• blutti­s
    Äldre 29 Apr 12:27
    3069 visningar
    17 svar
    17
    3069

    Vad är rimligt att ge/betala till en 15-åring som ska sjunga under vigseln?

    Vi letar efter någon som kan sjunga och spela gitarr under vår kombinerade vigsel och dop. Det blir 3 låtar som det ser ut nu. En vän till mig tipsade mig om hennes kusin som är 15 år. Hon är villig att ställa upp och sa att hon inte ville ha något för det... Men givetvis vill vi betala henne för det! Frågan är bara vad som är rimligt?

    Ska vi ge pengar eller en present? (typ presentkort på någon klädaffär?)

  • Svar på tråden Vad är rimligt att ge/betala till en 15-åring som ska sjunga under vigseln?
  • förlov­adflic­ka
    Äldre 29 Apr 13:04
    #1

    500 på hm eller nåt skulle jag jublat över när jag var 15 :) 

  • Pinkgr­ape
    Äldre 29 Apr 13:08
    #2

    Jag tänkte direkt typ presentkort på bio, det är något jag verkligen skulle uppskattat! :D


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Äldre 29 Apr 13:16
    #3

    Om jag vore 15 så skulle jag uppskatta presentkort på Zara eller Mango t.ex. Om det ska vara kläder/skor dvs...

    Endast skor och om tjejen tycker om attt köpa skor... Scorett!!!

  • förlov­adflic­ka
    Äldre 29 Apr 13:26
    #4
    TheD skrev 2011-04-29 13:16:32 följande:
    Om jag vore 15 så skulle jag uppskatta presentkort på Zara eller Mango t.ex. Om det ska vara kläder/skor dvs...

    Endast skor och om tjejen tycker om attt köpa skor... Scorett!!!
    Åh nej, nu blev jag sugen på att köpa skor och måste uträtta ärenden i stan... Inte bra! 
  • Äldre 29 Apr 13:28
    #5
    förlovadflicka skrev 2011-04-29 13:26:01 följande:
    Åh nej, nu blev jag sugen på att köpa skor och måste uträtta ärenden i stan... Inte bra! 
    Haha.. får jag dig alltid att köpa saker?!?!?! Verkar nästan så haha
  • FelizL­ane
    Äldre 29 Apr 13:30
    #6

    Jag tycker också HM eller nått liknande :) Är det en ni känner?

  • FelizL­ane
    Äldre 29 Apr 13:31
    #7

    oj missade ;) Men Ja, presentkort tycker jag är bra!

  • Äldre 29 Apr 13:33
    #8

    Eller håller tjejen på med något? Musik, dans, tennis, ridning etc då kan ju ett presentkort till en butik som har med något av fritidsintressena att göra..

    Men samtidigt så är ju shopping ett fritidsintresse/hobby Flört och ÖVERLEVNAD!!! Haha

  • marina­86
    Äldre 29 Apr 13:35
    #9

    tycker ni ska ge pengar så att hon kan bestämma själv vad hon vill köpa/göra. Svårt att välja en enskild butik, jag själv handlar inte i någon av butikerna ovan. Om man köper presentkort så kan man ju köpa på ett köpcentrum så att man kan handla i vilken butik man vill. Om de finns sånt där hon bor vill säga :) Men 500 kr som någon skrev är mycket när man är 15 år, de blir hon nog super glad för :)

  • blutti­s
    Äldre 29 Apr 13:35
    #10

    Tack för svaren!Glad

    Men vad är en lämplig summa då tycker ni? 500? Jag har ingen aning vad det hade kostat om vi hade tagit någon mer "proffisionell" att spela och sjunga under vigseln/dopet, så det är svårt att veta vad som är en vettig summa!

  • Äldre 29 Apr 13:37
    #11
    bluttis skrev 2011-04-29 13:35:36 följande:
    Tack för svaren!Glad

    Men vad är en lämplig summa då tycker ni? 500? Jag har ingen aning vad det hade kostat om vi hade tagit någon mer "proffisionell" att spela och sjunga under vigseln/dopet, så det är svårt att veta vad som är en vettig summa!
    Inte mindre, men det är vad jag tycker Glad Kör på 500:- det är ju ändå rätt mycket pengar och som tack även hon har sagt att hon inte vill ha något för det... nej nu blev meningen helt hit & dit........ Hoppas du förstår ;)
  • blutti­s
    Äldre 29 Apr 13:38
    #12
    marina86 skrev 2011-04-29 13:35:35 följande:
    tycker ni ska ge pengar så att hon kan bestämma själv vad hon vill köpa/göra. Svårt att välja en enskild butik, jag själv handlar inte i någon av butikerna ovan. Om man köper presentkort så kan man ju köpa på ett köpcentrum så att man kan handla i vilken butik man vill. Om de finns sånt där hon bor vill säga :) Men 500 kr som någon skrev är mycket när man är 15 år, de blir hon nog super glad för :)
    Jo, det är kanske bättre... Köpcentrum finns tyvärr inte här Obestämd Bor på Gotland.
  • blutti­s
    Äldre 29 Apr 13:39
    #13
    TheD skrev 2011-04-29 13:37:17 följande:
    Inte mindre, men det är vad jag tycker Glad Kör på 500:- det är ju ändå rätt mycket pengar och som tack även hon har sagt att hon inte vill ha något för det... nej nu blev meningen helt hit & dit........ Hoppas du förstår ;)
    Ok! Ja det känns nog som en lämplig summa!
    Haha, jag förstårCool
  • förlov­adflic­ka
    Äldre 29 Apr 13:56
    #14
    TheD skrev 2011-04-29 13:28:04 följande:
    Haha.. får jag dig alltid att köpa saker?!?!?! Verkar nästan så haha
    Haha, minns jag inte... Som vadå? :P Är det ditt fel att mina pengar lätt tar slut kanske? :P 
  • Äldre 29 Apr 18:57
    #15
    förlovadflicka skrev 2011-04-29 13:56:23 följande:
    Haha, minns jag inte... Som vadå? :P Är det ditt fel att mina pengar lätt tar slut kanske? :P 
    Hm.. nej det kanske inte var du som beställde en till klänning när jag visade bild på min brudklänning..... börjar bli lite smått snurrigt med alla här inne med snarlikna namn ;)
  • förlov­adflic­ka
    Äldre 30 Apr 23:18
    #16
    TheD skrev 2011-04-29 18:57:42 följande:
    Hm.. nej det kanske inte var du som beställde en till klänning när jag visade bild på min brudklänning..... börjar bli lite smått snurrigt med alla här inne med snarlikna namn ;)
    Vilken har du då? En ny är på uppsyning (öh, det kan det ju inte heta, haha :P) Den ska likna rembo stylings libelle o är ingen kinaklänning denna gången :P Men om det var ditt "fel" så är jag väldigt tacksam :)
  • Äldre 30 Apr 23:32
    #17
    TheD skrev 2011-04-29 18:57:42 följande:
    Hm.. nej det kanske inte var du som beställde en till klänning när jag visade bild på min brudklänning..... börjar bli lite smått snurrigt med alla här inne med snarlikna namn ;)
    Du har iaf fått MIG att beställa en klänning till! Fast det är jag väligt tacksam för :=)

    Svar på TS fråga: 500 kr tycker jag låter som en bra summa, jag hade nog föredragit kontanter. Presentkort känns mer ok när det är födelsedagspresent/julklapp och man inte vill ge cash. Men nu är det ju ett "jobb"!
Svar på tråden Vad är rimligt att ge/betala till en 15-åring som ska sjunga under vigseln?