• Val0709

Lokaler i Karlstad

Hej,
    Vi måste hitta en lokal i Karlstad (med omnejd) omgående för att ha bröllopsfest för drygt 65 personer nu i sommar.
    Det verkar som att de "vanligaste" (PRO etc) är bokade.. Någon som har nåt tips på en lokal som
    man inte kommer att tänka på omedelbart?
    Är helt ok om det är påHammarö, Kil, Väse etc

Är väldigt tacksam för hjälp!

• Svar på tråden Lokaler i Karlstad
  • Lilla råttan

I Kil finns hembygdsgården som ligger fint till. Vi ska gifta oss i Kil, men får tyvärr inte plats där då vi blir över 80 personer. Vi ska vara i Frykstastugan, som också ligger i Kil. Det kanske också kan vara ett alternativ?

• evelinas

www.folkdansringen.se/ulvsby/ Ulvsbygården!
    Stora Kils hembygdsgård har en lokal som ligger fint!
    Bar Bayard Sadelvägen 9 66342 Hammarö

Mamma till lilla räkan i magen med BF juli 2011 ♥
  • Val0709

Tack för snabba tips!
    Min bästa vän hade sin bröllopsfest på Ulvsbygården..så det skulle kännas tråkigt att ha där också. men jag ska kolla upp de andra tipsen!

Vet ni någon prisbild på Bar Bayard? Hittar inga bilder alls därifrån. Är det fint?

• Val0709

Kan man ha bröllopsfest i samma lokal som en nära vän har haft?

• Elintheres

Det finns ett otroligt fint ställe 1,7 mil utanför Kil som heter Hagudden.
    Där försöker jag få till min bröllopsfest! Kanske lite långt från Karlstad men otroligt vackert. Iallafall för mig som näst intill väct upp där,  men det ligger på en udde och har Fryken på båda sidor om sig!

• evelinas

Självklart kan man ha festen i samma lokal som vännen! Både jag och min sambo är från mindre städer och skulle man gå efter något sånt skulle man aldrig kunna gifta sig

Änglamamma till Hedvig 110322 ♥
  • fiddeline

Jag har varit gäst på ett bröllop där festen hölls på Bar Bayard. Det är en bra festlokal med en separat bardel och en jättestor veranda. Fina omgivningar! Tror att det även finns någon lokal till därute på Hammarö med samma ägare som Bar Bayard, kommer dock inte på vad den heter. Lycka till med ert letande!

• Katarina540

Har ni kollat med Capiscum catering? Superfint på sommaro!

• Bettina

Kolla även Träfotre hembygdsgård, ska vara vackert och har många bröllop.
    Ligger i Hynboholm ca 1 1/2 mil utanför Karlstad

• Vichy

Såg nyss att den redan fanns med... :P

Men för nån annan är det ett bra tips.... ;) 

Svar på tråden Lokaler i Karlstad