• forceprincess

Hjälp! Någon som köpt denna klänningen från Bonprix?

Hej!
    Jag tycker denna klännigen är jättesöt men jag undrar om den verkligen är lila? Om man jämför med andra klänningar som är lila tycker jag att denna ser blå ut...
    Någon som har beställt den och kan svara? Den har fått bra omdömme på deras hemsida men vad har ni för erfarenhet? Berätta gärna överlag om ni varit nöjda med klänningar från bonprix.

Tacksam för snabba svar! :)

www.bonprix.se/se/Satinklaenning-2523010-bundle.htm
  • Svar på tråden Hjälp! Någon som köpt denna klänningen från Bonprix?
  • Pinkgrape

Jag har inte beställt just den klänningen, MEN jag har senaste månaden beställt ca 20st andra klänningar från Ellos, HM, Halens, Bonprix, Nelly och är det en sak jag lärt mig av allt det, så är det att ALDRIG lita på vilken färg klänningen ser ut att vara på bilden.

Jag har skickat tillbaka alla klänningar av anledningen att färgen i verkligheten inte stämmer överens med den färg det ser ut att vara på bilden.

Måste nog säga att just den klänningen, på bilden här, ser ut att vara lite lila (jag tänker nog mer lila än blå). Vilket förmodligen innebär att den är mycket mer lila i verkligheten.

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape

Något jag dock kan berätta är ju att, förutom färgmässigt (jag försökte hitta en i rätt rosafärg), så var alla klänningarna från Bonprix väldigt fina! Verkar vara bra kvalitet, snabb leverans, bra priser och de satt väldigt bra på båda mina tärnor (som har ganska olika kroppsform).

• forceprincess

Tack för svaren.
    Det är så svårt med att beställa på nätet men vad gör man när man har en tight budget?
    Börjar få smått panik med tärnklänningarna, har 2 månader kvar till bröllopet men tiden bara rusar iväg....

Pinkgrape, gick de smidigt när du fick skicka tillbaka alla klänningarna? Funderar faktiskt på att beställa några olika på en och samma gång och sen bara skicka tillbaka dem jag inte vill ha...blir det en dyr affär?

• Jag han

Min mamma har beställt den klänningen i just den färgen.

Den har inte kommit än.

Kan svara i veckan som kommer om du vill :)

• jonsar02

Jag har beställt klänningar från bonprix (dock inte den du frågar om) och jag har varit supernöjd med klänningarna men deras bilder stämmer inte  med beskrivningarna om färg. Den första klänningen som jag beställde stod det att den skulle vara riktigt röd men när jag fick den var den en blek korall. De hade helt enkelt texten för den röda klänningen till klänningen med blek korall och tvärtom. Jag skickade tillbaka och bytte.
    De andra klänningarna ringde jag och beställde och fick hjälp med att välja rätt då det var fler klänningar som det var fel text till.

Jag är supernöjd med klänningarna men ring och beställ så att du kan diskutera färger med en person så att det blir rätt.

• forceprincess
    Jag han skrev 2011-05-01 12:35:32 följande:

Min mamma har beställt den klänningen i just den färgen.

Den har inte kommit än.

Kan svara i veckan som kommer om du vill :)

Ja tack snälla! Glad
  • Pinkgrape
    forceprincess skrev 2011-05-01 12:30:41 följande:
    Tack för svaren.
    Det är så svårt med att beställa på nätet men vad gör man när man har en tight budget?
    Börjar få smått panik med tärnklänningarna, har 2 månader kvar till bröllopet men tiden bara rusar iväg....

Pinkgrape, gick de smidigt när du fick skicka tillbaka alla klänningarna? Funderar faktiskt på att beställa några olika på en och samma gång och sen bara skicka tillbaka dem jag inte vill ha...blir det en dyr affär?
    Precis så var det för mig, tight budget och dåligt utbud av affärer här där vi bor.

Det var väldigt enkelt att skicka tillbaka. Om man tar det på faktura, så behöver man ju inte betala klänningarna i samband med beställningen. De skickar med allt som behövs för att skicka tillbaka. Man packar bara klänningarna tillbaka i påsen, fyller i ett papper med vilka klänningar man skickar tillbaka och varför, tejpar igen påsen och klistrar på lappen som följer med. Ja, sen lämnar man ju in det på posten eller hos ett ombud såklart :P

Det som kostar då är frakten, som är på 49kr om jag inte har helt fel.

Jag gjorde så med alla mina beställningar. Tillslut blev det för min del en Kina-klänning till tärnorna också. Jag beställde de i fredags, ca 650kr för två klänningar med gratis frakt,  och de ska skickas före 9 maj, så de borde vara här innan maj är slut iaf :)
  • Happy72

Jag har beställt underkläder ifrån bonprix och kan tipsa om att deras storlekar stämmer!! Fick tre spetsbhs för 179:-!!!

Svar på tråden Hjälp! Någon som köpt denna klänningen från Bonprix?