• elinbjörn

utgångsmarch

Hej idag har vi haft samtal med våran präst, hon är helt underbar och gör det så allt känns personligt.. hon gav ett förslag till ang ut marchen. hon tyckte vi skulle få ihop någon lugn låt sedan öka tempo o släppa loss så festen börjar redan där.. jag tyckte det var en bra ide men nu undrar jag om det är någon som kan  ge lite låtips eller berätta hur ni själv gjort påm eran ut mach i kyrkaN.  LÄNGTAR EFTER DENNA STORA DAG!! ELIN

• Svar på tråden utgångsmarch
  • Gwennie

Jag sjunger i en vokalgrupp som kommer att sjunga på vår vigsel. Jag har skrivit ett a cappellaarrangemang på U2s "Beautiful day", fast med egenskriven text. Jag tänkte precis så, börja lugnt och stillsamt för att sen eskelera i ett monstercrescendo! Ska bli riktigt roligt att höra det i verkligheten och inte bara i datorn. Hoppas på gåshud :)

• zvartaliljan

Vi ska ha "happy together" med turtles. Sambon älskar den sången o den passar bra tycker jag

• Pinkgrape

Vi kommer ha Kalle Moreaus - Underbart på orgel. Jag tycker den är lagom up-tempo och låter riktigt maffig på orgeln i kyrkan. En låt man blir glad av tycker jag, samtidigt som den är väldigt mysig :)

På spotify Kalle Moraeus & Orsa Spelmän – Underbart
    Här kan man höra den i orgelversion www.kyrkomusik.se

Det kanske inte alls är ens i närheten av vad ni tänkt er, men jag hoppas att ni ändå tillslut ska hitta vad ni söker och det som är rätt för er :)

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Joffan
    Pinkgrape skrev 2011-04-29 00:31:43 följande:
    Vi kommer ha Kalle Moreaus - Underbart på orgel. Jag tycker den är lagom up-tempo och låter riktigt maffig på orgeln i kyrkan. En låt man blir glad av tycker jag, samtidigt som den är väldigt mysig :)

På spotify Kalle Moraeus & Orsa Spelmän – Underbart
    Här kan man höra den i orgelversion www.kyrkomusik.se

Det kanske inte alls är ens i närheten av vad ni tänkt er, men jag hoppas att ni ändå tillslut ska hitta vad ni söker och det som är rätt för er :)
    Tack för tipset om www.kyrkomusik.se!!!
  • S2011

vi kommer att ha "He's a Pirate!" från pirates of the caribbean som utgångsmarsch.

">

• Pinkgrape
    S2011 skrev 2011-04-29 08:27:10 följande:
    vi kommer att ha "He's a Pirate!" från pirates of the caribbean som utgångsmarsch.

">

" target="_blank">

Det är ju en låt man inte ens tänkt på, jättefin jue :D Haha nu kanske jag måste tänka om, igen :P
  • S2011
    Pinkgrape skrev 2011-04-29 10:03:45 följande:
    Det är ju en låt man inte ens tänkt på, jättefin jue :D Haha nu kanske jag måste tänka om, igen :P
    Haha :)
    Jag har lyssnat öronen blodiga på kyrkomusik.se och inte hittat nåt som känns supertoppen... var sugen på hårgalåten, men, mjaa...

Sen började jag surfa loss på youtube och kom av en händelse över lite pianotolkningar av våra favoritfilmer (potc och sagan om ringen).

Nu blir det concerning hobbits (
    ">

) in och som sagt he's a pirate ut :) Filmmusik speglar verkligen oss som personer och bägge de här styckena är ju så otroligt fina.
  • Pinkgrape
    S2011 skrev 2011-04-29 10:06:56 följande:
    Haha :)
    Jag har lyssnat öronen blodiga på kyrkomusik.se och inte hittat nåt som känns supertoppen... var sugen på hårgalåten, men, mjaa...

Sen började jag surfa loss på youtube och kom av en händelse över lite pianotolkningar av våra favoritfilmer (potc och sagan om ringen).

Nu blir det concerning hobbits (
    ">

" target="_blank">

) in och som sagt he's a pirate ut :) Filmmusik speglar verkligen oss som personer och bägge de här styckena är ju så otroligt fina.
    Så smart :) Jag har ju tänkt lite så också, när det gäller vad vi kommer gå in till - Änglagård. Jag är en riktig sucker för Colin Nutleys filmer och speciellt Änglagårdfilmerna :)

Det var två väldigt vackra låtar ni har valt iaf :)
  • S2011
    Pinkgrape skrev 2011-04-29 10:14:56 följande:
    Så smart :) Jag har ju tänkt lite så också, när det gäller vad vi kommer gå in till - Änglagård. Jag är en riktig sucker för Colin Nutleys filmer och speciellt Änglagårdfilmerna :)

Det var två väldigt vackra låtar ni har valt iaf :)
    tack :)
  • Mirjami

Jag försöker få med gubben på Grease låten på slutet av filmen. Vet ej vad den heter bara, gissar på "We will always be together" då det är det de sjunger. Den är festlig, väcker alltid glada känslor hos mig och "we will always be together" passar väl bra till ett bröllop, för det är ju det man vill när man gifter sig, att alltid vara tillsammans, eller hur?

Har skivan hemma någonstans, måste leta upp den och pränta in den hos gubben!

• Pinkgrape
    Mirjami skrev 2011-04-29 10:43:09 följande:
    Jag försöker få med gubben på Grease låten på slutet av filmen. Vet ej vad den heter bara, gissar på "We will always be together" då det är det de sjunger. Den är festlig, väcker alltid glada känslor hos mig och "we will always be together" passar väl bra till ett bröllop, för det är ju det man vill när man gifter sig, att alltid vara tillsammans, eller hur?

Åh, det hade varit något det :D Menar du denna? We go together,

• Lucky Heart
    Mirjami skrev 2011-04-29 10:43:09 följande:

Är det denna 'We go together'?

">

Har funderat på den eller den här:

">

• Trolljentan

Vi kommer nog gå ut till Black Eyed Peas "I gotta feelin", om vi får för kyrkan... har inte pratat med dom än men jag tror inte det kommer vara nå problem. Älskar verkligen den låten, och varje gång vi hör den på radion så börjar våra söner dansa järnet, så den är verkligen en favvolåt i hela familjen=)

Svar på tråden utgångsmarch