• mteriksson

Världens finaste tårtor/cupcakes

Ni som söker det där lilla extra till bröllopet, kika in på hellosugar.se

Utan tvekan det bästa jag någonin har provsmakat i tårtväg!!!!
    Vi har precis beställt vår tårta och cupcakes!!!
  • Svar på tråden Världens finaste tårtor/cupcakes
  • helsingebrud

Skulle aldrig i livet betala de summorna.......!

• TheD

Inte riktigt min grej och jag håller med *helsingebrud*.... dessa priser för något som kostar väldigt lite att göra ;) och sen är inte cup cakes goda........ Muffins är godare.. ja det är skillnad!!!!

• mteriksson

man måste smaka först. Var lika pessimistisk tills jag hade smakat...
    Visst kan det vara lite dyrt, men värt varenda krona. Man gifter sig bara en gång....

• Tittij

Vi har oxå beställt cupcakes av söta Åsa. Och jo, de är mycket godare än muffins även om jag älskar muffins oxå.

Jag betalar gladeligen lite extra för nåt unikt, handgjort istället för en trist klassisk bröllopstårta i tre våningar typ. Men smaken är som baken. Älskar man princesstårta med mycket grädde ska man ju självklart ha det på sitt bröllop!

Vi ska ha lemon/raspberry men har inte bestämt uformningen ännu, mer än att vi vill ha en tårta på toppen som vi kan skära i. De två bilder du lagt ut tillhör mina två favoriter oxå. Blir en kombination av de två. Vårt färgtema är orange och cerise. Hur kommer er se ut och vilket datum gifter ni er TS?

• Tittij
    TheD skrev 2011-05-04 20:31:34 följande:
    Inte riktigt min grej och jag håller med *helsingebrud*.... dessa priser för något som kostar väldigt lite att göra ;) och sen är inte cup cakes goda........ Muffins är godare.. ja det är skillnad!!!!
    Fel, de kostar inte alls väldigt lite att göra om du räknar in tiden. Varje cupcakes tar upp till en halvtimme att göra då hon gör alla dekorationer för hand. Men visst är det ändå dyrt, men vi tycker det är värt det.
  • mteriksson

tittij, vi kombinerar dessa två tårtor...Glad Vi får en dubbeltårta högst upp och sen en massa läckra cupcakes i rosa ljuva toner.... vi tog vanilj jordgubb och blåbär.... vi kunde inte välja så vi tog bägge smakernaGlad

• Sommarbrud

Men åh om jag hade vetat om denna innan jag bokade en annan  :(

Och priserna ser rätt normala ut.

• mteriksson

jag gifter mig andra juni...wiiii,det är snart...

• Chicita
    Tittij skrev 2011-05-04 21:01:14 följande:
    Vi har oxå beställt cupcakes av söta Åsa. Och jo, de är mycket godare än muffins även om jag älskar muffins oxå.

Jag betalar gladeligen lite extra för nåt unikt, handgjort istället för en trist klassisk bröllopstårta i tre våningar typ. Men smaken är som baken. Älskar man princesstårta med mycket grädde ska man ju självklart ha det på sitt bröllop!

Vi ska ha lemon/raspberry men har inte bestämt uformningen ännu, mer än att vi vill ha en tårta på toppen som vi kan skära i. De två bilder du lagt ut tillhör mina två favoriter oxå. Blir en kombination av de två. Vårt färgtema är orange och cerise. Hur kommer er se ut och vilket datum gifter ni er TS?

Varför inte ha en fin och unik tårta då?
    Alltså inget emot cupcakes... Men det låter som att alla tårtor måste vara äckliga och likadana...

Och så är inte fallet helt klart.

Jag är bara amatör, och om jag kan få till en unik handgjord tårta så bör dom duktiga bagarna också kunna klara av det...
    Min kommer bestå (nerifrån och upp) av kraftig chokladbotten, mörk chokladmousse med chokladcrisp, kraftig chokladbotten, hallonmousse, sockerkaksbotten, vit chokladmousse, sockerkaksbotten.
    Allt kommer att täckas av sugerpaste (allergiker) och sen kommer det dekoreras med chokladpraliner och högst upp en borg med belysning...
    Så långt ifrån princesstårta du kan komma Tungan ute

Och i helgen så blir det en tårta med stracciatellamousse och rabarber/jordgubbsmousse på dinkelbotten.
    Dinkelmjölet gör det saftigt och gör att bottnarna inte blir så übersöta, så det blir lite mer vuxen smak
  • TheD
    Tittij skrev 2011-05-04 21:02:33 följande:
    Fel, de kostar inte alls väldigt lite att göra om du räknar in tiden. Varje cupcakes tar upp till en halvtimme att göra då hon gör alla dekorationer för hand. Men visst är det ändå dyrt, men vi tycker det är värt det.
    När man själv gör så blir det billigare. För då betalar du inte tid Flört

Om ni tycker det är värt det så ska ni naturligtvis ha det Glad Själv blev jag så trött på cup cakes när jag bodde i USA då mer eller mindre på varje barnkalas hade sådana eller att ungarna tog med sig cupisar till skolan....
Svar på tråden Världens finaste tårtor/cupcakes