• LillaMy666

Solitärring i titan?

Jag har en förlovningsring i titan som är otroligt nöjd med. Nu när den ska kombineras med en vigselring är jag dock mycket osäker på vad jag ska välja. Som jag förstått det så är det ingen vidare idé att kombinera t.ex. titan och vitt guld då de åldras olika och inte kommer passa ihop med tiden. Min titanring är blank så just nu (några veckor gammal) är den väldigt lik vitt guld.

Saken är den att jag hängt upp mig lite på en solitärring. Lite i stil med en klassisk, amerikansk förlovningsring i vitt guld. Letar mig blå efter en liknande i titan men det är tydligen baskat svårt att hitta. Ev. för att man inte kan innefatta stenar på samma sätt i titan(?) Någon som vet om det är så?

Fast samtidigt hittar jag ju trots allt detta:
    www.titaniumrings.com/product/ring/604653/1
    Verkligen det jag är ute efter men det känns inge vidare att köpa en ring jag inte sett i verkligheten. Oavsett pris liksom.

Någon som har tips om var man kan hitta ngt liknande i Sverige (Stockholm). Har varit i kontakt med de stora kedjorna som generellt har ett skralt utbud av just titan. Min förlovningsring är från zelini.se men de har inte solitärringar av den här sorten tyvärr.

Någon? :) 

• Svar på tråden Solitärring i titan?
  • Gwennie

Ska själv ha vigselring i titan och jag håller med dig om att det inte är enkelt... Har tyvärr inte heller hittat någon som har den formen av ringar i titan. Du kan ju prova en liknande i guld hos en guldsmed, så att du vet att formen fungerar ihop med förlovningsringen och sen köpa en online.

• LillaMy666
    Tack för svar!

Har kikat på titanringar.com men deras solitärring är för det första ganska dyr och dessutom lite klumpig liksom. Är sugen på mer Victoria style. Fast med mindre sten då... ;) Problemet med titanringar.com är ju också att liksom de jag funnit i USA så kan man inte se dem innan man köper. Och då kan jag lika gärna beställa utomlands ifrån och spara några slantar på priset.

Skulle behöva hitta någon butik i Stockholm eller dess närhet som säljer ringar som denna:
    i3.squidoocdn.com/resize/squidoo_images/-1/lens8994501_1263505551solitaire-diamond-ring.jp

Fast ja, i titan då. OM det nu finns alls. 
  • Mikaela Sönnerstedt

Hej!

Har/hade samma problem. Har en förlovningsring i titan med en sten som jag är jättenöjd med. Ville sedan definitift ha en vigselring i titan också, men det var inte det lättaste. Vågade inte heller beställa på nätet.

Jag har tänkt om helt. Istället har jag gjort om en ring som jag har ärvt. Gulden är i guld. Det blir personligt i alla fall. 

• Lyckoliv

Hej!

Vi köpte våra förlovningsringar här http://www.wilhelmpettersson.se/ i titan.
    De ligger på drottninggatan.
    De var fantastiskt bra och satt ner länge med oss för att vi skulle hitta rätt.
    Nu vet jag inte om de har något av det du vill ha, men jag vill ha en likadan, så vi får se vad de säger
    när jag ska tillbaka dit inom en inte allt för lång framtid och försöka få tag på en solitärring i titan.

Såhär ser våra förlovningsringar ut :)

• prinsessanogrodan
    LillaMy666 skrev 2011-05-04 21:33:01 följande:
    Tack för svar!

Har kikat på titanringar.com men deras solitärring är för det första ganska dyr och dessutom lite klumpig liksom. Är sugen på mer Victoria style. Fast med mindre sten då... ;) Problemet med titanringar.com är ju också att liksom de jag funnit i USA så kan man inte se dem innan man köper. Och då kan jag lika gärna beställa utomlands ifrån och spara några slantar på priset.

Skulle behöva hitta någon butik i Stockholm eller dess närhet som säljer ringar som denna:
    i3.squidoocdn.com/resize/squidoo_images/-1/le...

Fast ja, i titan då. OM det nu finns alls. 
    Fast titanringar.com har ju flera olika solitärringar, inte bara en. Har du verkligen kikat på deras sida???
    Deras Hold me är en solitärring med fyra klor som håller diamanten och du väljer ju bredd på ringen och kan då tex välja 3 mm bredd på ringen, så klumpig kan jag inte tycka att den måste bli, inte alls. Du väljer bredd på ringen och de kan specialtillverka en ring åt dig om du tex vill ha fler klor eller liknande.
  • LillaMy666
    prinsessanogrodan skrev 2011-05-27 22:28:14 följande:
    Fast titanringar.com har ju flera olika solitärringar, inte bara en. Har du verkligen kikat på deras sida???
    Deras Hold me är en solitärring med fyra klor som håller diamanten och du väljer ju bredd på ringen och kan då tex välja 3 mm bredd på ringen, så klumpig kan jag inte tycka att den måste bli, inte alls. Du väljer bredd på ringen och de kan specialtillverka en ring åt dig om du tex vill ha fler klor eller liknande.
    Jag har nog sett alla tror jag men är inte helt förtjust i modellen. Ev. är det dock så att annat inte riktigt fungerar i just titan. Det är ju en annan sorts material än t.ex. guld och platina. Har nu kontakt med två guldsmeder i Sthlm som säger sig kunna tillverka ringar efter mina önskemål. Återstår att se om det stämmer. Ska träffa dem båda inom kort och se vad de har att erbjuda!

Vill helt enkelt inte beställa på nätet utan verkligen få chansen att prova det jag ska köpa och sen ha på mig hela livet. Köper egentligen allt alltid online men just i det här fallet känns det fel. 
Svar på tråden Solitärring i titan?