• Fru Pippi

Förslag på lite roligare vals

Hej! Finns redan tusen trådar i ämnet men nu kommer en till. Jag har inte hittat "den" låten till vår första dans/vals och tänkte härmed be om tips på låtar. Det måste inte nödvändigt vara en vals (även om min m2b är riktigt haj på vals) men jag vill att den ska kännas som "vår". Tyvärr har vi inge låt som är riktigt vår sång. Vi vill gärna ha någon lite glad, poppigare låt. Vad tror ni?

• Svar på tråden Förslag på lite roligare vals
  • Iku

Kaizers Orchesters Hjerteknuser är jääättefin, poppig, kärlekig och går att valsa till! Vi kommer ha den som en av de första låtarna att valsa runt till :)

• Salat

Vi skall valsa efter Thats Amore/`Dean MartinSolig

• Fru Pippi

Åh, tack för tipsen! Kul med lite alternativ!

• Bobby

Rolig vals. Jo det är ju frågan vad som kan vara roligare än att ha en fin vals på sitt bröllop. Jag är ju lite konservativ (men inte framtidsfientlig, märk väl) så jag gillar ju när det är den här tretakten som får börja ett bröllop. Kan även paret dansa vals så kommer det att vara ett trevligt minne som många kommer att komma ihåg länge länge...

Om det är ett sommarbröllop så är ju Taube en oslagbart kort, t.ex. Calle Schewens vals, Drömmen om Elin, Sjösala vals (tro mig, det kommer garanterat att flörta med det äldre gardet på festen Flört ).

Andra förslag:
    Dean Martin som Salat rekommenderade är en bra jazzig vals.

Klassiskt Winervals
    An der schönen blauen Donau är ju en pampig Wienervals som är vacker. 
    Shostakovich Second Waltz .

Modernt.
    Chayanne med Tiempo de vals gillar jag.
    Stefan Andersson med Bröllopsvals är också fin.
    Sonja Halden/Shirley Clamp har ju gjort en del låtar med modern prägel.

Men i stort sett kan man idag dansa till vad som helst (ett par ville ha Metallica Nothing else matters och det gick hur bra som helst!). Jag brukar tycka till och säga att den ändå skall betyda något för brudparet.

Lycka till!

• SloveP

Caribbean Blue av Enya!! Klockren valsarlåt!

• mala5

Vi ville oxå ha något lite roligare så då valde vi "Just idag är jag stark" med Kenta....går att dansa vals till!

• Fru Pippi

Hej! Tack alla för era fina förslag! Jag uppskattar dem verkligen. Efter mycket dividerande blir det "Nothing else matters" med Metallica på min m2b:s begäran. Han älskar Metallica. Jag ville helst ha en annan låt men han menade att jag fått välja de flesta andra låtar under vigseln så jag böjer mig! :) Man får väl kompromissa lite! Återigen, tack  alla för er input!

• Bobby
    Fru Pippi skrev 2011-05-01 20:45:45 följande:
    Hej! Tack alla för era fina förslag! Jag uppskattar dem verkligen. Efter mycket dividerande blir det "Nothing else matters" med Metallica på min m2b:s begäran. Han älskar Metallica. Jag ville helst ha en annan låt men han menade att jag fått välja de flesta andra låtar under vigseln så jag böjer mig! :) Man får väl kompromissa lite! Återigen, tack  alla för er input!
    Hej igen!

Ett tips - iom Metallicas Nothing else matters går i moll och kan bli lite tung och dyster (då den är ganska lång också) och då kan dra ner stämningen - kör en "riktig" vals som låt nummer två när (förhoppningsvis) föräldrar och släkt kommit ut på dansgolvet - garanterat succé! (Drömmen om Elin kanske...)

Lycka till!
  • Fru Pippi

Fasiken, jag som var så glad igår att låt var vald och att sambon var nöjd. Nu är han livrädd och vil inte ens träningsdansa med mig i köket. Han får helt panik. Jag ser det i hans ögon och han är helt stel i kroppen. Han blir bara sur när jag försöker prata om det. Vad ska jag göra???

Svar på tråden Förslag på lite roligare vals