• Tjillevippens

ringarna?! hjälp!

Jag och min sambo är förlovade och jag ska dra upp giftemål nu hade jag tänkt.
    Ett problem är väl att jag vet inte hur vi ska göra med ringarna, vill ha allt "planerat" innan jag drar upp det.
    Vi har ju våra förlovningsringar i stål. Vill ha vigselring i stål också.
    Har en bred ring som är delad och har en sten i mitten. Vad kan man då ha som vigselring? Måste kolla upp det såklart.
    Men hur brukar det vara med mannen, ska han också ha en till ring eller hur brukar man göra?

Hjälp mig!

• Svar på tråden ringarna?! hjälp!
  • Rebbak

man kan göra som man vill med ringarna?
    men varför ska allt vara "planerat" innan du tar upp frågan om bröllop? ska han inte vara med och planera?

• Pinkgrape

Är det ungefär såhär du menar att din ring ser ut? Alltså att den är delad med en sten i mitten.
    Jag menar inte att det är just den ringen på bilden, men att stenen sitter så.

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Tjillevippens
    Rebbak skrev 2011-04-28 13:26:05 följande:
    man kan göra som man vill med ringarna?
    men varför ska allt vara "planerat" innan du tar upp frågan om bröllop? ska han inte vara med och planera?
    Nä men alltså nu inte planera i minsta detalj utan mer så man han lite förslag och så för min sambo kan lätt tycka att det "blir så mycket att göra".
  • Pinkgrape

Till en sådan ring tycker JAG att det snyggaste skulle vara något av dessa alternativ.
    Återigen, inte kanske just exakt ringarna på bilderna, men i liknande stil.

En enkel smalare slät ring, eller en smal ring med några stenar.

Hurvida din blivande ska ha en ring till, är ju en smaksak. Där kan man göra lite som man vill. Enligt traditionen är det dock bara kvinnan som har en vigselring, alltså två ringar, medan mannen enbart har sin förlovningsring. De flesta gör ju dock precis som de vill. Vissa män har två ringar, andra behåller bara sin förlovningsring och vissa, tex min blivande, lägger förlovningsringen på hyllan och köper en ny vigselring och kommer bara använda den.
  • Pinkgrape
    Tjillevippens skrev 2011-04-28 13:36:22 följande:
    Pinkgrape: Ja något liknande =) www.nordstansguld.se/product_details.asp?cat=...|%20Glamour%20Love%20RB6-09 Dom är det jag/vi har =)
    Vad fin :D

Hihi jag har denna som förlovningsring www.nordstansguld.se/product_details.asp&cat2=25&id=481&sida=T.C.O.L%20Stainless%20Love%20|%20Glamour%20Love%20R5-29

Men som sagt, jag tycker du ska ha en smal ring antingen utan stenar eller med några styckena till. Det är ju min personlig åsikt om vad jag tycker skulle bli finast till :)
  • prinsessanogrodan
    Pinkgrape skrev 2011-04-28 13:32:56 följande:
    Till en sådan ring tycker JAG att det snyggaste skulle vara något av dessa alternativ.
    Återigen, inte kanske just exakt ringarna på bilderna, men i liknande stil.

En enkel smalare slät ring, eller en smal ring med några stenar.

Hurvida din blivande ska ha en ring till, är ju en smaksak. Där kan man göra lite som man vill. Enligt traditionen är det dock bara kvinnan som har en vigselring, alltså två ringar, medan mannen enbart har sin förlovningsring. De flesta gör ju dock precis som de vill. Vissa män har två ringar, andra behåller bara sin förlovningsring och vissa, tex min blivande, lägger förlovningsringen på hyllan och köper en ny vigselring och kommer bara använda den.
    Kunde inte gett bättre förslag på ringar! Jag satt just och letade efter bilder på såna ringar!
    Sen att ringen på bild nr 2 är "min" vigselring (fast min ring har fler stenar)....det visar ju bara vilken bra smak vi har!
  • Tjillevippens
    Pinkgrape skrev 2011-04-28 13:38:57 följande:
    Vad fin :D

Hihi jag har denna som förlovningsring www.nordstansguld.se/product_details.asp?cat=...|%20Glamour%20Love%20R5-29

Men som sagt, jag tycker du ska ha en smal ring antingen utan stenar eller med några styckena till. Det är ju min personlig åsikt om vad jag tycker skulle bli finast till :)
    Det har jag funderat på faktiskt och ska nog kolla upp det :) tack för hjälpen! :)
Svar på tråden ringarna?! hjälp!