• MiaSKPG

    Gjorde min bukett på prov!

    Gjorde min bukett på prov igår, vad tycks?



    på bröllopsdagen kommer det bara vara gräddvita och aprikosa rososr, inga gula och sen lite murgröna också :) Och sidenband istället för organzaband.


     

  • Svar på tråden Gjorde min bukett på prov!
  • EllaBella

    Fin! Var den svår att göra?
    En lite dum fråga också men hur fäster du pärlorna som sitter i rosorna? 

    Har själv inte bestämt om jag ska be en florist göra min eller om jag ska testa att göra en egen! 

  • MiaSKPG

    tack vad kul att höra att den var fin
    Den är faktiskt väldigt enkel bara man har rätt utrustning Lite bastsnöre (eller liknande) och pärlnålar som jag satt i rosorna
    det man kan tänka på är att lägga alla stjälkar i en spiral så alla kan suga upp vatten och ovkså sätta den översta rosen lite längre upp och sen lite längre och längre ner så blommorna formar en halv boll istället för en platta

  • Äppelkärna

    Lägg gärna ut en bild efter ditt bröllop på den "riktiga" brudbuketten så man får se hur den blev! Glad

  • Iseika

    Kanonfin! Jag har inte ens beställt min än och har 18 dagar kvar. Kanske får göra den själv jag också

  • Sofie76

    Jättefin bukett! Ser ungefär ut som den jag vill ha fast min skall gå i rosa. En lite fråga, de pärlorna i de gula rosorna i mitten, var har du fått tag i dom?

  • MiaSKPG

    jag har köpt dom från wedshop.   pärslorna i de gula rosorna hette "diamantnål"

  • MrsT2011
    MiaSKPG skrev 2011-05-07 08:16:11 följande:
    jag har köpt dom från wedshop.   pärslorna i de gula rosorna hette "diamantnål"
    Underbar bukett, du är superduktig!

    Jag har också beställt från wedshop, akryl-diamanter (fusk i hårdplast alltså) till bordsdekorationerna och äkta svarowski-strassnålar till brudbuketten. Vilka beställde du? Dina ser blingade ut som svarowski men fanns det riktiga i den storleken?? Mina svarowski är jättesmå, bara 4 mm breda.
  • IdaPierre

    Åååå den va ju jätte fin. en fråga :)  Hur många rosor har du använt??

  • MiaSKPG

    Det är bara plast-diamaner

    Jag ska ha 30 rosor i på bröllopsdagen men här är det bara 29 =P En gick av under arbetet.

  • Sofie76
    Sofie76 skrev 2011-05-06 15:32:02 följande:
    Jättefin bukett! Ser ungefär ut som den jag vill ha fast min skall gå i rosa. En lite fråga, de pärlorna i de gula rosorna i mitten, var har du fått tag i dom?
    Tack!
Svar på tråden Gjorde min bukett på prov!