• Mirjami

    Behöver inte vara säsongsbetonade blommor.

    Så många oroar sig över att få tag på säsongsbetonade blommor så man vet att de verkligen finns och så det blir billigare.
    Men jag har många gånger kommenterat hos andra att man inte måste köpa äkta blommor. Jag ska själv binda min bukett med oäkta blommor från www.artflowers.se. Då slipper man oroa sig för att blommorna inte finns och du kan få billiga liljekonvaljer mitt i smällkalla vintern om du vill.
    Man slipper också oron om vatten, fläckar från pollen, stjälkar med mera. Blommorna ser oerhört äkta ut, orkidéerna synade jag enormt noga och de var otroligt verklighetstrogna.
    Liljorna kunde man se på nära håll på fästena i stjälken att de var oäkta, men det syns ju inte i en bukett!
    Gräs och sådant som är lite ömtåligt går inte av lika lätt om det är oäkta.

    Själv ska jag ha silvertråd med lite pärlor och några orkidéer på som lindas kring murgröna och gräs som hänger. Det hade inte gått med äkta, för de orkidéerna hade lossnat för enkelt. Oäkta kan du fästa lite våldsammare och mer rejält.

    Och till det bästa- Du har kvar buketter för evigt och slipper slänga tusenlappar på konservering- som ändå många blommor inte klarar! Något att ställa fram på bordet när ni firar årsdag kanske?

  • Svar på tråden Behöver inte vara säsongsbetonade blommor.
  • shakynose

    Själv är jag allergisk mot fuskblommor. Iallafall så länge som de utger sig för att vara äkta blommor, jag har inget emot alternativa buketter som broschbuketter t.ex. Men det är ju bra att du har hittat ett alternativ som passar dig!

  • Loche

    Dom är jättefina och ser verkligen naturtrogna ut! Och idén är kanonbra och praktisk,,, men för min del bär det mig så emot att ha konstgjorda blommor mitt i sommaren! Det är nog jag som är fånig, haha!

  • Mirjami
    Loche skrev 2011-04-19 10:43:12 följande:
    Dom är jättefina och ser verkligen naturtrogna ut! Och idén är kanonbra och praktisk,,, men för min del bär det mig så emot att ha konstgjorda blommor mitt i sommaren! Det är nog jag som är fånig, haha!
    Ja, jag förstår att alla inte gillar idén. För mig handlar det mest om att slippa allt bestyr kring det och liljor som är min absoluta favoritblomma har en tendens att pollinera av sig. Och så är den giftig! Sen så är jag en slarver så jag LÄR sätta mig på den någon gång under dagen eller lägga ifrån mig den på olämpligt vis för att hålla levande blommor fina. På tårtan ska vi också dekorera med fusk, detta pga giftet dock. Ville ha riktiga med konditorn sa blankt NEJ till det. Fast på borden och så kommer det vara äkta däremot. Det finns dock doftallergiker i min familj så liljorna kan ej vara fullt utslagna vid dekorationerna då de luktar för starkt. Men inget, absolut inget får mig att frångå min älskade blomma! Och då måste det bli fusk!
Svar på tråden Behöver inte vara säsongsbetonade blommor.