Känsligt i familjen med gifter oss snart
Hej!
Känner bara att jag måste få skriva av mig.
I juni så gifter vi oss och vi har längtat så mycket. Har planerat det här över ett år och jag känner verkligen att dagen kunde bli precis så som vi ville ha den.
Men....
Under påskhelgen fick vi reda på att min moster, som tidigare haft den svåra typen av hud canser fått tillbaka den. Hon står mig jätte nära och har alltid varit som en extra mamma för mig. Min mormor som fick en stroke för 8 år sen blev lite halft förvirrad igen när morfar dog för 3 år sen. Och det har nu gått så långt att hon glömt bort min födelsedag och andra saker. Och kom hem till oss på mitt kalas utan nånting för att hon trodde att vi firade påsk. Min mamma håller på att gå in i väggen och låg bara hemma i 3 dagar i sängen för två veckor sen och var väldigt låg och inte alls sig själv. Vilket var jätte jobbigt att se.
Ja det är mycket som händer just nu och det är skrämmande att inte känna igen sin mamma som alltid är så stark annars. Och det är även plågsamt att se sin mormor bli sämre och sämre för var dag som går och visar tydligt att hon lever i stor sorg och ensamhet efter morfars död.
Och min moster.. Som jag är så rädd för att förlora. Canser går att bota, det vet jag! Det är så många i vår släkt som har haft canser. Tyvärr så lever ingen av dom idag. Därför är jag väldigt rädd.