• vifyra

Hur undviker man dö tid? Hur ser eran fest kväll ut?

Hur unviker ni en massa dö tid på festen? vad kommer ni göra på festen så att festen flyter på?
    Hur ser eran fest kväll ut?

Har svårt att uppskatta hur lång tid grejer ska ta också (hur länge sitter man och äter liksom?) Så att man inte hittar på FÖR mycket!

• Svar på tråden Hur undviker man dö tid? Hur ser eran fest kväll ut?
  • Loche

Vi har turen att ha en av våra bästa vänner som toastmadame. Hon är artist så vi bekymrar oss inte om festen för fem öre! :D

Vad ska ni ha för mat? Trerätters, buffé eller något annat?

Försök hitta någon bland gästerna som är en spexare och festfixare och be henne/honom om hjälp, det underlättar så oerhört att kunna släppa de bitarna av tillställningen.

• Sebastiána

Vår toastmaster har sagt att vi ska släppa allt som händer efter brudskålen så vi vet inte vad som händer. Vi har ett antal sånger i festhäftet så det blir allsång under middagen (musiker som spelar till). På andra bröllop jag varit på har man t.ex lekt "skoleken" eller liknande lekar.

• Rebbak

Vi har lämnat över till vårt toastmasterpar att planera middagen, eftersom vi inte vill veta innan vilka som kommer hålla tal, sjunga eller göra något spex. Vi har iaf skrivit i inbjudan att gästerna gärna får både hålla tal, sjunga eller hitta på något kul. Sen om det finns luckor eller "dötid" så får toastmastrarna fylla igen. min syster som är toastmadame har varit aktiv inom studentlivet mesd spex och grejer så litar på henne.

Så det är ju ett tips att läman över det till toastmaster, då blir det lite överraskning och så behöver man inte bekymra sig, men då ska man ju lita på sin toastmaster också.

Men det är under middagen, sen efter så kommer vi ha dans och så och då hoppas jag att det rullar på och folk har kul utan att vi måste hitta på aktiviteter. Min syster hade iofs på sitt bröllop ett maskerad/teater rum med massa olika utstyrslar så vi klädde ut oss och hade jte kul. Men de var på ett ställe där de hade haft massa teaterfolk förrut så de hade en stor teatergarderob, inget de behövde fixa själva alltså.

Oj, nu blev det kanske lite långt svar

• Sebastiána
    1995 11 17 skrev 2011-04-28 12:32:38 följande:

Kul med roliga tips till festen men vad är skoleken??

Här kan du läsa mer: www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m3968876.html

Jag tycker att skoleken är jätterolig. OM de nu planerar något sådant för oss hoppas jag bara att det inte blir för många "vem gör vad i hushållet"-frågor eftersom min BM gör det mesta. Skulle bli pinsamt.
  • Sebastiána

En del skickar ju upp Khom Loy-lyktor efter middagen.

• 363

Vi kommer ha så att generation äldre åker hem efter tårtan då de är barnvakter, hundvakt eller har en bit att åka. För att sen samla ihop de yngre kommer vara 15 st ungefär så ska vi ha en frågesport om deltagarna. Ledtrådar kommer finnas i gästlistan som står i festhäftet. Då blir det inte så att den som känner flest får flest rätt utan alla har samma chans! Blir det tråkigt senare har vi planerat ett musikquiz, kommer dela upp dem i 2 lag och spela låtar via spotify, den som först känner igen låten ställer sej upp och sjunger!

• MrsT2011

Vi kör såhär:

- Fördrink utomhus kl 17.00
    - Förrätt + varmrätt 18.00
    - Paus för rökning m.m, ca 20.30
    - Dessert 21.00
    - Trubaduren drar igång första dansen + 45 min spelning 22.00
    - Tårtan serveras ca 23.00
    - Trubaduren spelar 2 x 45 min mellan midnatt och 02.00 då lokalen stänger.

Under pauserna kan gästerna skriva i vår härliga gästbok med förtryckta frågor och plats för självporträtt!

• MrsT2011
    MrsT2011 skrev 2011-04-28 15:03:21 följande:
    Vi kör såhär:

- Fördrink utomhus kl 17.00
    - Förrätt + varmrätt 18.00
    - Paus för rökning m.m, ca 20.30
    - Dessert 21.00
    - Trubaduren drar igång första dansen + 45 min spelning 22.00
    - Tårtan serveras ca 23.00
    - Trubaduren spelar 2 x 45 min mellan midnatt och 02.00 då lokalen stänger.

Under pauserna kan gästerna skriva i vår härliga gästbok med förtryckta frågor och plats för självporträtt!
    Kan tillägga att jag varit gäst på fem bröllop och ett oändligt antal studentsittningar, så jag vet ungefär hur lång tid det tar. Lägg på ännu mer tid för middagen om ni har mer än 50 gäster varav många är såna som kan tänkas hålla tal.
Svar på tråden Hur undviker man dö tid? Hur ser eran fest kväll ut?