• Freakie

Bröllopstårta - behöver tips på dekorationer!

Idag har vi varit och provat ut smakerna till vår bröllopstårta. Kom så långt så att vi bestämde att den skulle vara täckt med vit marsipan och stå på en sådan här ställning:

Men sen står det still i mitt huvud... Vet inte riktigt hur tårtan ska se ut.

Jag kommer att ha en brudbukett med blåklint, murgröna och vita rosor. Ska man matcha tårtan med det? Är det finast med levande blommor? Eller ska man låta konditoriet fixa dekorationer i marsipan? Jag behöver alla tips och råd som ni kan ge mig!

• Svar på tråden Bröllopstårta - behöver tips på dekorationer!
  • zvartaliljan

Levande blommor är fint, men dyrt och svårt då ni i så fall måste köpa obesprutade. Tror dessutom murgröna är rejält giftig har jag för mig...

Däremot skulle det vara jättefint med ringlande murgröna gjord i marsipan/sp och vita rosor som "faller" ner från varje våning.

• Freakie
    zvartaliljan skrev 2011-04-16 13:43:25 följande:
    Levande blommor är fint, men dyrt och svårt då ni i så fall måste köpa obesprutade. Tror dessutom murgröna är rejält giftig har jag för mig...

Däremot skulle det vara jättefint med ringlande murgröna gjord i marsipan/sp och vita rosor som "faller" ner från varje våning.
    Jag vill ju inte förgifta våra gäster, kanske lättast att hålla sig till marsipan... Menar du något sådant här:
  • Freakie

Blir ju kanske bättre om man infogar bilden med... Tungan ute
  • Kattpoet

Bättre att ha  socker eller marsipan blommor och blad på tårtan, man vill ju inte förgifta sina gäster,.

• zvartaliljan
    Freakie skrev 2011-04-16 13:49:15 följande:

Blir ju kanske bättre om man infogar bilden med... Tungan ute
    Ja något sånt fast mer murgröna och fallande stora rosor som ser mer "levande" ut...det där ser lite b ut o för enkelt...det gör du ju superenkelt själv...ska du beställa o betala för det så ska du kräva mer avancerat tycker jag
  • Freakie
    zvartaliljan skrev 2011-04-16 13:54:44 följande:
    Ja något sånt fast mer murgröna och fallande stora rosor som ser mer "levande" ut...det där ser lite b ut o för enkelt...det gör du ju superenkelt själv...ska du beställa o betala för det så ska du kräva mer avancerat tycker jag
    Planen är att delegera så mycket så möjligt på bröllopsdagen. Jag är inte så pysslig av mig så överlåter detta med glädje till konditorn  Måste kanske googla fram lite bättre bilder som jag kan visa honom.

Ingen som har fler tips?
  • Kattpoet

Fråga konditorn hur duktiga de är, det är bra på att ge bilder på vad de klarar av.

• Freakie

Någon som har sett några tårtor med vitt botten och blåa dekorationsblommor?

Jag ska sätta igång och googla men tänkte att någon av er kanske redan har lite inspirationsbilder Flört

Svar på tråden Bröllopstårta - behöver tips på dekorationer!