• Anonym

Bestman stötte på mig!!!

Min älskling har en barndoms kompis som han tycker väldigt mycket om. Han ska vara bestman. De brukar inte umgås och jag har inte träffat den gamla kompisen så mycket,  men nu inför bröllopet så har vi träffats mer och planerat.
    En kväll var vi ett gäng som var hemma hos oss och hade lite fest.
    Jag blev helt chockad när bestman stötte på mig. Och jag är helt säker på att han gjorde det, det var inget jag inbillade mig. Det var4 inte mycket, men helt klart där. Ingen annan såg det, fast jag berättade det för min kompis och hon hade också uppfattat att han var lite på mig. Jag vill inte berättta det för min man för han kommer att bli så ledsen, jag vet att han värdesätter och ser upp till vännen jättemycket. Samtidigt så känner jag sånt äckel för kompisen, fattar inte hur man kan vara så dum i huvudet. Har nån varit med om nåt liknande? Skulle var kul att få kontakt med nån i liknande situation.

• Svar på tråden Bestman stötte på mig!!!
  • Aniara4

Jag tycker du ska berätta! Hur skulle du själv känna om din förmodat nära vän stötte på din blivande? Skulle du inte heller vilja veta om det så att du kan bygga din relation till kompisen på verkligheten och inte hurdan du tror att hon är?

• Anonym

Jag är övertygad om att öppenhet och ärlighet är det absolut bästa i en relation, så jag hade talat om det för partnern.
    Såna saker, som man upplever som obehagliga ska man dela med sin partner tycker jag,,, för då är man två som kan stötta varann!

• Josse770

Jag tycker att du berättar för din blivande men kanske att du ska prata med hans best man först. Mest så att alla inblandade vet vad som händer så att det inte blir mer bråk än vad det behöver bli.

Man behöver juh inte så mycket mer stress än vad det redan är att gifta sig...

• 1995 11 17

Jag hade berättat för min blivande vad hans best man gjort. Jag skulle ALDRIG vilja ha honom inblandad i mitt bröllop, gäst kanske han skulla kunna få vara men inte med i brudföljet. Och så falskt mot din blivande av hans kompis känner jag.

Men kanske, kanske är han en sån killa som är på det sättet så att andra uppfattar det som att han stöter på en. Min blivandes bästa vän är en sån typ av kille, nu har jag ju kännt honom i drygt 15 år så jag är van och det är inget jag tänker på längre men i början när jag lärde känna honom blev jag ju lite paff av hur han kunde göra mot både mig och andra tjejer. Men han bara är så och menar inget med det.

Enligt mig är det alltid bäst att prata om allt, framförallt med den man har för avsikt att dela resten av livet med.

• Zelmah

Det är nog bra att berätta det. Men tänk också på att man kan missförstå sådana signaler. Du säger att du inte känner honom så väl... vissa personer är ju väldigt flirtiga av sig utan att mena något alls med det utan de bara är sånna mot folk utan att lägga nån särskild avsikt bakom det. Jag menar inte att det är ok att flirta med folk hejvilt och att flirta med kompisens blivande fru är ju inte precis särskilt smidigt eller ok mot vederbörande o kompisen. Jag tycker att du ska tala om för bestman hur du upplevde situationen och fråga vad som är grejen och att du inte tycker att det är ett ok beteende. Tala även om för din man, nu handlar det ju ändå om en nära vän till honom så då tycker jag att han bör få höra om det. Han lär väl också känna killen ordentligt och vet hur han är annars i sociala sammanhang. Alternativt så tar du ett snack med bestman och talar klart och tydligt om för honom om nåt liknande inträffar igen så talar du om det för din man direkt, då har han chans att tänka efter och fatta att en "oskyldig flirt" kanske inte är ok och att det inte uppskattas av dig o förmodligen inte av hans vän heller. Han kommer förmodligen aldrig att upprepa det om du markerar allvaret. Fattar han inte då får han bita i det sura äpplet.

Men en sak som jag tycker är lite lustig det är att många verkar övertolka ett trevligt beteende och schysst bemötande som en flirt eller att nån stöter på en (nu menar jag absolut inte att så är fallet här, men många killar som jag känner tror att en tjej flirtar med dem bara för att de är trevliga och intresserade av vad han säger) I så fall skulle ju jag flirta med typ alla... min man kan typ tro att en kassörska som är trevlig, ler och är väldigt serviceminded flirtar med honom. Eller om det är en fest och man hamnar i djupa samtal och lyssnar intensivt och pratar mkt med en person så tror folk att jag flirtar med personen, men jag tycker bara om att träffa människor o diskutera o samtala... många blir ju mer intensiva av alkohol med. Men självklart är det skillnad om man gör små fysiska närmanden o liknande.. då skulle jag med tolka det som flirt. eller om man viskar oanständigheter i örat på folk, en kille viskade i mitt öra att han ville slicka upp mig i brygga, det talade jag självklart om för min man, det var ju definitivt cross the line jämfört med att stå och snacka politik med någon.... haha..

Men som jag ser det har du två alternativ och det är att snacka med dem eller sopa det under mattan och avfärda det som en engångsgrej där det vara alkohol med i bilden. Men du är ju uppenbart upprörd över det hela och då är det kanske bätte att ta bladet ur mun så att det inte upprepas.

Min m2bs gamla vän stötte på mig en gång för många år sedan och kysste mig på en efterfest. Jag talade om det för min m2b. De är inte tighta polare längre om man säger så...de var visserligen inte bästa vänner när det hände men de hade varit väldigt nära vänner en gång i tiden men träffades inte så mkt längre. Denna polaren var en sån som hade varit otrogen flera gånger förut mot sina flickvänner och hade även flickvän då han stötte på mig. Men de är gifta nu och har ett barn. Vi var inte bjudna på deras bröllop och de är inte heller bjudna till vårt...

• Anonym

Vår bestman raggar rätt friskt på mig när han är full. Inte bara mig, men kanske lite extra på mig. Det har gått så långt att han börjat kyssa mig på halsen etc. Det gör han inte när han är nykter. Så har det varit länge, jag vet att han har ett gott öga till mig. Samtidigt har jag markerat var gränsen går och håller stenhårt på den (men den respekteras inte alltid). M2b är fullt medveten om detta, litar inte på bestman när det gäller detta, men litar på mig utan tvekan. Prata med din blivande, det är jobbigt med hemligheter och du ska inte behöva bära på bestmans hemligheter, när du är oskyldig. Om du å andra sidan inte tycker att det känns alltför jobbigt, kanske det är onödigt att röra upp känslor... Det beror på hur mycket det här påverkar dig tycker jag. Känns det som en jobbig hemlighet ska du berätta, är mitt råd.

Svar på tråden Bestman stötte på mig!!!