• litennyfiken

Frisören till hotellet, eller bruden till frisören?

Vid bröllopet kommer jag och min fästman kommer att bo i en underbar svit fredag-söndag och vigseln sker på lördag eftermiddag, följt av middag. Vi valde att vara på hotellet redan från fredag bland annat för att det skulle kännas konstigt och tråkigt att träda i bröllopsklädseln hemma innan vigseln, och för att hinna bo in oss och få dit packningen och liknande.

Nu funderar jag på hur det är bäst att göra med mitt hår. Jag har inte bokat frisör ännu och funderar på om jag ska boka för att frisören ska komma till hotellet och fixa uppsättningen där, eller om jag ska ta mig till frisören?
    Hur gjorde ni/ska ni göra? Vilka råd kan ni ge?

Tack på förhand  

• Svar på tråden Frisören till hotellet, eller bruden till frisören?
  • ClaraH

Det som skulle vara viktigast för mig är vilken frisör det blir, sedan skulle det nog inte spela så stor roll om hon kom hem till mig eller inte. Jag har valt en frisör som kommer hem till mig, och det känns bra för tidsplaneringens skull, lite jäktigt att åka iväg, men å andra sidan hade det varit skönt att komma ifrån hemmet en stund för det kommer vara mycket stress där misstänker jag. Ni har ju redan valt bort att vara hemma, så för er kanske det blir mysigast att vara på hotellet, men som jag skulle jag tycka att det var viktigare med vilken frisör det blir än var man är någonstans.

• Ronja8

Jag och mina tärnor kommer göra sig i ordning hemma hos mig. Min frisör bor 25 mil bort, ja jag vet, ganska långt att åka, men hon är så bra så det är värt det. Hon kommer i alla fall hem till mig och fixar hår och smink. Både för och nackdelar med att vara hemma. Ska mest försöka hålla bröllopsnerverna på plats Skäms, får se hur det går. Blir väl att andas i en papperspåse annars. Tungan ute

• Amejuli

Jag skulle precis som ClaraH sa valt den frisör jag ansåg passa mig bäst i första hand. Sen om den frisören kunde komma hem till mig så skulle det vara ett stort plus i kanten då jag skulle tycka det var skönt att slippa en extra vända.

I mitt fall har jag sådan tur att min bästa barndomsvän är både frisör och make up-artist och hon kommer därför att komma hem till mig kvällen innan och sen sova över och hjälpa till med alla förberedelser. Känns bra!

• 2011bröllop

Jag kommer att få håruppsättningen o smink på hotellet  så slipper man stressa runt o kan njuta lite extra av dagen !!!!! 

Svar på tråden Frisören till hotellet, eller bruden till frisören?