• plankt­on
    Äldre 6 May 22:39
    2411 visningar
    10 svar
    10
    2411

    matpris per person

    Sitter och tittar på olika cateringalternativ nu. Vi ska ha buffé och den får gärna vara lite "lyxig".
    Hur mycket betalar ni per kuvert? Jag är också intresserad av vad ni som ska ha trerätters betalar så att vi kan jämföra lite. Just nu tittar vi på alternativ mellan 225-265 kr.

  • Svar på tråden matpris per person
  • SaCa
    Äldre 6 May 22:44
    #1

    Vi ska ha tre rätters på restaurang inklusive all dricka blir det 460kr per person, helt okej pris tycker jag. Då ingår bordsdukar, vaser och personal och vi slipper städa :)

  • Freaki­e
    Äldre 6 May 22:45
    #2

    För din jämförelse, vi kommer att ha trerätters har fått ett pris på 375 per person. Då är det utan vin till maten.

  • Ciccci
    Äldre 7 May 08:41
    #3

    Vi kommer ha ett skärgårdsbord med hjortstek som varmrätt, per person kostar det 260kr...

  • plankt­on
    Äldre 9 May 10:37
    #4

    Tack! det är bra att få lite koll känner jag.
    Någon annan som ska ha buffé? "Puffar"

  • Äldre 9 May 11:23
    #5
    plankton skrev 2011-05-09 10:37:36 följande:
    Tack! det är bra att få lite koll känner jag.
    Någon annan som ska ha buffé? "Puffar"
    Vi ska också ha buffe. Vi gör allt själva. Maten kommer vara grillad fläskfile, kycklingfile, tzatiki, potatisgratäng, potatissallad, chorizo, grekisk sallad, italisensk sallad, vitlöksbröd, meloner/jordgubbar/ananas osv osv... kommer inte på allt! Tårtan gör jag själv, alkoholen är köpt i tyskland osv... Så vi har verkligen försökt hålla nere priset och det kommer landa på 11000 kr för 130 pers, dvs 84 kr/person för ALL mat och dryck!

    Billigt men det kommer så klart innebära en himla massa jobb från min sida dagarna innan, men för oss är det värt det då vi hemskt gärna ville bjuda så många personer som möjligt men ändå slippa ta kuvertavgift/betalbar eller liknande!
  • Äldre 9 May 14:24
    #6

    Vi kommer ha buffé på hotell. Pris 189 :- per person.

    Ingen hyreskostnad, personal ingår likaså servetter, glas, bestick, dukar, städning osv...

    :D

  • Millem­oj
    Äldre 9 May 15:33
    #7

    Vi kommer att ha egentillagad italiensk buffé, kallskuren. Däremot har vi valt lite dyrare eller lyxigare rätter som gör att priset per kuvert blir ca. 250 :- utan dryck. Sen med dryck (som vi för övrigt köpte i Danmark) blir det ca 375:- per person. Vi ville inte ha catering, utan ville ha de rätter vi älskar- så därför lagar vi själv tillsammans med min svåger som är kock inom det italienska köket.

    Om jag hade räknat med alla kostnader för dukning, servetter, partytält och sådant, vet jag inte vad kostnaden hade blivit . Alldeles säkert lite skrämmande eftersom jag har inhandlat en hel del : )

  • Margri­s
    Äldre 9 May 20:39
    #8

    Vi kommer att betala 297:- per person för trerätters med dryck. Då ingår hyra, dukar, servetter och allt porslin.

  • EmmaSt­ina
    Äldre 9 May 21:08
    #9

    Vi har caterad buffé och den går på 185/pers. Då är det fyra rätter kött/fisk/vego och sallad, potatissallad sås och bröd.
    Detta är bara för maten, hyra av porslin och lokalen och sådant är inte medärknat.

  • EmmaSt­ina
    Äldre 9 May 21:08
    #10
    EmmaStina skrev 2011-05-09 21:08:18 följande:
    Vi har caterad buffé och den går på 185/pers. Då är det fyra rätter kött/fisk/vego och sallad, potatissallad sås och bröd.
    Detta är bara för maten, hyra av porslin och lokalen och sådant är inte medärknat.
    Inte heller dricka är med i priset.
Svar på tråden matpris per person