• Anonym (galen svägerska)

Galen svägerska

Vad gör man när man inser att den egna svägerskan är ett nutcase?
    För att göra en väldigt lång story kort eller kortare så är det så att min svägerska aldrig har gillat mig. Hon har sett mig som en inkräktare som tar hennes bror ifrån henne och det här är så förbannat jävla jobbigt.
    Nu har det gått överstyr och vi har ingen direkt kontakt alls och det känns väl ok men problemet är att hon nu har börjat förfölja mig på nätet.
    Det här är ingen normal småsur svägerska utan det är ett nutcase som sprider lögner, startar bråk och hotar och hon dyker upp överallt på de ställen jag finns på nätet. Är det någon som har samma problem och var går gränsen för att kunna anmäla någon för trakasserier?

• Svar på tråden Galen svägerska
  • zolrozen

Jag har inte dom problemen,men jag tycker att gränsen går då du känner att det är jobbigt. Hon kan ju inte hålla på hur som helst. Jag tycker att du ska prata med din man och förklara läget och att han sedan pratar med henne, det är ju hans syster så det fungerar nog bäst.

Hoppas hon skärper sig

• Anonym

Prata absolut med din man i första hand, om du inte redan gjort det. Sen kan du anmäla henne för trakasserier hos sajtadmin om hon förföljer dig på nåt speciellt ställe,,,

• Lyckligaste

Fy så hemskt!
    Det är väldigt jobbigt när ens kärastes familj inte gillar en.
    Men jag håller mig de andra om att du måste prata med dig man. Vad tycker han? Har ni satt ner foten mot henne?
    Hoppas att det löser sig.
    Kram!

zolrozen skrev 2011-04-27 15:11:12 följande:
    Jag har inte dom problemen,men jag tycker att gränsen går då du känner att det är jobbigt. Hon kan ju inte hålla på hur som helst. Jag tycker att du ska prata med din man och förklara läget och att han sedan pratar med henne, det är ju hans syster så det fungerar nog bäst.

Hoppas hon skärper sig
    Det är verkligen jobbigt och hon dyker upp överallt. Det värsta är att hon kommer med lögner och hittar på saker som jag ska ha gjort och hon skapar konto efter konto. Vi kan inte prata för det har jag redan försökt. Det slutar bara med att hon skriker och allt blir utflippat och alldeles galet. Idag så umgås vi inte alls för det fungerar inte och jag är nöjd med det men det vore ju skönt om hon kunde låta det vara så. Förstår inte varför hon inte kan släppa det och bara gå vidare. Hon behöver inte älska mig men det här börjar bli löjligt
    Anonym skrev 2011-04-27 15:15:05 följande:
    Prata absolut med din man i första hand, om du inte redan gjort det. Sen kan du anmäla henne för trakasserier hos sajtadmin om hon förföljer dig på nåt speciellt ställe,,,
    Vi har pratat mycket om detta och han förstår för han ser hur hon beter sig och även där har hon försökt slå split och snackat skit. Nu har jag en bra man vid min sida så han går inte på hennes snack men samtidigt så är det ju jobbigt för honom också.
  • Lyckligaste

Går det för långt tycker jag att du ska polisanmäla. Man kan inte acceptera vad som helst bara för att det är släkten.

Lyckligaste skrev 2011-04-27 15:27:21 följande:
    Fy så hemskt!
    Det är väldigt jobbigt när ens kärastes familj inte gillar en.
    Men jag håller mig de andra om att du måste prata med dig man. Vad tycker han? Har ni satt ner foten mot henne?
    Hoppas att det löser sig.
    Kram!
    Det här är ett problem som har pågått länge och det verkar som om liknande problem har funnits även innan jag kom in i bilden. Min man förstår mig och han förstår att jag tycker att det är jobbigt men han känner sig också utsatt av henne. Det är inte bara mig hon snackar bröta om utan de flesta i hennes närhet får sig en skopa. Det är som det verkar ändå bara mig som hon stalkar.
    Anonym skrev 2011-04-27 15:15:05 följande:
    Jag anmäler henne så fort hon börjar igen och hon blir oftast spärrad men tyvärr så dyker hon upp igen med nytt nick.
  • zolrozen
    Anonym (galen svägerska) skrev 2011-04-27 15:27:42 följande:
    Det är verkligen jobbigt och hon dyker upp överallt. Det värsta är att hon kommer med lögner och hittar på saker som jag ska ha gjort och hon skapar konto efter konto. Vi kan inte prata för det har jag redan försökt. Det slutar bara med att hon skriker och allt blir utflippat och alldeles galet. Idag så umgås vi inte alls för det fungerar inte och jag är nöjd med det men det vore ju skönt om hon kunde låta det vara så. Förstår inte varför hon inte kan släppa det och bara gå vidare. Hon behöver inte älska mig men det här börjar bli löjligt
    Ja det är nog som flera säger att du nog måste polisanmäla henne för trackaserier. hon verkar rent utav farlig, men vet ju inte vad hon hittar på härnäst. så polisanmäl, eller prata medmannen och hans föräldrar och säg det att om dom inte löser problemet så polisanmäler du... Annars kanske du kan skicka ett brev till din svägerska och förklara varför du älskar din man såmycket och att ni lever ihop och förklara hur det är, då kanske hon mjuknar och förstår att du faktiskt inte är ute efter att paja mellan syskonen. Någonting måste ju göras, håller hon på och ljuger om dig så är det nog så att hon är avundsjuk på dig, sådana personer brukar jag alltid hålla mig långt bort ifrån,men det är ju inte så lätt i ditt fall eftersom hon är så nära din man. Jag tror att det bästa är att din man sätter henne på platts.
  • Anonym (TACK)

TACK!

"Vad gör man när man inser att den egna svägerskan är ett nutcase?
    För att göra en väldigt lång story kort eller kortare så är det så att min svägerska aldrig har gillat mig. Hon har sett mig som en inkräktare som tar hennes bror ifrån henne och det här är så förbannat jävla jobbigt.
    Nu har det gått överstyr och vi har ingen direkt kontakt alls och det känns väl ok"

Det jag citerat här över stämmer på pricken in på MIN SVÄGERSKA.

Äntligen har jag hittat någon som kan förstå precis hur det känns, men som tyvärr har det lika illa, eller kanske till och med värre än min. Tyvärr har inte min gjort något olagligt (som din) än. Anmäl henne för ärekränkning och förtal. Jag skulle inte blinka (men det har väl att göra med vad min svägerska gjort innan...).

Min är fullkomligt gränslös och egocenterad. Allt som hon gjort mot min blivande, sårat, kränkt... illojal ryktesspridning i släkten osv. Har gjort att jag avskyr henne.

Och som du säger, det är fruktansvärt jobbigt och har tagit mycket energi och glädje från bröllopet.

• Förväntansfull91

Jag förstår dig precis, har en likadan! Förutom trakasserier på internet. Vi kom bra överens först, men sen vände det på en femöring. Hon ringde på 22 på kvällen dagen innan min sambo skulle skriva upp för tredje gången för körkortet och i skulle upp vid 6. Hon ville att han skulle fixa hennes dator NU! Hon ringer ett antal gånger och tillslut svarar jag. Jag ber henne att låta min sambo sova och förbereda sig för morgpndagen och säger att vi kan komma förbi på eftermiddage dagen efter, för det kan väl inte vara så viktigt såhär sent. Oh sen bröt helvetet lös och detta är ett r sedan nu och det har bara eskalerat. Hon har flyttat  tillbaka till sin mor för hon inte kan försörja sig och sin dotter, vilket också resulterat i att jag är förbjuden att sätta min fot där. Trots att det är jag av alla hennes 9 barn + respektive som hjälpt henne mest genom skilsmässa, flytt ekonomi och med de små barnen. För svägerskan hotar att sluta skolan (komvux) om hon tillåter mig att komma dit.

det som gör mig mest ledsen är att det är ingen inom familjen som står upp för mig och säger att det räcker. Hon har ju såklart ställt till med många scener under året och gjort mitt liv till ett helvete. det spelar ingen roll att alla vet ur det ligger till, ingen vill ta någons parti, även om ingen umgås med henne längre, för hon söger mig eller henne och dem väljer mig. Kan ingen bara sätta ner foten?!

Jag ber om ursäkt för Kl
    Ville mest påpeka att jag verligen lider med dig och förstår  dig. Det är ensamt eftersom många känner att svägerskan är ju iaf familj.  Men man ska inte behöva må dåligt för det. Hade det hänt min sambo t ex och det var min syster som höll på hade jag bett henne dra åt h, och skällt ut henne fullständigt. Och mina föräldrar hade inte heller tolererat ett beteende på detta vis, dotter eller inte. Sätt lite press på din man och svärföräldrar!

• Josefin83

Hej,

Nu svarar jag enormt sent på denna tråd men jag har likadant (minus stalkingen). I vardagen
    berör det varken mig eller min blivande make men nu när bröllop står i almenackan och inbjudningar
    ska skickas ut hamnar känslorna i skarpt läge. Dessutom är mamman (blivande svärmor) ett helt
    jävla kapitel för sig, plus en bonus svägerska som inte heller har alla hästar hemma.

Skulle vara roligt att få höra hur ni gjorde/gjort på bröllopet med inbjudningar, ev närvaro osv ...
    Jag vill innerst inte ha dessa människor på våran dag, jag känner inte att de är lyckliga för vår skull. ALLS!

/ Josefin 

Svar på tråden Galen svägerska