Vilsen...
Nu är jag helt vilsen....igen....
Har nu planerat bröllopet i sex månader och vet precis hur vi ska ha det men har på senaste tiden blivit tveksam till om det är detta jag/vi vill!
Vi har planerat att ha ett litet bröllop med bara närmaste släkten o sedan en trerätters middag.
Blir ca 35 personer.
Saken är den att jag läste en tråd här på forumet om flera som åkte i väg utomlands och gifte sig för att de kände att det var DERAS DAG, DERAS BRÖLLOP! Varför passa upp på 35 personer på sin egen bröllopsdag om ni förstår vad jag menar? Precis så känner jag också!!!!! Vi är inte så särskilt tajta alls i vår släkt, alla blir säkert glada för att vi gifter oss men det gör dem varken till eller från egentligen. Varför ska vi då lägga ner en massa pengar o planering på dem samt se till att de är nöjda på VÅR BRÖLLOPSDAG!? Vi har en ny liten ìdè om att bjuda alla vi vill ska komma + all släkt vi vill ska komma( ca 80 personer) till bröllopet o sedan bjuda på massor med champange o tårta hemma i vår trädgård o sedan sticka på vår bröllopsresa på kvällen direkt. Vi hade tänkt vänta en vecka.
Är detta sniket tycker ni? Är det bättre at ha traditionell middag? Vi har ju inte råd med middag till alla vi känner- vi tycker ju egentligen att det viktigaste är att vi blir gifta men det vore väldigt kul om alla våra vänner o släktingar kunde vara med!
Hoppas ni förstår mitt lite luddiga inlägg...