• Jag han

Går inte gravera i min vigselring säger dom!!

Har precis köpt våra ringar. Känns jättebra. Vi har fått de ringar vi vill ha.
    MEN, tjejen i kassan säger att det inte går att gravera i min vigselring!!  Tänkte inte så mycket på det då, eftersom jag även köpte till en förlovningsring som jag ska få samma dag.

Men under kvällen igår fick jag nästan magont  pga detta.
    Det känns ju jätteviktigt för oss att får gravera alla våra ringar. Mest vigselringen..
    Det var en vanlig, ganska smal ring från en stor kedja.

Hur ska jag göra?
    Har inte ekonomin att ta en bredare ring, och tycker min är fin som den är.
    Finns andra ställen man lämna in för gravyr trots man inte handlat sitt guld därifrån?

:( Känner mig jätteledsen över det här..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-28 07:21
    Anledningen till att det inte skulle gå, var att ringen skulle vara för smal sa de.Den var nästan 3 mm...
  • Svar på tråden Går inte gravera i min vigselring säger dom!!
  • Anna B

Ibland kan det vara svårt, om det är en alliansring, då finns det inte så mkt yta att skriva på. men om det är en slät ring så borde det väll funka! Ta med den till en guldsmed, som kan handgravera. Ett lite hjärta borde väll få plats i alla fall :)

• Jag han
    Anna B skrev 2011-04-28 07:18:56 följande:
    Ibland kan det vara svårt, om det är en alliansring, då finns det inte så mkt yta att skriva på. men om det är en slät ring så borde det väll funka! Ta med den till en guldsmed, som kan handgravera. Ett lite hjärta borde väll få plats i alla fall :)
    Tack för ditt svar.
    Behöver inte alls vara snyggt gjort, men betyder mycket att det står något ändå.
  • Oniq

Det enda som ger mindre plats till gravyr är stenar sa min guldsmed.
    Min ring är 2,5mm och den har dom inga alls problem med att gravera (på maskin alltså). Kolla annat ställe för gravyr (fast det låter konstigt om en stor kedja inte klarar av det, men de stora företagen känns inte lika serviceminded som småföretag..?)

• Jag han
    Oniq skrev 2011-04-28 07:36:51 följande:
    Det enda som ger mindre plats till gravyr är stenar sa min guldsmed.
    Min ring är 2,5mm och den har dom inga alls problem med att gravera (på maskin alltså). Kolla annat ställe för gravyr (fast det låter konstigt om en stor kedja inte klarar av det, men de stora företagen känns inte lika serviceminded som småföretag..?)

Tack för ditt svar. Låter inte helt omöjligt då..

Jag måste ha gravyr!!

Ska ringa dom idag. Annars kikar jag runt efter andra som kan hjälpa mig.

Som jag skrev behöver det inte alls vara skickligt gjort. Förstår att det är svårt, men känns otroligt viktigt att det står något i ringen. Annars känns den så opersonlig.

• Gwennie

Beror på vad det är för ring. Är det mycket stenar, är det ju mindre yta och då är det inte så mycket att göra... I mitt fall blir det också klurigt eftersom min vigselring bara är 2mm. 2,5mm brukar dock fungera.
    Min lösning blir att göra en tilläggsgravering i min förlovningsring istället. Inte riktigt samma sak, men eftersom jag kommer att ha ringarna ihop hela tiden, så känns det ok.

• förlovadflicka

Kan inte heller gravera i min vigselring men tycker inte det gör något, är bara att skriva båda datumen i förlovningsringen ju :) 

• jennifaer

Jag tycker också att du ska gå till ett annat ställe och höra med dem för bara för att det är en stor kedja betyder det inte att de har koll. Jag var till en stor kedja och skulle kolla på ringar men då sa de att jag inte kunde ha ringar med flera diamanter eftersom jag har så små fingrar att diamanterna skulle ramla ut och när jag gick till nästa butik var det inga problem alls. Så som sagt fråga någon annanstans!Skrattande

• Gwennie

Du kan förresten lämna in ringen för gravyr på alla andra ställen också, så testa och se vad de säger :)

• kandersson174

Min ring är inte ens 2 mm och det gick bra att gravera i den. Dock sitter den en massa stenar i den så där de sitter gick det inte att gravera, men att den är så tunn var inga problem!

• 363
    Jag han skrev 2011-04-28 07:22:45 följande:
    Tack för ditt svar.
    Behöver inte alls vara snyggt gjort, men betyder mycket att det står något ändå.
    Min ring är också aldelles för smal men både jag och M2B ska skriva in vigseldatumet i förlovningsringarna! Han har ju bara en ring och skulle ändå graverat in vigseldatumet i hans så varför inte även i min förlovningsring.
  • Jag han

Tack för alla svar!
    Jag ringde butiken och sa att det inte alls känns bra att ha en ring utan gravyr. Frågade om det verkligen var helkört..
    Inga problem sa tjejen!
    Blir inte lika snyggt gjort bara, men det gick absolut att göra. :)
    Känns så skönt!! 

Svar på tråden Går inte gravera i min vigselring säger dom!!