• Julibrud2011

Brudskål!

Undrar om någon kan ge lite tips på brudskål!
    Tycker inte själv (varken jag eller min sambo) att mousserande smakar särskilt gott, mest något man tvingar sig själv att dricka på tex nyår eller bröllop man vart på...

Därför känns det så där att ha det på vårt eget bröllop, samtidigt känns det ju som att det hör till.
    När vi sen började räkna på att det skulle kosta närmare 3000 kr, då kändes det alldeles bortkastat, pengar vi hellre lägger på nånting annat!!

Vad tycker ni? Förslag någon !?!

• Svar på tråden Brudskål!
  • Darling Daisy

Vi gillar inte heller champagne eller mousserande vin så värst bra. Funderar på en god cider, pommac eller ett gott bål att skåla i.

• Pinkgrape

Vi ska skåla i Icas eller Coops egna alkoholfria äppelcider :)

Dels för att vi inte har budget för något dyrt, för att ingen av oss gillar vin/champange eller liknande, för att jag inte dricker alkohol överhuvudtaget egentligen och för att det kommer vara flera barn närvarande och vi vill att de ska kunna vara med och dricka också :)

• zvartaliljan

Vi ska skåla i Sangria Dels för att sambon är sydamerikansk och dels för att det är GOTT också. Jag bara avskyr champagne...smakat det bara en gång på min student och kräktes direkt (och nej, inte för att jag var full) av alla bubblorna.
    Sen tycker jag inte om vin särskilt mycket heller, så en god sangria där man inte känner vinsmaken så jättemycket passar oss båda bra och jag tror gästerna kommer uppskatta det också. Vi ska ha sangria stående ute på borden under middagen med utöver öl, vin och cider.

• Loche

Gud så skönt att höra att det är fler som inte gillar champagne! :D Jag har åxå suttit och funderat på vad man kan ha istället,,, bra tråd detta! :)

• helsingebrud

Kan annars rekommendera Berry från systembolaget

Kostar ca 50:-
    ett fruktigt vitt mousserande vin med färska jordgubbar i

Romantiskt och supergott!

• Chicita

Vi kommer ha ett rött "mousserande" (så kallat "spritzigt" ) vin.
    Kostade 49:- flaskan och var godare än förväntat.

Annars är jag inte mycket för mousserande vin. Det enda i den changern jag dricker är Moët et Candon och det kostar ju multum då det ska vara riktig champagne Obestämd

Så jag är så glad att jag har hittat något som funkar för oss Skrattande

• Sandrina

Vi har hittat en ny sorts cider från herrljuga, dom firar 100 år och kommer med en ny jubileumssmak varje kvartal. Just nu är det päron cider med smak av ros, en röd/rosa dryck som vi kommer lägga en färsk jordgubbe i. Lagom festligt tycker jag! :)

• solros
    Pinkgrape skrev 2011-04-19 13:21:16 följande:
    Vi ska skåla i Icas eller Coops egna alkoholfria äppelcider :)

Dels för att vi inte har budget för något dyrt, för att ingen av oss gillar vin/champange eller liknande, för att jag inte dricker alkohol överhuvudtaget egentligen och för att det kommer vara flera barn närvarande och vi vill att de ska kunna vara med och dricka också :)
    Vi ska också skåla i coops cider, men päron ;)
  • Pinkgrape
    solros skrev 2011-04-19 14:28:20 följande:
    Vi ska också skåla i coops cider, men päron ;)
    Haha ja, se där :D Vi valde äpple bara för att jag tycker bättre om den :P
  • Syrinx

Vi ska visserligen ha mousserande, för att både min blivande och jag fullkomligt älskar det, men jag kan ändå tipsa om fransk, torr cider. Fantastiskt gott och inte alls så sött som den mesta svenska cidern, faktiskt är det som en helt annan dryck. Här är en länk till Systemets sortiment av fransk, torr cider:

www.systembolaget.se/%2fSok-dryck%2f?&searchview=All&exkluderakosher=False&exkluderaretsinerat=False&groupfiltersheader=Default&excludesvalues=False&excludesvalues=False&filters=varugrupp%2c&action=search&varugrupp=Cider#searchview=All&land=Frankrike&varugrupp=Cider&produkttyp=Torr+och+halvtorr&excludesvalues=False&groupfiltersheader=Default&filters=varugrupp,produkttyp,land,&action=search 

Svar på tråden Brudskål!