• IdaPierre

Vigselring i titan

Har hittat en jätte fin vigsel ring! Den är i titan. Problemet är att min M2B vill att vi ska ha guldringar. Han tror att dom är bättre kvalité. Han vill alltid ha det bästa(och vem säger att guld är bättre)  men jag har verkligen fastnat för den här ringen och jag har verkligen inga problem med att bära en ring utav titan ist för guld. Våra förlovningsringar är i gult guld men jag vill lämna in dom och köpa nya i titan.
    Hur ska ja kunna övertala honom???

Lägger in en bild på den ringen jag så gärna vill ha :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-08 20:29
    Glömde ju skriva en fråga :)
    Är titan billigare än guld?? ja har verkligen ingen som helst koll på sånt :)
  • Svar på tråden Vigselring i titan
  • wiii

ja, titanringar är billigare.
    På vilket sätt menar han att guld är bättre? När det gäller hållbarhet är ju titan svårslaget, och man kan inte bli allergisk mot det, en del får ju exem på fingret av en guldring tex. 

• Gwennie

Du kan ju börja din argumentering med att titan faktiskt är mycket hårdare än guld...! Det räknas visserligen inte som en ädelmetall, men å andra sidan är det därför avsevärt billigare och dessutom allergivänligt. Våra förlovningsringar är i titan och jag har varit supernöjd! Inte minsta repa på fyra år. Kommer att köpa vigselring i titan också och är helt säker på att jag kommer att vara lika nöjd med den.

• IdaPierre
    wiii skrev 2011-05-08 20:33:09 följande:
    ja, titanringar är billigare.
    På vilket sätt menar han att guld är bättre? När det gäller hållbarhet är ju titan svårslaget, och man kan inte bli allergisk mot det, en del får ju exem på fingret av en guldring tex. 
    Ja bättre menar han väl att det är typ "lyxigare" med guld än titan...ja vet han är lite knäpp. Men ja ska verkligen berätta för honom vad ni har svarat :) kanske kan få honom att ändra sej...hihi
  • wiii
    IdaPierre skrev 2011-05-08 20:35:59 följande:
    Ja bättre menar han väl att det är typ "lyxigare" med guld än titan...ja vet han är lite knäpp. Men ja ska verkligen berätta för honom vad ni har svarat :) kanske kan få honom att ändra sej...hihi
    Knäpp vet jag väl inte, vi har ju alla olika tycke och smak :)
    Om han med lyxigare menar dyrare så stämmer ju det, men jag tycker allt att ringen du hittat ser lyxig ut med alla stenar!
    Vi har förlovningringar i titan, och vigselringen som är beställd men inte kommit hem än är också i titan :)
  • IdaPierre
    wiii skrev 2011-05-08 20:39:51 följande:
    Knäpp vet jag väl inte, vi har ju alla olika tycke och smak :)
    Om han med lyxigare menar dyrare så stämmer ju det, men jag tycker allt att ringen du hittat ser lyxig ut med alla stenar!
    Vi har förlovningringar i titan, och vigselringen som är beställd men inte kommit hem än är också i titan :)
    haha ja precis..dyrare! Men jag vill att det inte ska ruinera oss :) Älskar den här ringen. jag har letat som bara den efter en vigselring men inte hittat någon förrens idag när jag såg den här...Så nu börjar väl tjatet från min sida igen då..hihi...
    Tack för era svar. Det är bra att få höra lite när man själv inte vet ett smack.
  • ItsyBitsy

Hej! Vi kollade först o höll på att beställa förlovningsringar o vigselring på titanringar.com, men ångrade oss då vi provat både vitguldsringar och titan hos en guldsmed. Titan är mer grått, inte lika ljust som vitguld. Och det väger nästan ingenting. Jag tyckte mycket bättre om ringar i vitguld, så det blev det istället. Ett tips är alltså att prova både och innan du bestämmer dig, ni ska ha ringarna länge.

• wiii

Sant att en titanring nästan inte väger någonting, men för mig som aldrig använder smycken annars var det snarare en fördel :)

• IdaPierre
    ItsyBitsy skrev 2011-05-08 20:54:47 följande:
    Hej! Vi kollade först o höll på att beställa förlovningsringar o vigselring på titanringar.com, men ångrade oss då vi provat både vitguldsringar och titan hos en guldsmed. Titan är mer grått, inte lika ljust som vitguld. Och det väger nästan ingenting. Jag tyckte mycket bättre om ringar i vitguld, så det blev det istället. Ett tips är alltså att prova både och innan du bestämmer dig, ni ska ha ringarna länge.
    Okej..ja nu har ja iaf fått min sambo att följa med o prova ringar. Vi hade nästan klart för oss innan vilka ringar vi skulle ha men jag har känt hela tiden att ja inte riktigt varit nöjd. Så ja hoppas verkligen att vi gillar de här ringarna. Och att min sambo såklart kommer bli nöjd. Båda måste ju känna att det är rätt...eftersom vi ska använda dom läääääänge :)
    ja kan tycka att det låter väldigt bra att dom inte väger så mycket. Ja brukar inte heller ha så mycket smycken. Iaf inte ringar då ja tycker dom mest är i vägen. Men min förlovningsring jag har nu är förstor så den har jag verkligen kännt av att det sitter på fingret.
    Tack för era svar. Nu fick ja lite info som ja kunde berätta för min sambo :) Och tack vare det har han gått med på att åka o kolla och prova titan ringar..hihi
  • Dolly P

Vi kommer ha vigselringar i titan. Dels för att ingen av oss gillar guld. Men sen så är titan hårdare än guld, vilket vi tycker är bra. Sambon kör lastbil och hoppar upp och ner på flaket, kör truck ja mm, så tror titan passar oss kanon Skrattande

• prinsessanogrodan

Vi har titanringar från titanringar.com och vi är jättenöjda. Jag tycker om att de inte är tunga, för mig är det skönt och gör att de är bekväma att bära. M2b gillar att titan är gråare än vitt guld, för honom känns det mer "manligt" och för min del så har jag en blank titanring och jag gillar att den är mer grå än vittguld, jag tycker att det passar bättre ihop med diamanterna.

• IdaPierre
    ItsyBitsy skrev 2011-05-08 20:54:47 följande:
    nu har vi varit o kollat på ringar. Och ja gillade faktiskt inte titanringarna....trodde inte att ja skulle bry mej men jag tyckte det kändes konstigt när dom va sååå lätta...hihi...tror det kommer bli den här ringen ja lagt upp men i vitt guld. Och guldsmeden rekomenderade vitt guld då titan är lite svårare att ändra i storlek osv än vad guld är. Så det kommer bli vitt guld :)

Men tack för alla era svar! jag är väldigt tacksam! Fick ju iväg gubben min att kolla iaf..hihi
  • Etnica

Min m2b kommer att ha en titanring o jag en ring i vitt guld. Man behöver inte ha likadana. Han ville ha titan för att det är mycket mer hållbart eftersom han jobbar mycket med händerna. Jag ville INTE ha titan då jag tycker guld är det enda alternativet.

Svar på tråden Vigselring i titan