• lillabjörn

Ensam om att göra inbjudningarna själv i Word? Har du något bra tips på hur det kan se proffsigt ut ändå?

Hej!

Vi kommer att göra inbjudningskorten i Word. Efter lite surfande så känner jag mig ganska så ensam om att göra så?

Jag undrar, hur kan man göra det men ändå få en proffsig känsla och stilrent snyggt? Det ska vara stilrent och helst inte se alltför uppenbart hemmasnickrat ut.

1) Vi har ett monogram med våra initialer
    2) Jag har lagt in en ram så det blev lite proffsig känsla
    3) Jag använder mig av teckensnittet  Lucinda Calligraphy 
    4) Jag använder mig av A5 format
    5) Jag ska köpa finare papper att skriva ut på, tips på detta?

Mer tips på hur man kan få proffsigare känsla? Jag kan varken Photoshop eller indesign, tyvärr.

Någon som är duktig på Word och kan massa roliga funktioner? Är helt lost!

• Svar på tråden Ensam om att göra inbjudningarna själv i Word? Har du något bra tips på hur det kan se proffsigt ut ändå?
  • Jossis81

Detta har vi gjort i Word. Proffsigt vet jag inte, men nöjd är jag :) Stilen är Edward script och utskrivet på ett pärlemorpapper.
  • lillabjörn

Jättesnygga. Verkligen underbara! :)

Du har en smart idé, att klistra på ett annat papper, eller hur?

• kandersson174

Om du har word kanske du har publisher också? Det är mycket bättre tycker jag när man gör inbjudningar, festhäften osv, det går att flytta runt text och bilder hur man vill i det

• lillabjörn

OK, Har sett att flera skrivit om publisher. Hmmm, nu kommer jag nog verka riktigt trög, men hur vet man om man har det? Jag har min jobbdator i knät, och jag vet att den är utrustad med många olika program...

• lillabjörn

Haha, jag hittade det- känner mig riktigt dum som frågade... ;)

• polkapinne

Jsg vill veta om jag har publisher. Var ser jag det?

• lillabjörn

Jag sökte bara i startmenyn på "Publisher" :)

• polkapinne

Ah, min dator hade inte det:( Får kolla sambons...

• kandersson174

Det är en del i Office, men inte alla har det. Word heter ju "microsoft office word" och detta heter microsoft office publisher.
    Och jo, jag har nog tjatat lite om det :) Men det är jättebra och har hjälpt mig massor när jag har suckat över bilder etc i word som inte vill hoppa på rätt plats!

Svar på tråden Ensam om att göra inbjudningarna själv i Word? Har du något bra tips på hur det kan se proffsigt ut ändå?