• Emblas Mamma

    Suck!!! =) =) Vad tror ni denna kostar??

    vad tror ni denna underbara bukett kostar - i MINDRE form? :)

    Jag är fullkomligt föräldskad i den! Det är åtminstonde massa rosor i, en av de lätta blommorna att få tag i antar jag..



  • Svar på tråden Suck!!! =) =) Vad tror ni denna kostar??
  • Loppansson

    jaaaa, den var verkligen vacker!!!! Himmel!! Tyvärr har jag ingen aning om kostnaden, jag  har beställt en "liknande", droppe eftersom jag är väldigt lång så blir droppen oxå ganska lång. Rosor och pioner har jag i min, rosorna är av lite udda art och 3 olika sorter. Min kommer att kosta runt 2500 kr.

  • Humlan66

    Jag TROR att även om du gör den i mindre form så går det loss på ca 2000 kr iaf.Både blommor och arbetskostnad lär sken iväg med den där. men OJ så vacker . Vart har du hittat den ?


  • Emblas Mamma

    ååh ja visst är dwen super!
    Jag ska fråga floristen nästa vecka när jag har vägarna förbi! En mindre variant är ju ett måste, för den orkar man nog inte hålla i en hand så länge :)

    Jag sökte på google bara, på "Bridal Bouquet" och valde färgen vit i vänstra kolumnen,
    sen fick jag fram massa förslag, bland annat denna :)

    Antar att floristen kan fixa en liknande, dom ser nog vad det är för blommor :)


  • Kimsen

    Håller med Humlan66. Minst 2000 skulle jag tro. Är ganska många rosor i den, även om du gör en mindre. Och mycket småblommor här och där vilket säkert drar upp arbetskostnaden.
    Jag tycker du ska ta med bilden till blomsterbutikerna och fråga dem. Då kan du ju jämföra prisförslagen också.
    Jättefin är den i alla fall.

  • Emblas Mamma

    Jag ska gå till en mindre blomsteraffär i en mindre by,
    vi har två blomsterbutiker i den andra lilla staden och dom är jättedyra!
    Dock ska denna lite mindre vara lite billigare och jättebra :) Så får hoppas det inte kostar skjortan!
    men har man väl fått något i skallen så har man.. typiskt :)


  • Ciccci

    2000 kr för BARA brudbuketten?
    Vi lägger den summan på ALLA blommor!

    Men vissa ställen är ju dyra, plus att jag kommer inte ha såååå stor bukett som du har tänkt, kommer ha en rund bukett med bara rosor, kanske 25-30cm i diameter...

  • Emblas Mamma
    Ciccci skrev 2011-04-19 09:44:43 följande:
    2000 kr för BARA brudbuketten?
    Vi lägger den summan på ALLA blommor!

    Men vissa ställen är ju dyra, plus att jag kommer inte ha såååå stor bukett som du har tänkt, kommer ha en rund bukett med bara rosor, kanske 25-30cm i diameter...
    det är verkligen superdyrt med brudbuketter =S
    Det finns mycket billigare också :) Du kan säkert få för en femhundring eller ännu billigare!
  • Mirjami

    Den lär kosta, oavsett om du köper den eller binder själv!

  • Ciccci
    Emblas Mamma skrev 2011-04-19 09:51:58 följande:
    det är verkligen superdyrt med brudbuketter =S
    Det finns mycket billigare också :) Du kan säkert få för en femhundring eller ännu billigare!
    ja det kan man säkert få.
    Vi har kommit överns med floristen att hon ska göra 2 corsage (eller va det heter), brudbuketten och sen ett hjärta av björk.. PLUS att vi har bestält 2 HINKAR med rosor i!
    En hink innehåller ungefär 100 rosor...

    Allt för 2000kr...
    Men ändå har jag inte ensåå liten bukett och den är verkligen en brudbukett..

    Men priserna varierar ju från 500- 5000 kr..

    Tycker bara att det lät så dyrt, när manb själv får allt för det priset.
    Men det kanske beror på vart man bor oxå...
  • Kimsen

    Beror ju också på vad rosorna kostar. Man kan ju hitta fina, vita som inte kostar 30-40 kr/st, faktiskt.
    Blir ju dyrare med droppformad också, den mpste ju vara i hållare och det går åt fler blommor än till en rund.

    Berätta gärna vad priset blir när du kollat det. Roligt att veta.

  • shakynose

    Om du är flexibel med blommorna och kan tänka dig att fylla ut med typ nejlikor, och kanske bara ha några rosor, så kan det bli billigare. Vissa rosor kan man ju också få billigt om man beställer i bunt, men det kanske inte blir just exakt de där stora cremefärgade som på bilden då.

    Dom små stjärnformade blommorna är doftranka iaf, sådana vill jag också ha! Jag vill ha en bukett helt av nejlikor, och sedan såna där små doftrankeblommor i... Mmmmm, drömmer!

  • Willowfield

    Visst är den vacker, men (ursäkta) hallå vart tog bruden vägen.....

  • MrsT2011

    Jag tycker den var ljuvlig! =) Ska själv ha liknande form och storlek. Kostar garanterat 2000 kr även om du gör den mindre.

  • Emblas Mamma
    Willowfield skrev 2011-04-19 10:41:42 följande:
    Visst är den vacker, men (ursäkta) hallå vart tog bruden vägen.....
    det är därför jag ska ha en mindre bukett :)
    Fast jag tror inte buketten drar lika mycket uppmärksamhet när den är som denna; vit. Hade tagit mer plats om det varit färgade blommor i.
    Och jag gillar stora buketter :) Men denna är för stor. Orkar inte ens bära den.
    Kimsen skrev 2011-04-19 10:04:43 följande:

    Berätta gärna vad priset blir när du kollat det. Roligt att veta.


    Jag berättar när jag pratat med dom :)
    Ska dit onsdag nästa vecka =)

    Jag kan nog tänka mig att ge 2000 kr för buketten. Det svider lite, men jag vill ju att det ska passa med min stil med och det är ju viktigt. .:)
    ska höra mig för på andra ställen med så får vi se vilket som verkar bäst! Möjligen kan man byta ut lite av blommorna till något billigare. Vi får se helt enkelt :)
  • Emblas Mamma

    Hej! Fick prisuppgifter idag och la en beställning :) :) Jag ska betala 1500-2000 för buketten som kommer vara exak likadan fast i storlek à la Victorias istället. Och den lilla lilla blomman byts ut till bouvardia istället som ser nästan precis likadan ut :) billigt!!! Ridåns kommer ha samma underbara färg som på bilden! Beställde även tärnbuketter 300 kr styck, och en näbbukett för 150 kr och slutligen 3 st coursages för 75 kr styck varav jag får en av dom gratis! Vi tänker även beställa samma rosor till festen, ca 20 st, en på varje bord. Stora! Ska ha murgröna med som vi skafferi djävla. Alla blommor sammanlagt för 3000 kr Max! Tycker vi kom billigt undan ändå :D


Svar på tråden Suck!!! =) =) Vad tror ni denna kostar??