• BomBom

Första provdukningen! Feedback och tips, tack! :-)

Första provdukningen gjord nu men jag skulle gärna behöva lite feedback på den! Vad säger ni? Vad gillar ni och vad kunde jag gjort annorlunda? Servetterna får inte vara för nära löparen eftersom de inte har riktigt samma gröna nyans och på tallrikarna kommer förmodligen förrätten redan stå uppdukad så där kan jag inte lägga nåt.. Om ni inte ser det så är de där papperstussarna i ljuslyktorna egentligen ljuslila nejlikor med brudslöja runt.. Hur ska jag sätta bordsplaceringen?? Jag har både grönt och lila papper kvar, hade en fundering på att skriva ut en enfärgad bild (grön eller lila) på varje gäst och sätta namnet efter med vart ska jag få plats med den?? 

All kontruktiv kritik är hjärtligt välkommen!!

• Svar på tråden Första provdukningen! Feedback och tips, tack! :-)
  • 2011bröllop

Fint men jag hade nog satt en liten aning högre blommor i vas eller något istället  så det blir lite nivåskillnad men inte för högt   får inte vara så det stör när folk ska prata över bordet.
    Bordsplaceringen kan du sätta upplutad mot glasen tex  i lilla .Glad

• EllaBella

Jag tycker inte det är så fint med servetter i vinglasen, blir lite barnkalas-känsla i mina ögon. Jag hade hellre satt servetterna i servetteringar vid besticken. Att det är olika nyans på löpare och servett gör inget, tycker jag.

Bordsplaceringen hade varit fint att sätta på glasen, i lila papper. T ex en fjäril

• Millemoj
    EllaBella skrev 2011-04-24 07:44:32 följande:
    Jag tycker inte det är så fint med servetter i vinglasen, blir lite barnkalas-känsla i mina ögon. Jag hade hellre satt servetterna i servetteringar vid besticken. Att det är olika nyans på löpare och servett gör inget, tycker jag.

Bordsplaceringen hade varit fint att sätta på glasen, i lila papper. T ex en fjäril

Håller med ovanstående om att du kan lägga servetterna vid tallriken istället - blir en "renare" dukning då. Men tycker inte att blomsterarrangemangen behöver vara mycket större - jag tycker om när de inte "tar över" utan istället smälter in i dukningen.

Placeringskortet på bilden är jättefint - det hade jag definitivt kört på. Annars kan du ju göra så som du hade tänkt och då enkelt placera namnen vid vinglasets fot.

Dukningen ser jättefin ut - men jag tycker att det saknas något i den lila nyansen - det gröna tar liksom över lite för mycket - men det kanske blir mindre påtagligt när servetterna ligger bredvid istället för i glasen.

Prova dig framFlört
  • Debe

Jag skriver som jag skrev i en annan tråd; lite diamantkonfetti utstrött vore fint. Du kan göra egna servettringar av toarullar och ha dem som bordsplacering. Du kan klä dem med vad som helst, tex ditt lila papper. Lycka till!

• wiii
    Debe skrev 2011-04-24 13:37:37 följande:
    Jag skriver som jag skrev i en annan tråd; lite diamantkonfetti utstrött vore fint. Du kan göra egna servettringar av toarullar och ha dem som bordsplacering. Du kan klä dem med vad som helst, tex ditt lila papper. Lycka till!
    ett annat sätt att göra enkla och billiga servettringar är att köpa lite bredare siden/organza-band, som man sen klipper av i lagom längd och limmar ihop ändarna på, klart!
  • 2011bröllop

Ja gud vad fina dom placeringskorten var !!!

O ja håller med om servetterna 

• BomBom

Tack snälla ni för alla svar! En liten fråga angående servetter och servettringar: vart lägger man dem då? Bredvid besticken då eller? Men vart ska jag lägga fesrprogrammet då? Provade lite sådana varianter men allt kändes väldigt uppradat ut bredvid tallriken då.. Och som sagt kan jag inte lägga det på tallriken eftersom förrätten redan kommer stå framdukad..

• EllaBella

Antingen kan man lägga servettringarna brevid besticken eller på bilden nedan är en annan variant

Festprogrammen kan vara snyggt att ställa upp

• BomBom

Tack snälla ni för alla tips och idéer!

Nu har jag gjort en ny provdukning! Kommentera gärna den också och dela med er av era åsikter! Jag tyckte precis som ni att det inte kändes helt hundra med servetterna i glaset, men visste inte hur jag skulle vika dem för att få plats med dem eftersom tallriken som sagt kommer vara upptagen. Så nu hamnade de helt enkelt under festhäftet..

Lappen som knytits på glasen kommer att vara bordsplaceringen och på det vita kommer det att finnas namn och bild på gästen i grönt (som bilden på oss på festhäftet). Alla detaljer är inte klara än som ni kanske märker, det vita "bandet" på festhäftet kommer gå hela vägen runt mm.. 

Jag la bara dit lite vita stenar på löparen här men hoppas nog kunna hitta sånna där låtsasdiamanter eller liknande till bra pris. Ska till Ullared snart så jag hoppas hitta nåt där. Nån som vet nåt annat billigt ställe annars?

Tanken är ju så klart att alla platser ska se ut ungefär som den närmaste till vänster...
  • Amejuli
    BomBom skrev 2011-04-26 21:51:19 följande:
    Tack snälla ni för alla tips och idéer!

Nu har jag gjort en ny provdukning! Kommentera gärna den också och dela med er av era åsikter! Jag tyckte precis som ni att det inte kändes helt hundra med servetterna i glaset, men visste inte hur jag skulle vika dem för att få plats med dem eftersom tallriken som sagt kommer vara upptagen. Så nu hamnade de helt enkelt under festhäftet..

Lappen som knytits på glasen kommer att vara bordsplaceringen och på det vita kommer det att finnas namn och bild på gästen i grönt (som bilden på oss på festhäftet). Alla detaljer är inte klara än som ni kanske märker, det vita "bandet" på festhäftet kommer gå hela vägen runt mm.. 

Jag la bara dit lite vita stenar på löparen här men hoppas nog kunna hitta sånna där låtsasdiamanter eller liknande till bra pris. Ska till Ullared snart så jag hoppas hitta nåt där. Nån som vet nåt annat billigt ställe annars?

Tanken är ju så klart att alla platser ska se ut ungefär som den närmaste till vänster...
    Åh, det gjorde verkligen jättemycket när man fick se ett mer "riktigt" festprogram och placeringskort till. Mycket bättre med servetterna också. Riktigt fint.

Mitt tips på billiga stenar, konfetti och liknande är tradera. Jag har köpt bland annat pärlhalvor därfrån. Fick tre stora påsar för 69:- Finns många bra säljare och massa olika saker.

Lycka till!
  • Zelmah

sök på Tradera på dekoration eller "diamant konfetti" (ja särskrivet, det gör alla säljarna, antagligen för att få fler träffar på separata ord...)  det finns massa olika säljare och det är väldigt billigt.

• BomBom

Ja där fanns ju endel! Men hur mycket behöver man?? Finns ju påsar mellan typ 100st och 12 000st.. :-S Nån som kan rekommendera någon speciell säljare?

• thean

Hej!

Jag skulle inte lägga servetten under festprogrammet. Men håller med föregående talare om att inte ha dem i glaset... Kanske kan du rulla dem och lägga snett över tallriken? Med ett lila band om... eller ska förrätten stå framme?

Tror du inte namnlappen kommer att "störa" när man dricker? Har inte testat men den är ju rätt stor för att sitta på glaset? Kan man ha över foten på vinglaset?

Jag tror jag kommer att rulla mina servetter, knyta ett organzaband runt i "vår" färg och sedan göra ett rätt cleant namnkort och sticka fast vid bandet ... Men jag gillade fjärilen med! Hur sätter man fast dem?

Lycka till! =)

• Linda1987

Jag har köpt mycket diamant konfetti från Tradera, jag kan säga att 100 st låter mkt, men den påsen är såå liten. Så jag skulle satsa på 12000 direkt om jag vore du :) beroende på hur mycket ni vill strö ut och hur många gäster ni kommer ha, dvs hur många bord det ska strös på.

Svar på tråden Första provdukningen! Feedback och tips, tack! :-)