämnar mig och det är väl det vanliga?
  • Aniara4

    Vilken tur då att du bor i Sverige där det normala sedan hundratals år tillbaka är att brudparet går in tillsammans! En brudgum har du väl förhoppningsvis att gå till altaret med? Flört

  • JNT

    Om du nu ändå vill bli överlämnad har du kanske en mamma, bror, syster eller god vän som kan göra det?

  • Pinkgrape

    Jag kan bara instämma med de övriga som redan svarat. Att gå in tillsammans med sin blivande, brudgummen, är nog det vanligaste och så kommer vi göra :)


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Sebastiána

    Som sagt, den svenska seden är att brudparet går in tillsammans. Om man nu av någon anledning vill bli överlämnad enligt anglosaxisk sed förstår jag inte varför det måste vara en manlig släkting.

  • BlackWIngedAngel

    Om du ska ha kyrklig vigsel så är det inte ens säkert att du får lov att gå in tillsammans med någon annan än din blivande. Prästen har rätt att neka överlämning. Så det enklaste är förstås att göra som traditionen bjuder och gå in tillsammans med din blivande make/maka.

  • Ylviz

    Jag ska gå in med min blivade man! Inget annat känns aktuell för min del. Jag är en självständig kvinna som inte behöver gå från en mans (pappan) beskydd till en annan (m2b).

  • Flodis Hjärtat

    MIn blivande självklart, då jag är vuxen och vi bor tillsammans. Min pappa får snätt sitta i kyrkbänken o titta på! Hade inte ens en tanke på ngt annat.

    Men annars är väl mamma ett bra alternativ trycker jag.

  • Kattpoet

    Jag gick in med min make eftersom det är svensk tradition och symboliserar att vi är  jämnlika.  
     

Svar på tråden ingen som följer mig