• KUS

Västra Frölunda kyrka

Hej!
    Nån som har någon erfarenhet från Västra Frölunda kyrka?

Hur är prästerna och organisten?
    Det blev lite krångligt med den kyrka vi först tänkt oss, då vi ändå är tvugna att ta med en präst från vår hemförsamling. Suck, jag som trodde att kyrkan/vigseln skulle vara det minsta problemet...

Tacksam för all hjälp jag kan få!

• Svar på tråden Västra Frölunda kyrka
  • Ann-Cha

Hej jag ska den 25 oktober gifta mig i V.Frölunda ka, tar en annan präst från Grevegårdskyrkan Leif Johansson. Han höll i min konfirmation o har döpt båda mina barn. Ville inte hålla vigseln i Grevegårdskyrkan då den är lite för modern. Frölunda kyrkan är lite stor men mysig ändå tycker jag.Lite ont om fina kyrkor ute i väster.
    Om allt omkring kan jag återkomma om efter vårat bröllop.

• KUS

Va kul! Vi var uppe vid kyrkan i går kväll och visade barnen. Bra att man kan köra fram ända till porten om det skulle vara dåligt väder! Då behöver skorna inte bli förstörda!

Hör gärna av dig efter oktober.
    Lycka till med ert bröllop!

• Ann-Cha

Ja jag lovar att återkomma efter bröllopet!!

• KUS

Nu har vi bokat kyrkan och vaktmästare. Präst är inte klart ännu, men det är iallafall en sten som fallit från mitt hjärta...

Ingen annan som ska gifta sig i V. Frölunda?

• Lolinondoda

Jag kan tipsa er som vill gifta sig i Västra Frölunda om Älvsborgs kyrka (ligger i Hagen).

• Kompiz

Hej

Här är en till från Frölunda.
    Vi tillhör Tynnered men ville viga oss i
    Hagens Kapell, eller Älvsborgs kyrka som den heter idag. Både jag och min syster är döpta där och vi är uppväxta i närheten så vi har haft skolavslutningar osv där. Har mycket känslor för den kyrkan. Vi blev jättevänligt bemötta och har fått bra svar på de frågor vi haft om vigselakten osv. Vi blev även vänligt bemötta från Tynnered och prästen var kanonbra!
    Att vi tycker att kyrkan är jättefin är ju förstås också ett plus . Vigseln gick över förväntan ra och den 23 augusti blev vi herr och fru, en underbart lyckad dag.

• KUS

Västra Frölunda kyrka ÄR också en vacker kyrka. Efter vad jag har förstått så måste man ha två kontakter om man väljer att viga sig i en annan församling än den man tillhör, då man måste ordna med präst från sin hemförsamling.

Ja, vaktmästaren får man väl automatiskt när man bokar en tid, det är ju han som öppnar/stänger och lägger ut psalmböckerna etc etc.

Hoppas, hoppas nu att vi får en trevlig präst oxå!

• KUS

Så här dagen efter vill jag gratulera Ann-Chaa, hoppas att ni hade en underbar dag!

Svar på tråden Västra Frölunda kyrka