Anna Maria skrev 2011-05-08 11:40:56 följande:
Vi kommer också att gifta oss i Stadshuset. Även om det är en rätt vanlig plats att gifta sig på så var jag och min fästman där på vår första dejt (då han är japan och jag visade honom runt i Stockholm), så det känns lite extra speciellt. Dagen avslutas med middag på en abonnerad restaurang för våra nära och kära på kvällen, ca 20 personer. Det är väl det vi vet egentligen, sen har vi 2 alternativ som vi väljer mellan:
1. Enskild vigsel med endast två av våra närmsta vänner som vittnen. Detta sker då på tidig eftermiddag. Är vädret fint så har vi kanske picnic ute efteråt vi fyra. Efter det så åker vi nog hem och gör oss i ordning innan det blir middag för familj och vänner på kvällen. Samtidigt som det vore ganska skönt med en stressfri och enskild vigsel så känns det samtidigt tråkigt med avbrott emellan. Dock finns det ju gott om tid för fotografering efter vigseln.
2. Vigsel med endast den närmsta familjen, något senare på eftermiddagen. Efter det åker vi till mitt familjehem där vi ev. har brudskål och fika. Senare åker familjen tillsammans till restaurangen, där vi möter upp våra andra vänner och inbjudna. Det vore härligt att ha med familjen då vi blir man och fru! Detta beror dock lite på, om min blivandes familj har möjlighet att komma till Sverige och vara med. Blir det endast min familj kommer vi hellre att ha enskild vigsel, då det känns mer rättvist även om min blivande såklart ser min familj som en del av familjen nu! Fotograferingen blir då innan vigseln.
Vilket det blir, eller om vi kommer på ett tredje alternativ det återstår att se!
Vad roligt, att det har en betydelse för er! Vilken restaurang ska ni till?
Blackie skrev 2011-05-09 20:20:39 följande:
Vi gifter oss i Stadshuset i juni lite halvt spontant och kommer ha en liten trädgårdsfest efteråt med några vänner/familj.. ingen vet något änsålänge

Vilken dag ska ni gifta er? Vi gifter oss 18 juni, tur att vi fick en tid då, vi satte upp oss på reservlistan för bara ett par veckor sen. Lite halvspontant här också