• SofDan
    Äldre 21 Apr 17:44
    5427 visningar
    31 svar
    31
    5427

    Gur mycket fick ni för 25.000kr?

    Ja som rubriken lyder, hur mycket fick ni för det, alltså vad räcker det till?
    Jo jag vet att det beror på hur dyrt/billigt man vill ha det osv.
    Men bara på ett ungefär.
    Vi planerar inget bröllop, än. Vi ska gifta oss när ekonomin tillåter men nu råkade det på lite olika sätt
    lyckligtvis bli så att jag har ca 25.000kr på sparkontot i sommar så man kan ju börja planera lite då kanske. :)

  • Svar på tråden Gur mycket fick ni för 25.000kr?
  • Kattpo­et
    Äldre 21 Apr 18:04
    #1

    Vi gifte oss för 10 000 kr.   Man kan klara sig på 25 000 , visst är det er dag och allt sådant och visst man gifter sig bara en gång ( i mitt fall två) och det   men man måste ju klara morgondagen med.

    Vill du gifta dig så kan du klara  dig med det du har nu, rätta bara dina drömmar efter plånboken. 

  • Aniara­4
    Äldre 21 Apr 18:33
    #2

    Den stora kostnaden för oss är lokal och mat, så börja med att titta på det - kan ni tänka er färre gäster och/eller enklare förtäring är ni hemma!

  • Pinkgr­ape
    Äldre 21 Apr 18:34
    #3

    Vi får hela vårt bröllop för 20 000kr, exklusive mat och alkohol. Allt annat är inräknat i den kostnaden.


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • wiii
    Äldre 21 Apr 18:44
    #4

    Du får säkerligen ett riktigt fint om än enkelt bröllop för dom pengarna :)
    Vi räknar på ca 30 000.
    60 gäster som vi bjuder på både mat och dryck.
    Lokalen kostar för oss 7000 så det är ju en post som man kan få mycket billigare om man vill. 

  • Kattpo­et
    Äldre 21 Apr 19:53
    #5

    Vår lokal var den bydgegården och eftersom hans familj bor där kostade det endast 500 kr.  
    Många byalag har en lokal att hyra ut, ibland är det  i en skola och ibladn i en gammal herrgård.

  • Pinkgr­ape
    Äldre 21 Apr 19:58
    #6

    Är man inte så jättemånga, så finns det ju ibland väldigt fina kvartersgårdar man kan hyra. Ofta till en väldigt billig peng. Har man inte en där man själv bor, så kanske någon i släkten eller någon av vännerna har och kan hyra :)


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • SofDan
    Äldre 21 Apr 19:59
    #7

    Jag tror att lokalen till kyrkan vi tänkt oss hyrs ut gratis, tror som sagt. Mat tänker vi göra själva och sparar väl lite slantar där.

  • Gottbl­åbär
    Äldre 21 Apr 20:06
    #8

    Tror de kommer gå på ca 30 000 kanske, men ska ni göra maten sjäva tror jag absolut ni klarar er på 25 000. Ni får surfa in här mkt för då kan man få massa tips på billga saker.
    Maten är nog den största posten, vi har en kock som ska göra vår mat, men de går ändå på 5-6000 tror jag för 60 personer. Sen akohol köper vi från tyskland.
    Sen kolla runt i bekantskapskretsen där kan man spara in en massa pengar på folk som kan olika saker och kan hjälpa till.


  • SofDan
    Äldre 21 Apr 20:09
    #9

    Jo mat och dryck känns verkligen som största kostnaderna, nu har vi ju möjlighet att spara lite mer än dessa 25 men det är ju en del som ska handlas också. Just det här med kläder också och om man ska ha tärnor och deras klädsel. Har en syster neråt i landet så möjligheten att handla alkohol från Tyskland finns och det är ju toppen!


    Ni som har bröllop som gått/går på ca 30.000kr har ni gjort mycket själva? Har ni fått spara in på kläder och sånt eller har ni kunnat få det ni vill?

  • Kattpo­et
    Äldre 21 Apr 20:17
    #10

    Um... så fick inte jag som jag ville som gjorde för 10 000kr?

    Vi hade catering, det enda jag gjorde själv var  tårtan men det var mest pga allergier och mitt hår, blommor med eftersom jag är allergisk emot starka dofter. 

Svar på tråden Gur mycket fick ni för 25.000kr?