Tinzi skrev 2011-04-16 08:46:35 följande:
Men vem har sagt att vi inte behöver det? Vi behöver verkligen det, gubben jobbar över för att vi skall ha råd m. vårt bröllop, är luspanka för att få vår dag, så det vore ju inte fel att få in 1/5 av kostanderna för alkoholen, Jag har inte nånstans sagt att vi inte behöver pengarna.
Vi kommer ha ett stort urval och jag tycker det känns bättre att låta folk betla OM DOM VILL och KAN än at tta ut fasta avgifter. Dessutom handlade väl inte trå den om VARFÖR det är ju min ensak, utan om VAD jag skall skriva på burken.
Jag har inte sagt att ni absolut inte behöver pengarna, men du skrev inte heller ut någonstans att ni behövde pengar för att finansiera alkoholen. Jag kastade bara ut frågan varför man tar betalt om man inte behöver pengarna till något speciellt.
Herrejisses... du gör väl precis vad du vill... fiskade mer bara efter varför ni valde att göra på det sättet, för då kanske är enklare att komma på något fyndigt att skriva på burken.
Vissa tar betalt för att tex skänka pengarna till någon välgörenhet eller liknande.
Sen att skriva "
(Dricks så vi kan köpa drinkar sen) ;)" även om det mest var på skämt, vilket jag uppfattade, så tyder det ju dock lite på att det egentligen är pengar som ni inte behöver, men vill få in ändå. Eller det var så jag tolkade det.