• Jenny Malmö

Karen Millen - karenmillen.com

Någon som har erfarenhet av att beställa från Karen Millens hemsida?

Jag ska gå som gäst på ett bröllop i sommar och letar klänning som en galning. =) Hittade flera fina på Karen Millens hemsida men är osäker på bla storlek. Dessutom vill jag helst titta och känna på klänningen innan jag bestämmer mig!

Är det någon som vet hur det är med returer på Karen Millens hemsida? Kostar det något att returnera? En summa per plagg eller samma summa oavsett hur många plagg det är? Får man tillbaka alla pengar?

Jag undrar även över hur storlekarna är? Normal/liten/stor i storleken?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Karen Millen - karenmillen.com
  • Stockholmsbruden81

Hej! Karen Millen är min absoluta favoritdesigner, köper nästan bara KM-kläder! Jag har inte beställt från hemsidan, däremot vet jag hur kläderna sitter. Storlekarna är små till normala, dvs har du tex vanligtvis 36-38 skulle jag välja storlek 38 i klänning (dvs stl 10). Jag är närmare 36 och har alltid 38 i KM:s klänningar, då sitter de figurnära utan att vara för smala/tajta. Toppar/koftor/tröjor ska en 36-38:a ha stl 3 i. Det kan nog bli lite knivigt om man har stora bröst, det  känns inte som att kläderna är designade efter en väl tilltagen hylla Men det beror ju självklart på materialet och det finns klänningar i många olika.  Vad gäller jeans får man märkligt nog gå ner 1-2 stl men nu var det ju inte byxor du letade efter. Har du en bild på klänningen så kanske jag kan hjälpa dig närmare, det är inte helt otippat att jag har den eller någon liknande! Lycka till!

• Jenny Malmö

Tack! Vad snällt med hjälpen med storlek! Men jag tycker fortfarande att det är svårt med storleken när man beställer! Jag är en 36:a. I en del kläder får jag gå ner till 34 och i några enstaka har jag 38. I finklänningar är det nog uteslutande 36.

Nej, du som bor i Stockholm har ju KM-butiker, så inte behöver du köpa via hemsidan! I Malmö finns ingen butik så annars får jag åka över till Köpenhamn där det finns flera stycken.

Där är faktiskt flera klänningar jag är intreserad av! =) Något du känner igen?

• Lillskoj

Min tärnor hade Karen Millen klänningar Skrattande
    Lite speciella men väldigt fina!
  • Jenny Malmö

Lillskoj: Så fina! Var/hur köpte ni dem?

Söker fortfarande någon med erfarenhet från köp via KMs hemsida! Hur funkar det med returer?

• Stockholmsbruden81

Jag har inte någon klänning i de blanka satintyget men jag har provat modellen...som 36:a kommer du att kunna ha stl 36, då kommer klänningen att vara tajt över rumpan och låren, precis som det nog är tänkt att den ska sitta . En 38:a kommer att sitta figursytt men inte tajt, dvs du kommer definitivt att kunna ha båda -  frågan är hur du vill att klänningen ska sitta. KM är alltid smala i midjan, vilket är bra att tänka på! Ta 36 om du inte känner att du måste springa runt väldigt bredbent på dansgolvet för då blir det svårt! Och som sagt stora tuttar kräver nog en 38:a! Ring till någon av butikerna i Sthlm och be dem kolla upp vad som gäller för att beställa på nätet !

• pixel

Ibland finns Karen Millen även att beställa från ASOS som ofta är ännu billigare och har väldigt schyssta vilkor för att returnera varor (man betalar bara portot tillbaka). 

www.asos.com/countryid/8/search/karen-millen-dresses&q=karen+millen+dresses&SearchSuggestUsed=true

Även beställt direkt från KM siten och det gick toksmidigt. Men aldrig skickat tillbaka något.

Ang storlekarna så är de små upptill och större nertill vilket passar mig utmärkt. 

• wiii

Uj, det var farligt att gå in på den hemsidan, jisses så fina klänningar!
    Synd att min klädbudget inte riktigt matchar priserna... 

• Jenny Malmö

Tack så mycket för hjälpen, tjejer!

Stockholmsbruden 81: Bra ide att ringa t Sthlms-butiken ang villkor! Tack för all hjälp ang storlek!

Pixel:  Tack för tipset! Jag såg att där var lägre priser, men där fanns tyvärr endast en av dem jag kollat in och det var (så klart!) den jag var minst intresserad av. =)

Wiii: Ja, visst är där mycket fint?! =)

Jag var en sväng till i stan i lördags och kollade in utbudet av bl a Forever yours och Nixa och hittade till slut en fin Nixa-klänning i chiffong som blir den slutgiltiga! Är jätteglad att äntligen ha hittat en klänning och det underlättar ju alltid att den finns i en affär så jag kan prova, titta och känna på den ordentligt innan jag köper! =) Dessutom kommer de göra ändringar på den så den passar mig: både i tycke och i storlek! =)

Tack än en gång för all hjälp, tjejer!

Svar på tråden Karen Millen - karenmillen.com