• Hvitveis

    Tärnklänningen förstörd-ingen ersättning=(

    Bröllopet är över och känner mig besviken. Beställde tre tärnklänningar, varav två av dom gick sönder inom loppet av 1,5 timmar. Klänningarna kostade 2195 kr styck,+ ändringar.  När jag ringde affären någon dag efter bröllopet för att berätta så fick jag svaret att "vet att ****** klänningar ofta går sönder just där". Jag svarade såklart att det var mycket tråkigt att jag inte blev varnad för då hade jag ju haft ett val. Hennes svar var då att *****inte kunnat hålla så LÅGA priser om dom sytt på annat vis. Jag blev mållös!

    Skenan i klänningen gick rakt genom tyget och skavde i bröstet på ena tärnan, det förstörde mycket av hennes (o min) kväll. Försökte tejpa, lägga över servettbit etc etc och det var tidsödande. Den andra tärnan fick samma problem.

    Efter rätt så mycket strul frän denna välkända brudaffär så är jag rätt trött på deras bemötande.


    Always
  • Svar på tråden Tärnklänningen förstörd-ingen ersättning=(
  • Rebbak

    nej va tråkigt. Men du kanske vill tala om vad det var för märke på klänningarna så ingen annan behöver vara med om samma misstag.

    2195 låter ju inte särskilt billigt. Man kan ju köpa fina klänningar på HM för typ 400 som inte går sönder

  • EllaBella

    Gör en reklamation! En klänning som går sönder efter mindre än en kväll är felaktigt tillverkad och då ska du åtminstone ha ersättning eller pengarna tillbaka. Butiken är skyldig att ta emot din reklamation enligt Konsumentköplagen.

  • Hvitveis
    Rebbak skrev 2011-04-28 13:28:26 följande:
    nej va tråkigt. Men du kanske vill tala om vad det var för märke på klänningarna så ingen annan behöver vara med om samma misstag.

    2195 låter ju inte särskilt billigt. Man kan ju köpa fina klänningar på HM för typ 400 som inte går sönder
    Precis!
    Det var en Forever yours klänning, köpte/beställde dom hos Ateljé MB. (Visste inte om det var lagligt att klaga öppet här på BT, därför jag inte skrev ut info)
    Always
  • Hvitveis
    EllaBella skrev 2011-04-28 13:33:54 följande:
    Gör en reklamation! En klänning som går sönder efter mindre än en kväll är felaktigt tillverkad och då ska du åtminstone ha ersättning eller pengarna tillbaka. Butiken är skyldig att ta emot din reklamation enligt Konsumentköplagen.
    Din information är guld värd, tack så mycket! Skall kolla upp nu hur man går tillväga.
    Always
  • prinsessanogrodan
    Hvitveis skrev 2011-04-28 14:17:51 följande:
    Precis!
    Det var en Forever yours klänning, köpte/beställde dom hos Ateljé MB. (Visste inte om det var lagligt att klaga öppet här på BT, därför jag inte skrev ut info)
    Always
    Vilken typ av Forever Yours? Vet du artikelnr?
  • Hvitveis
    prinsessanogrodan skrev 2011-04-28 14:19:15 följande:
    Vilken typ av Forever Yours? Vet du artikelnr?
    Jag skall kolla på kvittot nu, vänta lite bara..
    Always
  • Hvitveis
    Hvitveis skrev 2011-04-28 14:24:05 följande:
    Jag skall kolla på kvittot nu, vänta lite bara..
    Always
    K 77205
    Always
  • prinsessanogrodan
    Hvitveis skrev 2011-04-28 14:26:34 följande:
    K 77205
    Always
    Tack snälla du!
  • fikonöra

    Hm... Jag har köpt en brudklänning för 4500:- av forever yours... Förvånad

  • Hvitveis
    fikonöra skrev 2011-04-28 16:28:50 följande:
    Hm... Jag har köpt en brudklänning för 4500:- av forever yours... Förvånad
    Dom har ju så många fina klänningar.. Kolla skenorna noga så att det inte finns chans att dom går genom tyget. Eventuellt ta upp det med affären du köpt den i innan du gifter dig. Det förstörde ju för min tärna o tänk då om det händer dig so är självaste bruden =(
    Always
  • Sebastiána
    EllaBella skrev 2011-04-28 13:33:54 följande:
    Gör en reklamation! En klänning som går sönder efter mindre än en kväll är felaktigt tillverkad och då ska du åtminstone ha ersättning eller pengarna tillbaka. Butiken är skyldig att ta emot din reklamation enligt Konsumentköplagen.
    Ja, alltså en klänning måste ju hålla längre än EN kväll. Det är väl inte engångsklänning av papper heller!
  • Syrinx
    EllaBella skrev 2011-04-28 13:33:54 följande:
    Gör en reklamation! En klänning som går sönder efter mindre än en kväll är felaktigt tillverkad och då ska du åtminstone ha ersättning eller pengarna tillbaka. Butiken är skyldig att ta emot din reklamation enligt Konsumentköplagen.
    Fruktansvärt dåligt! Jag lider med dig, TS, och stämmer in i vad EllaBella säger. Självklart ska du reklamera! Att butiken svarar dig på det sättet är absolut inte rätt.
  • fikonöra
    Hvitveis skrev 2011-04-28 19:56:57 följande:
    Dom har ju så många fina klänningar.. Kolla skenorna noga så att det inte finns chans att dom går genom tyget. Eventuellt ta upp det med affären du köpt den i innan du gifter dig. Det förstörde ju för min tärna o tänk då om det händer dig so är självaste bruden =(
    Always
    Det ska jag verkligen göra!

    Lycka till, hoppas det går bra för dig! En så pass dyr klänning ska hålla bra mycket längre än vad den gjorde för dina tärnor!
Svar på tråden Tärnklänningen förstörd-ingen ersättning=(