• Anonym (MJ)

Känsligt i familjen med gifter oss snart

Hej!

Känner bara att jag måste få skriva av mig.

I juni så gifter vi oss och vi har längtat så mycket. Har planerat det här över ett år och jag känner verkligen att dagen kunde bli precis så som vi ville ha den.

Men....
    Under påskhelgen fick vi reda på att min moster, som tidigare haft den svåra typen av hud canser fått tillbaka den. Hon står mig jätte nära och har alltid varit som en  extra mamma för mig. Min mormor som fick en stroke för 8 år sen blev lite halft förvirrad igen när morfar dog för 3 år sen. Och det har nu gått så långt att hon glömt bort min födelsedag och andra saker. Och kom hem till oss på mitt kalas utan nånting för att hon trodde att vi firade påsk. Min mamma håller på att gå in i väggen och låg bara hemma i 3 dagar i sängen för två veckor sen och var väldigt låg och inte alls sig själv. Vilket var jätte jobbigt att se.

Ja det är mycket som händer just nu och det är skrämmande att inte känna igen sin mamma som alltid är så stark annars. Och det är även plågsamt att se sin mormor bli sämre och sämre för var dag som går och visar tydligt att hon lever i stor sorg och ensamhet efter morfars död.

Och min moster.. Som jag är så rädd för att förlora. Canser går att bota, det vet jag! Det är så många i vår släkt som har haft canser. Tyvärr så lever ingen av dom idag. Därför är jag väldigt rädd.

• Svar på tråden Känsligt i familjen med gifter oss snart
  • Willowfield

Mycket rog och tunga tankar du har i ditt liv just nu.
    Förstår att det lägger sordi på ditt bröllopsfirande och att ankarna snurrar om hur och vad göra. Nu frågar du ju inte direkt i ditt inlägg om ngt speciellt.
    Men kanske att du oroar dig för allt tråkigt som kan hända, vilket jag spontant känner att du inte skall behöva göra, nu har du ju visserligen många oros moln på din himmel men det behöver inte betyda att allt måste hända.
    För och tråkiga saker kan hända vem som helst och när som helst. Visst det kan låta som en kliche men att oroa sig gör inte att saker inte händer eller att inte oroa sig betyder inte att saker händer.

Försök att se det som att i all denna sorg finns ett glädjemoment för er alla, just erat bröllop ngt som även moster, mamma och mormor även om hon inte minns kan finna massor av glädje i.

Umgås med dem alla så mycket du kan, njut av den tid ni har i kvalitet och glädje, inbjud dem, om de vill att vara delaktiga i den unika underbara som skall ske. Jag menar då i planering osv.
    Ta dig extra stunder att vara tillsammans med dem och lita till att världen och livet själft gör och ger det som är rätt och som skall vara/bli.
    Er dag kan och kommer att vara precis det ni vill för även den som är sjuk eller glömsk kan finna och se just det ni vill förmedla.
    Stora kramen till dig och din familj.

• MrsT2011

Instämmer helt med föregående talare!

Försök glädjas åt att bröllopet är så nära, chansen är god att alla tre som du nämner kan komma och att det blir en härlig upplevelse även för dem. Hade bröllopet varit om ett år eller så hade alla kanske blivit sämre och du hade hunnit oroa dig för dem ännu mer... Och vem vet, snart kanske de alla mår bättre istället!

Försök samtidigt glädjas åt den häftiga upplevelse du och din blivande har framför er, mitt i all oro. Ibland får man vara lite egoistisk för sin egen skull...

• Syrinx
    Willowfield skrev 2011-05-04 12:42:04 följande:
    Försök att se det som att i all denna sorg finns ett glädjemoment för er alla, just erat bröllop ngt som även moster, mamma och mormor även om hon inte minns kan finna massor av glädje i.
    Vackert skrivet! Jag instämmer i övrigt helt med båda föregående talare, och vill bara tillägga att jag hoppas att mycket glädje och lycka får genomsyra sista tiden fram till ert bröllop och allra mest på själva bröllopsdagen!
  • Anonym

Jag håller också med! Tänk inte på det tråkiga utan det roliga. Det tråkiga drabbar oss alla någon dag och tänker man på detta jämt blir man ju galen. Ha kul så länge du kan i stället! Du får ju snart något nytt att glädjas åt i ditt liv och då menar jag din nya familj. Jag lever med tron att vi alla kommer ses igen i andevärlden så jag är inte rädd för att någon ska dö för jag vet att de fortfarande lever vid min sida. Lev ditt liv och gör det på ett positvt sätt. Låt livet ha sin gång. Jag är inte kristen men jag lever med tron att allt löser sig.

Lycka till med ditt fina bröllop!

Gör dig själv glad!

Svar på tråden Känsligt i familjen med gifter oss snart