• wiii

beräkna pajåtgång på buffé?

Ska ha en sorts paj på buffebordet, men hur mycket kan det tänkas gå åt? Receptet är för 4-6 portioner, närmare 4 än 6 skulle jag vilja säga, men det är ju när man inte äter annat till.
    Det som är matigt i övrigt på buffen är potatisgratäng, bröd och kallskuret kött. Sen är det ett gäng med smårätter och sallader och såser.

• Svar på tråden beräkna pajåtgång på buffé?
  • förlovadflicka

Paj brukar ju gå åt, så hade nog gjort så alla fick varsin bit och några extrabitar till marginal :) 

• wiii

Ja, det är ju väldans gott!
    Vet ju att några av gästerna inte kommer att äta av den då det är med lax och räkor, så vegetarianerna kan jag räkna bort, men blir ändå vääldigt många pajer om jag ska räkna en normalstor portion till övriga..
    Gör ju iofs inget om det blir lite över ;) 

• förlovadflicka
    wiii skrev 2011-05-08 20:42:10 följande:
    Ja, det är ju väldans gott!
    Vet ju att några av gästerna inte kommer att äta av den då det är med lax och räkor, så vegetarianerna kan jag räkna bort, men blir ändå vääldigt många pajer om jag ska räkna en normalstor portion till övriga..
    Gör ju iofs inget om det blir lite över ;) 
    Mhm, lax och räkor... Är ju inte alla som äter det (speciellt inte barn) så kanske hade gjort lite mindre än att det räcker till alla.  :) 
  • wiii
    förlovadflicka skrev 2011-05-08 20:46:54 följande:
    Mhm, lax och räkor... Är ju inte alla som äter det (speciellt inte barn) så kanske hade gjort lite mindre än att det räcker till alla.  :) 
    Nej det är ju inte det, min m2b t.ex :P
    Men jag älskar lax så får ha med den rätten ändå :) 
  • förlovadflicka
    wiii skrev 2011-05-08 20:48:35 följande:
    Nej det är ju inte det, min m2b t.ex :P
    Men jag älskar lax så får ha med den rätten ändå :) 
    Ja, det är klart du ska ha! :) 
  • Kattpoet

Ja just det skiva upp pajen innan den serveras för då kan ni kontrollera  hur mycket folk tar och folk tar mindre utan att tänka på det.

Svar på tråden beräkna pajåtgång på buffé?