• Matilda Bäcker

Nutrilett Quick-start 5 dagar

Hej!

Jag har tänkt minska lite i vikt till bröllopet. Inte för själva viktens skull egentligen, jag ligger inom rätt BMI-spann (normalviktig) utan mer för måttens skull. Är nervös att inte komma i klänningen då det var länge sedan jag köpte den, och känner mig allmänt pluffig, framförallt runt magen och i ansiktet.

Tänkte prova Nutrilett Quick-start som ska vara en kur på 5 dagar. På fredag är det nämligen dags att göra sista provningen på klänningen..
    Någon som testat denna kur? Funkar den? Tror ni den funkar även fast jag har ett normalt BMI?

Jag vet att om man ska gå ner i vikt ska man göra det långsiktigt och ändra kost och bla bla bla. Och jag har gjort det förut och vet att det funkar. Men nu finns ingen tid, klänningen ska som sagt provas för sista gången på fredag och det är bara en dryg månad kvar till själva bröllopet. Därför behöver jag "panikbanta" lite, bara för att bli av med ett par kilo eller så. Leva sunt på lång sikt får jag göra efter bröllopet

• Svar på tråden Nutrilett Quick-start 5 dagar
  • JoR

Hej! Jag har också provat det dietpaketet. Under den första veckan gick jag ner 3.6 kilo, så är det en snabb lösning som man söker så kan jag rekommendera denna. Dock så smakar ju inte allt jättebra... Vaniljdesserten och ostpastan lämnar övrigt att önska, men i övrigt så är det faktiskt helt ok. Ett tips är att vara snabb med buljongen när man börjar bli hungrig, så håller man humöret uppe!

Lycka till! 

• Matilda Bäcker
    JoR skrev 2011-04-24 20:44:15 följande:
    Hej! Jag har också provat det dietpaketet. Under den första veckan gick jag ner 3.6 kilo, så är det en snabb lösning som man söker så kan jag rekommendera denna. Dock så smakar ju inte allt jättebra... Vaniljdesserten och ostpastan lämnar övrigt att önska, men i övrigt så är det faktiskt helt ok. Ett tips är att vara snabb med buljongen när man börjar bli hungrig, så håller man humöret uppe!

Lycka till! 
    Tack för ditt svar! Antar att det finns nån beskrivning med där det står hur man ska göra, när man ska äta vad etc?
    Är det tillåtet att äta frukt eller nåt ifall man blir hungrig/sugen emellan? Eller gäller det att dricka vatten bara och tänka bort att man vill äta nåt?
Svar på tråden Nutrilett Quick-start 5 dagar